Πέντε ιαπωνικές μοτοσυκλέτες που έγραψαν ιστορία τη δεκαετία του ‘80

Honda VFR 750

Πέντε δίτροχα ορόσημα των Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha που έθεσαν νέα δεδομένα και άλλαξαν την ιστορία των μοτοσικλετών κατά τη «χρυσή» περίοδο των ‘80s.

Η δεκαετία του 1980 αποτέλεσε μια «χρυσή εποχή» για τις γιαπωνέζικες μοτοσυκλέτες: οι κατασκευαστές της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου επαναπροσδιόρισαν την εικόνα των δύο τροχών με έναν εντυπωσιακό συνδυασμό τεχνικών καινοτομιών και τολμηρού σχεδιασμού.

O Jean-Claude Olivier, διοικητής της Yamaha Motor Γαλλίας, σε μια cult φωτό με τη Yamaha V-Max του 1985
O Jean-Claude Olivier, διοικητής της Yamaha Motor Γαλλίας, σε μια cult φωτό με τη Yamaha V-Max του 1985
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, οι Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha δημιιουργήσαν μία σειρά θρυλικών μοτοσικλετών, που παραμένουν διαχρονικά ορόσημα. Διαλέξαμε, λοιπόν, πέντε από τις μοτοσικλέτες αυτές:

Suzuki GSX-R 750 (1985): Η GSX-R 750 του 1985 έφερε επανάσταση στην κατηγορία των sport μοτοσυκλετών, με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 100 hp στις 10.500 σ.α.λ. - ο οποίος ήταν ταυτόχρονα και αερόψυκτος και υγρόψυκτος.

Suzuki GSX-R 750
Suzuki GSX-R 750

Με πλαίσιο από αλουμίνιο και εντυπωσιακή αναλογία ισχύος-βάρους, η Suzuki GSX-R 750 παρέμεινε σημείο αναφοράς για τις σύγχρονες sport μοτοσικλέτες - και φυσικά η πρώτη σειρά (1985-1986) θεωρείται σήμερα συλλεκτική.

Yamaha FZR 1000 (1987): Η Yamaha αντέδρασε με την FZR 1000, που συνδύαζε εξαιρετικές επιδόσεις και κομψότητα. Ο κινητήρας των 135 hp διέθετε 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ το πλαίσιο Deltabox ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο.

Yamaha FZR 1000
Yamaha FZR 1000
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τελική ταχύτητα άνω των 250 km/h, η FZR 1000 ήταν μία από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες της εποχής. Με την παραγωγή της μεταξύ του 187 και του ‘89, αυτή η επαναστατική μοτοσικλέτα παραμένει ένα σύμβολο δύναμης και οδηγικής απόλαυσης.

Honda VFR 750 F (1985): Παράλληλα με τη Suzuki, η Honda παρουσίασε το 1985 τη VFR 750 F, μια sport-touring μοτοσυκλέτα που συνδύαζε άνεση και επιδόσεις και ήταν ιδανική για απαιτήσεις από Τουρισμό μέχρι αγώνες αντοχής.

Honda VFR 750
Honda VFR 750

Ο V4 κινητήρας των 748 cc είχε περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και άγγιζε την ισχύ των 105 hp στις 10.500 σ.α.λ. Τον περίκλυε ένα προηγμένο πλαίσιο και αλουμινένιο σασί.

Kawasaki GPz 900 R (1984): Η GPz 900 R ήταν η ιαπωνική μοτοσικλέτα που έγινε διάσημη και μέσα από την ταινία “Top Gun”. Ήταν, για την εποχή της, μια επαναστατική τεχνολογική κατασκευή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Kawasaki GPz 900 R
Kawasaki GPz 900 R

Ο τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας της απέδιδε 115 hp μέσω κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Πέραν των τεχνολογικών της, επίσης, η GPz 900 R έμεινε στην ιστορία για το αιχμηρό της fairing και τα χαρακτηριστικά της χρώματα.

Yamaha V-Max (1985): Η πρώτη “muscle-bike” στον κόσμο. Το ιαπωνικό “θηρίο” εξοπλιζόταν με V4 κινητήρα χωρητικότητας 1.198 κ.εκ. με ισχύ 145 hp (στην αμερικανική έκδοση).

Yamaha V-Max
Yamaha V-Max
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, ο επιθετικός της σχεδιασμός συνδυαζόταν με ανάλογη, ενντυπωσιακή επιτάχυνση, καθιστόντας τη Yamaha V-Max του ‘85 μία από τις εμβληματικότερες μοτοσικλέτες, ιδιαίτερα αγαπητές από τη Γαλλία μέχρι (φυσικά) τις ΗΠΑ.

Αυτές οι πέντε μοτοσυκλέτες δεν καθόρισαν απλώς μια εποχή, αλλά άφησαν ανεξίτηλο αποτύπωμα στον σχεδιασμό και την τεχνολογία των δίτροχων, επηρεάζοντας βαθιά τις επόμενες γενιές μοτοσυκλετών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ