Η KYMCO θέλει να κάνει την δική της ανατροπή στα προσιτά ηλεκτρικά scooters με πρωταγωνιστή το Like EV, με φήμες να το φέρνουν στην Ευρώπη σε σοκαριστικά χαμηλή τιμή.
Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και στα δίκυκλα βρίσκεται πλέον ανάμεσα μας ως η βιώσιμη λύση, τουλάχιστον για το αστικό περιβάλλον. Δεν είναι άλλωστε λίγοι οι κατασκευαστές που έχουν ήδη παρουσιάσει τις δικές τους προτάσεις στην κατηγορία των μοτοσικλετών αλλά και των scooters.
Η KYMCO είναι μια από τους σπεσιαλίστες στα δίκυκλα πόλης και έχει καταστρώσει το δικό της ολοκληρωμένο πλάνο αναφορικά με την ανάπτυξη της δικής της ηλεκτρικής γκάμας μοντέλων, κάποια από τα οποία είδαμε και στην πρόσφατη EICMA (διαβάστε περισσότερα εδώ).
BUY NOW
Ο κοινός παρονομαστής για την γκάμα της εταιρείας από την Ταϊβάν είναι μια προηγμένη συμπαγής μπαταρία λιθίου που έχει αναπτύξει η ίδια η KYMCO. Με ενεργειακή χωρητικότητα στα 650 Wh, η εν λόγω μπαταρία, που προέκυψε και αποτελεί μέρος του συστήματος iONEX, μπορεί να επαναφορτιστεί εύκολα στο σπίτι ή να ανταλλαχθεί με μια άλλη πλήρως φορτισμένη σε ειδικά κέντρα που υπάρχουν ή θα δημιουργηθούν σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο από την KYMCO.
Πάνω σε αυτό το σύστημα βασίζεται και το μικρό ηλεκτρικό scooter Like EV, ένα scooter που παρουσιάστηκε το 2018 και το είδαμε για τελευταία φορά επί ευρωπαϊκού εδάφους πριν από δύο περίπου χρόνια στην EICMA.
Από τότε η KYMCO δεν έχει ανακοινώσει κάτι σχετικά με τον ερχομό του Like EV στην Ευρώπη. Ωστόσο τελευταία δημοσιεύματα στο διαδίκτυο το θέλουν να έρχεται στη Γηραιά Ήπειρο με τιμή μάλιστα στα 1.200 ευρώ, μαι τιμή που δίνει ελπίδες για ένα πραγματικά προσιτό και ικανό ηλεκτρικό scooter για καθημερινή μετακίνηση, βάσει των προδιαγραφών του.
Το Like EV που μπορεί να εφοδιαστεί με έως και πέντε μικρές μπαταρίες, 650 Wh έκαστη ( στάνταρ δύο κάτω από τη σέλα και έως τρεις σε ειδικά διαμορφωμένο έξτρα χώρο) δεν είναι διαθέσιμο στην εγχώρια αγορά της Taiwan και αυτή τη στιγμή πωλείται ως i-Like στην Κίνα. Εκεί η τιμή του ξεκινά από τα 1.999 ευρώ, φέροντας μάλιστα διαφορετικών προδιαγραφών στάνταρ μπαταρίες (48V 35Ah) στον εξοπλισμό τους -άγνωστος ο αριθμός τους.
Ο μικρός ηλεκτρικός κινητήρας των τριών kW, ή 4,1 ίππων αν προτιμάτε, (3,2 kW το μοτέρ του Like EV που είχαμε δει στην EICMA) παρουσιάζεται επίσης με λιγότερη ισχύ ενώ με τις στάνταρ μπαταρίες η αυτονομία φτάνει στα 90 χιλιόμετρα.
Όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω στοιχεία, η είσοδος του Like EV στην Ευρώπη με τιμή πώλησης χαμηλότερη και από εκείνη που είναι διαθέσιμο στην Κίνα, σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό του με καλύτερες μπαταρίες και ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ, είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, πόσο μάλλον για την έκδοση που μπορεί να εξοπλιστεί και με τις πέντε μικρές μπαταρίες (έξι κιλά έκαστη) της ταϊβανέζικης εταιρείας.
Η αλήθεια είναι ότι και να ήθελε η KYMCO να κάνει αυτή την ανατροπή, δεν θα μπορούσε. Ως μεσαίου μεγέθους κατασκευαστής στον παγκόσμιο χάρτη, με περίπου 500.000 πωλήσεις δικύκλων ετησίως, η KYMCO δεν έχει τις οικονομίες κλίμακας μεγαλύτερων κατασκευαστών που απαιτούνται για μια τέτοια ανατροπή, τουλάχιστον προς το παρόν. Παράλληλα δεν έχει ακόμη αναπτύξει στην Ευρώπη ούτε το δίκτυο μπαταριών μπαταριών που χρειάζεται, κάτι που ίσως να της επέτρεπε να πλησιάσει σε αυτή την υποθετική τιμή εφόσον «έτρεχε» παράλληλα και κάποια ετήσια συνδρομή για την ενοικίαση των μπαταριών της, αφήνοντας στους ενδιαφερόμενους μόνο την αγορά του scooter.
Όπως και να έχει τα 1.200 ευρώ για ένα ικανό ηλεκτρικό scooter για αστική μετακίνηση από επώνυμο κατασκευαστή μοιάζουν φαντάζουν είναι προς το παρόν ένας ανέφικτος στόχος.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ