Νέα Kawasaki Ninja H2 SX: Με διπλό ραντάρ η turbo μοτοσικλέτα των 210 ίππων (+video)
H μοναδική turbo μοτοσικλέτα ευρείας παραγωγής, η Kawasaki Ninja H2 SX, ανανεώνεται για τη νέα χρονιά, με το φρεσκάρισμα της σχεδίασης της και τον εκσυχρονισμό του ηλεκτρονικού της οπλοστασίου.
Με απόδοση 200 ίππων (210 με τη λειτουργία του Ram Air) από τον εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα των 998 κυβικών εκατοστών αλλά και 137 Nm ροπής χάρη στην ύπαρξη μηχανικού υπερσυμπιεστή, η Ninja H2 SX είναι μια από τις πλέον ιδιαίτερες και ισχυρές sport tourers που μπορεί να αγοράσει κανείς αυτή τη στιγμή.
Για τη νέα χρονιά, η ιαπωνική εταιρεία προχωρά σε μικρής έκτασης αισθητική ανανέωση για τη Ninja H2 SX, η οποία φέρει πλέον και το νέο σήμα της Kawasaki, όλα αυτά για να τονίσει την τοποθέτηση του νέου συστήματος υποβοήθησης του αναβάτη που φέρει ραντάρ στο εμπρός αλλά και το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας. Μαζί με τις υπόλοιπες αλλαγές στα ηλεκτρονικά συστήματα της Kawasaki, αυτή η Ninja είναι η πιο προηγμένη μοτοσικλέτα που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη γκάμα της ιαπωνικήες εταιρείας.
BUY NOW
Στον αισθητικό τομέα εντοπίζονται μικρές διαφορές στο ρύγχος του φέρινγκ που άλλαξε ελαφρώς για να φιλοξενήσει και το εμπρός ραντάρ με διαφορετικούς αεραγωγούς αλλά και φωτιστικό σώμα.
Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο cockpit με τον αναβάτη να έχει πλέον μπροστά του ένα νέο TFT πίνακα με διαγώνιο στις 6,5 ίντσες που επιτρέπει και σύνδεση με smartphone, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει πλέον και το λογισμικό SPIN που μετατρέπει την οθόνη σε ένα μίνι σύστημα πολυμέσων και δίνει πρόσβαση σε 20 συνολικά εφαρμογές.
H Kawasaki άλλαξε ελαφρώς και την εργονομία με την ανασχεδίαση της σέλας για αναβάτη αλλά και συνεπιβάτη με στόχο να προσφέρει ακόμη υψηλότερα επίπεδα άνεσης στο ταξίδι. Και για τους δύο οι σέλες έχουν πλέον μεγαλύτερο πλάτος, διαφορετικό σχήμα, αλλά και διαφορετικής πυκνότητας αφρώδες σε σχέση με πριν. Ο αναβάτης απολαμβάνει επίσης ως στάνταρ και τη ζεστασιά που προσφέρουν τα θερμαινόμενα γκριπ σε μια κρύα ημέρα.
Τα σημαντικότερα νέα βέβαια αφορούν την τοποθέτηση των δύο ραντάρ που ανεβάζουν κατηγορία τη Ninja σε επίπεδο τεχνολογιών ασφάλειας. Το ηλεκτρονικό σύστημα με το διπλό ραντάρ ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα από πλευράς ελέγχου απόστασης και ενημερώνει με οπτικά σήματα τον αναβάτη της Ninja H2 SX, όταν φτάσει στην προεπιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και αν αναγνωρίσει επικείμενη σύγκρουση. Να σημειωθεί ότι το σύστημα της Kawasaki, στην τελευταία, περίπτωση, δεν επενεργεί στα φρένα, όπως συμβαίνει με αντίστοιχα συστήματα αυτοκινήτων, ενώ μπορεί και να απενεργοποιηθεί.
Με την ενεργοποίηση του ενεργού cruise control, το οποίο περιλαμβάνεται πλέον επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό της ιαπωνικής sport tourer, η μοτοσικλέτα ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση της -χρησιμοποιώντας και τα φρένα αν αυτό χρειαστεί- από το προπορευόμενο όχημα βάσει των τριών επιλογών που έχει ο αναβάτης στη διάθεση του.
Το πίσω ραντάρ χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη λειτουργία του συστήματος ανίχνευσης τυφλού σημείου το οποίο ενημερώνει των αναβάτη μέσω οπτικών σημάτων από τους ανασχεδιασμένους καθρέπτες της μοτοσικλέτας.
Με την είσοδο του διπλού ραντάρ η Kawasaki βρήκε την ευκαιρία να αναβαθμίσει περαιτέρω τα ηλεκτρονικά συστήματα της τουριστικής Ninja ενσωματώνοντας σύστημα συγκράτησης Vehicle Hold Assist (VHA) που υποβοηθά τον αναβάτη στις εκκινήσεις σε ανηφόρα, αλλά και σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών.
Η κορυφαία έκδοση Ninja H2 SX SE επωφελείται επίσης από την τοποθέτηση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων της Showa, οι οποίες φέρουν επίσης την τεχνολογία Skyhook που βελτιώνει ακόμη περισσότερο τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Στον εξοπλισμό της πλουσιότερης έκδοσης αναβάθμιση δέχεται και το σύστημα πέδησης που εξοπλίζεται με τις ακτινικής τοποθέτησης 4πίστονες δαγκάνες Stylema της Brembo. Για τη στάνταρ έκδοση νέοι είναι οι δίσκοι διαμέτρου 320 χλστ., ενώ νέος είναι και ο πίσω δίσκος των 250 χλστ. που συνεργάζεται με διπίστονη δαγκάνα και νέα τρόμπα με μεγαλύτερης διαμέτρου πιστόνι. Και η δύο εκδόσεις της υπετροφοδοτούμενης Ninja φέρουν τώρα το τελευταίας γενιάς 10.3ΜΕ σύστημα αντιμπλοκαρίσματος της Bosch.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα της Kawasaki επωφελούνται και από τη νέα IMU μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων που βελτιώνει ακόμη περισσότερο τη λειτουργία του traction control αλλά και του ABS υπό κλίση.
Αναφορικά με τον κινητήρα έχουμε και εκεί μικρές αλλαγές με το αναθεωρημένο προφίλ των εκκεντροφόρων να συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής απόδοσης, ενώ ένας μικρός «σιγαστήρας» έχει προστεθεί στην εισαγωγή ώστε να μειωθούν οι μηχανικοί θόρυβοι που φτάνουν στα αυτιά του αναβάτη. Αναθεωρημένη είναι και η σχεδίαση ολόκληρου του συστήματος εξαγωγής, με το τελικό να έχει αυξήσει τον όγκο του κατά 1,8 λίτρο στα 8,8 συνολικά με τον καταλύτη να είναι επίσης μεγαλύτερος, ώστε να πληρούνται οι προδιαγραφές Euro 5. Μικρές βελτιώσεις τέλος έχουμε και στο κιβώτιο με νέα γρανάζια για το κιβώτιο που μειώνουν ακόμη περισσότερο τους μηχανικούς θορύβους.