Νέο αυτόματο κιβώτιο από την ΚΤΜ -Αλλάζει τα δεδομένα στην αυτόνομη οδήγηση

KTM ΑΜΤ

Η νέα τεχνολογία που ανέπτυξε η KTM μπορεί να φέρει την επανάσταση στην οδήγηση μοτοσικλέτας και να ανοίξει το δρόμο προς ένα αυτόνομο μέλλον.

Η KTM, ο αυστριακός κολοσσός στον κόσμο της μοτοσικλέτας, φαίνεται πως ετοιμάζει μια τεχνολογική επανάσταση που θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα τον τρόπο που οδηγούμε μοτοσικλέτα. Πρόσφατα, η εταιρεία κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένα νέο, πλήρως αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων (AMT) που υπόσχεται να προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία, αγγίζοντας τα όρια της αυτόνομης οδήγησης.

KTM AMT 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της KTM, σε συνδυασμό με την τεχνολογία ραντάρ της Bosch, ανοίγει νέους ορίζοντες στην ασφάλεια και την άνεση στην οδήγηση.

Η αρχή έγινε τον Φεβρουάριο του 2023, όταν η αυστριακή εταιρεία κατοχύρωσε την ευρεσιτεχνία για ένα σύστημα φρένου στάθμευσης, και για ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων για τους κινητήρες V2. Η τεχνολογία αυτή δοκιμάστηκε με επιτυχία τον Μάιο του 2024 στην KTM 1390 Super Adventure R κατά τη διάρκεια του Erzbergrodeo, ενός από τους πιο απαιτητικούς αγώνες enduro στον κόσμο.

KTM AMT 4

Η καινοτομία της KTM έγκειται στον συνδυασμό ενός αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων με έναν φυγοκεντρικό συμπλέκτη τύπου Rekluse και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Αυτός ο τύπος συμπλέκτη, ήδη γνωστός από την MV Agusta και τα μοντέλα enduro και motocross της KTM, επιτρέπει την ομαλή εκκίνηση και αλλαγή ταχυτήτων χωρίς τη χρήση μοχλού συμπλέκτη, ενώ το μπλοκέ διαφορικό “κλειδώνει” τον πίσω τροχό όταν η μοτοσικλέτα είναι σταματημένη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή ο ηλεκτροκινητήρας που έχει ενσωματώσει η εταιρεία στο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορεί να ελέγχει την αλλαγή σχέσεων, επιτρέποντας στον αναβάτη να επιλέγει μεταξύ αυτόματης ή χειροκίνητης λειτουργίας με το πάτημα ενός κουμπιού. Ο λεβιές ταχυτήτων μπορεί να διατηρηθεί, δίνοντας στον αναβάτη την επιλογή να επέμβει στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, ώστε να του προσφέρει περισσότερη “αίσθηση μοτοσικλέτας”.

KTM AMT 3

Ταυτόχρονα η συνεργασία της KTM με την Bosch, έφερε στο προσκήνιο μια σειρά από νέες λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης. Το ραντάρ της Bosch, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, επιτρέπει στην μοτοσικλέτα να διατηρεί απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, να φρενάρει αυτόματα μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση (Stop-and-Go) και να ξεκινάει αυτόματα στην κίνηση.

Με αυτά τα χαρακτηριστικά, η KTM με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ραντάρ Bosch πλησιάζει το επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγησης, προσφέροντας υποβοήθηση στον αναβάτη χωρίς να τον αντικαθιστά πλήρως και ταυτόχρονα ενισχύοντας την εμπειρία οδήγησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα, τα Adaptive Cruise Control που κυκλοφορούσαν στην αγορά φρέναραν μόνο μέχρι τα 20 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
KTM AMT 2

Το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αναμένεται να κάνει ντεμπούτο στα μοντέλα KTM 1390 Super Duke GT και KTM 1390 Super Adventure, τα οποία εξοπλίζονται με τον αναβαθμισμένο κινητήρα LC8-V2 των 1.350 κυβικών εκατοστών και 190 ίππων. Η KTM δεν έχει ανακοινώσει ακόμα αν το AMT θα είναι βασικός ή προαιρετικός εξοπλισμός, αλλά αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2024 να το δούμε σε επιλεγμένα μοντέλα της εταιρείας.

Η προσπάθεια δημιουργίας ενός αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων δεν είναι μια καινούργια ιδέα και η KTM δεν είναι η μόνη εταιρεία που επενδύει σε αυτή την τεχνολογία. Η Honda, η Yamaha, η Suzuki και η CFMoto έχουν κατοχυρώσει παρόμοιες τεχνολογίες. Μάλιστα η Honda έχει ήδη λανσάρει το DCT (Dual Clutch Transmission), ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, ενώ η Yamaha παρουσίασε πρόσφατα το Y-AMT, ένα σύστημα αυτόματου ελέγχου του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
KTM AMT 1

Η BMW ετοιμάζει το ASA (Automatic Shift Assistant) για το 2025, ενώ η Kawasaki διαθέτει ήδη υβριδικά μοντέλα με αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, η KTM φαίνεται πως κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά, συνδυάζοντας την αυτόματη μετάδοση με προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης, χάρη στην τεχνολογία ραντάρ της Bosch.

Η αυτοματοποίηση των κιβωτίων ταχυτήτων ανοίγει νέους ορίζοντες για την οδήγηση μοτοσικλέτας. Προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα αφήνει ανοιχτή την δυνατότητα για μια πιο συναρπαστική και απολαυστική εμπειρία οδήγησης. Μένει να δούμε πώς θα ανταποκριθεί το κοινό σε αυτή τη νέα τεχνολογία και πώς θα διαμορφώσει το μέλλον της οδήγησης μοτοσικλέτας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ