Οδηγούμε τη νέα Honda Hornet CB1000

Honda Hornet parousiasi

Δύο Hornet, μία φιλοσοφία. Οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις της νέας CB1000, Standard και SP, με τον τετρακύλινδρο των 150 και 155 ίππων αντίστοιχα, σε μία εκδήλωση που μας αποκάλυψε το πραγματικό τους ταπεραμέντο.

Η νέα CB1000 Hornet δεν είναι απλώς μια μετεξέλιξη της γνωστής streetfighter φιλοσοφίας της Honda,είναι μια επανεκκίνηση. Με αιχμηρή αισθητική, χαρακτηριστικό χαρακτήρα και τον κινητήρα της Fireblade στην καρδιά της, έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην καθημερινή sport naked και την αδρεναλίνη ενός superbike.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την πρώτη επίσημη παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους διοργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία της Honda στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, δίνοντάς μας την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις (Standard και SP) και να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι τη φιλοσοφία πίσω από το νέο Hornet.

Στα σημεία

Η βασική έκδοση της CB1000 Hornet προσφέρεται σε τρεις αποχρώσεις (Grand Prix Red, Mat Iridium Gray Metallic, Pearl Glare White), αλλά πίσω από τη βαφή της κρύβεται ένα αληθινά high-performance σύνολο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 999cc, βασισμένος στην CBR1000RR του 2017, αποδίδει 150 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 104Nm ροπής στις 9.000 σ.α.λ., με τον ήχο από την εξάτμιση να "φωνάζει" χαρακτήρα.

Το κιβώτιο 6 σχέσεων είναι ιδανικά κλιμακωμένο για γρήγορες επιταχύνσεις, με υποβοηθούμενο/ολισθαίνοντα συμπλέκτη, ενώ η τελική 6η εξυπηρετεί και στις ταξιδιωτικές αποδράσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της τεχνολογίας, η CB1000 Hornet διαθέτει Throttle By Wire, 3 προγράμματα οδήγησης (Rain, Standard, Sport) και 2 User modes, με πλήρη δυνατότητα παραμετροποίησης, καθώς και τρεις επιλογές για Power και Engine Brake, και τέσσερις για HSTC & Wheelie Control, που επιτρέπουν στον αναβάτη να τη διαμορφώσει σύμφωνα με τα θέλω του.

Το νέο ατσάλινο twin-spar πλαίσιο συνδυάζεται με πιρούνι 41χλστ. της Showa, που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και τις αποσβέσεις συμπίεση και επαναφοράς, εμπρός και αμορτισέρ μονού σωλήνα της Showa με ξεχωριστό δοχείο πίεσης εδράζεται σε μοχλικό Pro-Link και ρυθμίζεται μηχανικά ως προς την προ-φόρτιση, συμπίεση και επαναφορά, πίσω, με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις να ισορροπούν άνεση και αίσθηση.

Τα φρένα (Nissin 4πίστονες δαγκάνες μπροστά) προσφέρουν ικανοποιητική δύναμη και γραμμική απόκριση, ενώ τα ελαστικά (Bridgestone Battlax Hypersport S22F/ Dunlop Sportmaxx Roadsport 2) έχουν επιλεχτεί προσεχτικά για να συνεισφέρουν στην οδική συμπεριφορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εμφάνιση είναι ξεκάθαρα Hornet, με τον διπλό LED προβολέα, τις δυναμικές γραμμές και το χαρακτηριστικό ρεζερβουάρ να προδίδουν τις καταβολές της, ενώ η TFT οθόνη 5 ιντσών ολοκληρώνει την εικόνα μιας σύγχρονης streetfighter.

Η SP έκδοση βασίζεται στο ίδιο μηχανικό σύνολο με τη standard, αλλά κερδίζει πέντε επιπλέον ίππους (155hp) και ένα κλικ παραπάνω ροπή (10,7kgm). Εκεί όμως που ξεχωρίζει είναι στα σημεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω συναντάμε πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Öhlins TTX36, που σε συνδυασμό με το μπροστινό πιρούνι Showa, αποδίδει εκπληκτική αίσθηση και ακρίβεια, ενώ στο κομμάτι της πέδησης η Honda τοποθέτησε ακτινικές Brembo Stylema τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, χαρίζοντας άμεση και δυναμική απόκριση.

Επιπλέον, το CB1000 Hornet SP διαθέτει το σύστημα ταχείας αλλαγής ταχυτήτων (quickshifter) στον βασικό του εξοπλισμό, ενώ ακόμη ξεχωρίζει από τον αποκλειστικό του χρωματισμό σε μαύρο ματ (Mat Ballistic Black Metallic) με μπρονζέ (Desert Gold Metallic) ζάντες και ασορτί πιρούνι, μια εμφάνιση που προδίδει εξίσου τον premium χαρακτήρα του όσο και τα εξαρτήματά του.

Αέρινη οδήγηση, επιθετική διάθεση

Ανεβαίνοντας στη σέλα της στάνταρ CB1000 Hornet, το πρώτο που διαπιστώνεις είναι η απόλυτη φυσικότητα της θέσης οδήγησης. Όρθια, αλλά ελαφρώς προσανατολισμένη μπροστά, προσφέρει πολύ καλή ορατότητα και άνεση, ανεξαρτήτως αναστήματος. Τα πάντα βρίσκονται στη θέση τους, από τα μαρσπιέ μέχρι το τιμόνι, και η μοτοσυκλέτα "διαβάζεται" εύκολα από τον αναβάτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας είναι ελαστικός σε όλο το φάσμα, με ομαλή απόδοση από χαμηλά και γεμάτη ροπή μέχρι το κόκκινο. Οι κραδασμοί είναι σχεδόν ανύπαρκτοι, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση αλλά όχι νευρική. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες ιδανικά για συνδυασμό άνεσης και ελέγχου, με τη μοτοσυκλέτα να παραμένει σταθερή, είτε σε ανοιχτές καμπές είτε σε κακοσυντηρημένο οδόστρωμα. Τα φρένα αποδίδουν με συνέπεια και σιγουριά, ολοκληρώνοντας ένα σύνολο που εμπνέει εμπιστοσύνη από την πρώτη στροφή.

Μεταβαίνοντας στην SP, η αλλαγή είναι αισθητή. Αν στη στάνταρ νιώθεις έτοιμος να διανύσεις ατελείωτα χιλιόμετρα, στη SP νιώθεις έτοιμος να "χωθείς" στην πρώτη πίστα που θα βρεις μπροστά σου. Η συνολική του συμπεριφορά είναι πιο επιθετική, "προκαλώντας" να αφήσει το safe zone του standard ή sport mode και να αρχίσεις τα πειράματα στα user mode όπου η ελευθερία είναι μεγαλύτερη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μοτοσυκλέτα είναι πιο σφιχτή, πιο κοφτερή, πιο "αποφασιστική" στις αντιδράσεις της. Στις αλλαγές κατεύθυνσης δείχνει ταχύτατη, στις στροφές κρατάει τη γραμμή με σιγουριά, και στις εξόδους από τις κλειστές καμπές "σπρώχνει" δυνατά, με τον ήχο της εξάτμισης να γίνεται εθιστικός. Τα φρένα Stylema είναι αποτελεσματικά και με σωστή αίσθηση, αναβαθμίζοντας στην εμπειρία οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα περίπου 35 χιλιόμετρα που καλύψαμε δεν αρκούν για να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες μιας μοτοσυκλέτας σαν την CB1000 Hornet, όμως μας έδωσαν ξεκάθαρη γεύση του χαρακτήρα και των δυνατοτήτων της. Στην επερχόμενη αναλυτική δοκιμή θα μπορέσουμε να εμβαθύνουμε περισσότερο, όμως ήδη από την πρώτη επαφή είναι φανερό πως η Honda πέτυχε διάνα.

Η στάνταρ έκδοση της CB1000 Hornet κοστίζει 11.850 ευρώ, ενώ η πλουσιότερα εξοπλισμένη SP ανέρχεται στα 13.850 ευρώ. Το επιπλέον κόστος της SP δικαιολογείται απόλυτα για όσους αναζητούν περισσότερη sport αίσθηση, κορυφαίες αναρτήσεις και καλύτερα φρένα.

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να δουν το μοντέλο από κοντά στα σημεία πώλησης της Honda σε όλη την Ελλάδα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ