Η ολοκαίνουργια γενιά του μεσαίου κυβισμού Suzuki V-Strom ήρθε για να συνεχίσει στην επιτυχημένη εμπορική πορεία της σειράς που αποτέλεσε επί σειρά ετών best seller και στην Ελλάδα.
Αναμφίβολα η σειρά Suzuki V-Strom βοήθησε τα μέγιστα στην εδραίωση των on-off/adventure μοτοσικλετών στη συνείδηση του κοινού, από την παρουσίασή της το 2002 μέχρι σήμερα.
Μάλιστα η μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρείας ήταν επί σειρά ετών το best seller μοντέλο της κατηγορίας του στην ελληνική αγορά και η δημοφιλία, αλλά και η αντοχή του στο χρόνο, είναι εμφανή ακόμη και σήμερα με χιλιάδες V-Strom να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας.
BUY NOW
Best seller από κούνια
Η ανάπτυξη και η εξέλιξη V-Strom συνεχίστηκε όλα τα επόμενα χρόνια, μέχρι και το πρόσφατο λανσάρισμα του V-Strom 1050DE το 2022, το οποίο πρόσθεσε ακόμη περισσότερες δυνατότητες για εξερεύνηση και πέρα από εκεί που σταματούν οι ασφάλτινες διαδρομές. Μέχρι σήμερα, οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις έχουν ανέλθει σε περισσότερες από 440.000 μονάδες. Τώρα το V-Strom 800DE είναι έτοιμο να ανοίξει και πάλι νέους δρόμους, με περισσότερους από έναν τρόπους.
Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί το ολοκαίνουργιο V-Strom 800DE παρουσιάζεται ως η πιο ολοκληρωμένη μεσαίου κυβισμού adventure μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρείας και ενσωματώνει στη σχεδίασή της όλες εκείνες τις προδιαγραφές που δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο ότι είναι ένας γνήσιος εκπρόσωπος της κατηγορίας «περιπέτειας» που θα ακολουθήσει τον αναβάτη του με όρεξη και ενθουσιασμό και εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Ιαπωνικά φιλική για όλους τους αναβάτες
Κύριο μέλημα των μηχανικών της ιαπωνικής εταιρείας ήταν να δημιουργήσουν μια μοτοσικλέτα άκρως φιλική για τους αναβάτες που κάνουν τώρα την μετάβαση στην κατηγορία των adventure αλλά την ίδια στιγμή να μπορεί να καλύπτει με άνεση και τις υψηλές απαιτήσεις εκείνων που έχουν εθιστεί ήδη στις εκτός δρόμου περιπέτειες και εξερευνήσεις.
Η εξέλιξη της νέας V-Strom 800DE ακολούθησε την παραδοσιακή οδό της «ιαπωνικής σχολής» με αμέτρητες και επίπονες δοκιμές για τα μηχανικά και ηλεκτρονικά της μέρη, ώστε να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ ιδιαίτερα απαιτητικών και φαινομενικά αντιφατικών στοιχείων, τα οποία συνθέτουν τελικά τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της.
Διαβάστε εδώ όλες τις πληροφορίες για το μοντέλο
Αποτέλεσμα των παραπάνω δοκιμών εξέλιξης είναι η δημιουργία μιας adventure μοτοσικλέτας που δεν μοιράζεται τίποτα σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο (εντελώς νέο πλαίσιο, κινητήρας, αναρτήσεις), ενώ φέρει την μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από οποιοδήποτε V-Strom μέχρι σήμερα.
Ολοκαίνουργιος κινητήρας με το βλέμμα στο μέλλον
Καρδιά του νέου V-Strom 800DE είναι ο ολοκαίνουργιος εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας των 776 κ.εκ. με τις τέσσερεις βαλβίδες ανά κύλινδρο και τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Οι Ιάπωνες έδωσαν έμφαση στην ισορροπία για τη συνολική απόδοση του νέου κινητήρα τους με την ελαστικότητα από τις πολύ χαμηλές στροφές και την πολιτισμένη λειτουργία να βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους.
Για την επίτευξη πολιτισμένης λειτουργίας χρησιμοποιήθηκε ένα διαξονικό σύστημα αντιβάρων που αποτελεί εξέλιξη της Suzuki και είναι το πρώτο του είδους σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία και στον συμπαγή και ελαφρύ σχεδιασμό του κινητήρα, ενώ ο στρόφαλος των 270 μοιρών κρατά ζωντανούς τους δεσμούς με το V2 παρελθόν προσφέροντας την ίδια ευχάριστη αίσθηση κατά τη λειτουργία.
Οι Ιάπωνες κατάφεραν να μην θυσιάσουν ούτε τη συνολική απόδοση με την ισχύ του εν σειρά δικύλινδρου να φτάνει στους 84,3 ίππους και τα 78 Nm ροπής στις 8.500 και 6.800 σ.α.λ. αντίστοιχα ενώ η κατανάλωση, κατά το πρότυπο WMTC, περιορίζεται στα μόλις 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε συνδυασμό με την μεγάλη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 400 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ της.
Νέο «σκληροτράχηλο» πλαίσιο και αναρτήσεις
Με το βλέμμα σαφώς στραμμένο και στις εκτός δρόμου εξερευνήσεις, το νέο V-Strom φέρει ολοκαίνουργιο πλαίσιο και αναρτήσεις που εξασφαλίζουν φιλικότητα και αποδοτικότητα του σε κάθε τερέν. Το νέο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ατσάλι και «συνοδεύεται» από ένα ολοκαίνουργιο ψαλίδι, το οποίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο.
Και στα δύο άκρα οι αναρτήσεις προέρχονται από την Showa. Το πολυρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι αλλά και το αμορτισέρ, το οποίο προσφέρει απομακρυσμένη ρύθμιση για την προφόρτισή του, προσφέρουν τις μεγαλύτερες μέχρι σήμερα διαδρομές σε V-Strom, οι οποίες φτάνουν στα 220 χλστ.
Στα 220 χλστ. βρίσκεται και η απόσταση της μοτοσικλέτας από το έδαφος και αυτό απλοποιεί για τον αναβάτη την διαδικασία περάσματος πάνω από ψηλά εμπόδια. Την εικόνα συμπληρώνουν οι ακτινωτοί τροχοί με διάμετρο 21 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα, οι οποίοι μπορούν να εξοπλιστούν και με καθαρά χωμάτινα ελαστικά. Από το εργοστάσιο το νέο V-Strom «έρχεται» με τα υψηλών προδιαγραφών Dunlop Trailmax Mixtour.
Τις δυνατότητες κίνησης της μοτοσικλέτας σε κάθε είδους διαδρομή έρχεται να ενισχύσει η προσεκτικά σχεδιασμένη θέση οδήγησης που προσφέρει άνεση και άπλετο χώρο στον αναβάτη ακόμα και όταν υπάρχει συνεπιβάτης αλλά και το εργοστασιακό τριβάλιτσο σύστημα αποθήκευσης.
Ο σχεδιασμός της θέσης οδήγησης επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να μετατοπίζει εύκολα και γρήγορα το βάρος του για απόλυτο έλεγχο όταν κινείται σε μη ασφαλτοστρωμένο οδόστρωμα και φυσικά όταν οδηγεί όρθιος. Σε αυτό συμβάλλουν και τα φαρδιά ατσάλινα μαρσπιέ που φέρουν ελαστική επένδυση και διαθέτουν ανάγλυφη επιφάνεια για την αποφυγή γλιστρήματος. Για τους πιο απαιτητικούς οι ελαστικές επενδύσεις μπορούν να αφαιρεθούν.
Προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για κάθε συνθήκη οδήγησης
Το νέο Suzuki V-Strom 800DE φέρει όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία προσθέτουν τους απαραίτητους πόντους στον τομέα της ασφάλειας κατά την κίνηση της μοτοσικλέτας σε κάθε είδους τερέν προσαρμόζοντας ανάλογα την απόδοσή της, για ακόμη πιο φιλική συμπεριφορά χωρίς συμβιβασμούς.
Τα προγράμματα οδήγησης της Suzuki (Drive Mode Selector -SDMS) υποστηρίζουν καλύτερα τον αναβάτη στην προσαρμογή των επιδόσεων στις συνθήκες οδήγησης, του οδοστρώματος ή στο προτιμώμενο στυλ οδήγησης.
Το νέο traction control των Ιαπώνων ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά στάδια παρεμβατικότητας, ενώ για πρώτη φορά φέρει και τέταρτη ρύθμιση G, για οδήγηση στο χώμα. Η εν λόγω λειτουργία έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τον αναβάτη στον καλύτερο χειρισμό της μοτοσυκλέτας όταν οδηγεί σε σαθρό έδαφος χωρίς να μειώνεται η κατευθυντικότητά της.
Στον εξοπλισμό του V-Strom 800DE περιλαμβάνεται και quickshifter που απενεργοποιείται και παρέχει τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη, με τον τελευταίο να φέρει και υποβοήθηση τη μανέτα.
Στα χνάρια της περιπέτειας και τις εκτός δρόμου οδήγησης κινείται και το ρυθμιζόμενο ABS: διαθέτει δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές οδηγικές συνθήκες, καθώς και την λειτουργία Rear ABS OFF, η οποία το απενεργοποιεί στον πίσω τροχό κάτι που επιτρέπει τον σωστό έλεγχο της ιαπωνικές adventure στο χώμα.
Τέλος, η γνωστή λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist) της Suzuki δίνει το «παρών» και στη νέα V-Strom και κάνει πιο εύκολες τις εκκινήσεις είτε κινείστε σε περιβάλλον πόλης, είτε εξερευνάτε κάποιο βουνό.
Σχεδιασμένο με έμπνευση έναν θρύλο
Όσο για την εμφάνιση της νέας μεσαίου κυβισμού V-Strom, οι Ιάπωνες κοίταξαν στο ένδοξο παρελθόν τους με πιο καθαρή ματιά από ποτέ και κατάφεραν να ξυπνήσουν τις πλέον ευχάριστες μνήμες στους φίλους της Suzuki και όχι μόνο. Οι επιρροές από το θρυλικό πλέον DR Big είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, ωστόσο έχουν ενσωματωθεί με τον πλέον αρμονικό τρόπο στη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία των Ιαπώνων για ένα τελικό αποτέλεσμα που ικανοποιεί και τους λάτρεις της νεορετρό αισθητικής.