Yamaha MOTOROiD2 - Η μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και κινείται μόνη της (video)
Το MOTOROiD2 αποτελεί την «αναζήτηση» της εταιρείας για τη μορφή που θα έχουν οι μοτοσυκλέτες στο μέλλον, οι οποίες θα διαθέτουν παράλληλα και αυτόνομο σύστημα κίνησης.
Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2017, η Yamaha εξέπληξε τους πάντες με ένα πρωτότυπο μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας με το όνομα MOTOROiD. Το συγκεκριμένο concept, πέρα από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, έκανε χρήση τεχνητής νοημοσύνης, είχε νέας σχεδίασης σύστημα διεύθυνσης και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, και μπορούσε να σηκώνεται μόνο του από το σταντ, να αναγνωρίζει και να ακολουθεί τον αναβάτη του, κάτι που επιτρέπει το εξελιγμένο σύστημα Active Mass Center Control System (AMCES) που φέρει.
Στην επερχόμενη Έκθεση «Mobility Show» της Ιαπωνίας, 26 Οκτωβρίου με 5 Νοεμβρίου, η μάρκα των τριών διαπασών θα παρουσιάσει την δεύτερη γενιά του φουτουριστικού πρωτότυπου, το MOTOROiD2.
BUY NOW
Από την πρώτη του κιόλας γενιά, το πρωτότυπο της Yamaha μας έκανε μεγάλη εντύπωση, και όπως θα δείτε και στο τελευταίο βίντεο, ήταν ήδη ικανό να κάνει πολλά πράγματα αυτόνομα με χρήση υψηλής τεχνολογίας. Στο παρακάτω βίντεο όμως, η Yamaha μας εξέπληξε ακόμα περισσότερο, όταν έτρεξε σε πίστα μία άλλη πρωτότυπη μοτοσυκλέτα με αυτόνομο σύστημα οδήγησης, τη MOTORBOT, η οποία αντιμετώπισε τον Valentino Rossi.
Το νέο MOTOROiD2 διατηρεί το πνεύμα της εξέλιξης και καινοτομίας του πρώτου, αλλά πλέον διαθέτει πιο σύγχρονη σχεδίαση και μοιάζει έτοιμο για την γραμμή παραγωγής. Η εικόνα του παραπέμπει σε Transformer από την κινηματογραφική ταινία επιστημονικής φαντασίας, ενώ εξακολουθεί να μην έχει συμβατικό τιμόνι.
Τα προηγμένα συστήματα που φέρει και η χρήση τεχνητής νοημοσύνης, του επιτρέπουν να ισορροπεί από μόνο του, να «επικοινωνεί» με τον αναβάτη και να κινείται αυτόνομα, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη απόδοση σε όλους τους τομείς.
Ο αναβάτης του Yamaha MOTOROiD2 δεν χειρίζεται τιμόνι, αλλά ένα ζευγάρι εργονομικά σχεδιασμένες χειρολαβές. Προς το παρόν, δεν είναι ακόμα σαφές το πως συνεργάζεται με το μπροστινό σύστημα ή πώς το κινούμενο ψαλίδι μπορεί να βοηθήσει στο στρίψιμο. Αυτά θα τα μάθουμε με την παρουσίασή του κατά την διάρκεια του ιαπωνικού «Mobility Show».