Καλοκαίρι και δύο τροχοί είναι ένας συνδυασμός άκρως ελκυστικός συνδυασμός. Ωστόσο οι υψηλές θερμοκρασίες απαιτούν την προσοχή μας για να παραμείνουμε ασφαλείς και αυτή την εποχή του χρόνου.
Το καλοκαίρι βρίσκεται ήδη εδώ και μαζί του και οι υψηλές θερμοκρασίες που χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη εποχή, οι οποίες βάζουν αρκετές φορές δύσκολα στους μοτοσικλετιστές, ειδικά στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον.
Αυτές τις δύσκολες ημέρες, δεν υπάρχει φυσικά κανένας λόγος να αφήσουμε στην άκρη το παπί, το scooter ή τη μοτοσυκλέτα μας και να ταλαιπωρηθούμε στους δρόμους της πόλης επιλέγοντας το αυτοκίνητο μας ή κάποιον άλλο τρόπο μετακίνησης. Οι δύο τροχοί και το καλοκαίρι πάνε μαζί χέρι-χέρι.
BUY NOW
Ωστόσο, οδηγούμε το δίκυκλο μας με υψηλές θερμοκρασίες παίρνοντας όλα τα απαραίτητα «μέτρα». Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να κάνουμε για να παραμείνουμε ασφαλείς και να απολαύσουμε τη μοτοσικλέτα μας και το καλοκαίρι.
Ουδέν... φανερόν υπό τον ήλιο
Η έκθεση του γυμνού δέρματος στον καυτό ήλιο είναι κάτι που ενδείκνυται μόνο όταν βρισκόμαστε στην παραλία, με αντηλιακό και το μαγιό μας. Ξεχάστε τα κοντομάνικα, τα σορτσάκια και τις παντόφλες, αφού εκτός του ότι δεν μας προσφέρουν καμία προστασία από τη ζέστη και τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου (κάνουμε τρομερό κακό και στο δέρμα μας, ειδικά στην παρατεταμένη χρονικά έκθεση), είναι απαγορευτικά και για τη σωματική μας ακεραιότητα, σε περίπτωση πτώσης.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ντυθούμε σωστά, όπως κάνουμε και τον υπόλοιπο χρόνο, φροντίζοντας να μην αφήσουμε τίποτα εκτεθειμένο στον ήλιο. Αν δεν μας πιστεύετε, και αυτό που σας προτείνουμε σας φαίνεται τρελό, ρίξτε μια ματιά στο πώς ντύνονται όσοι κατοικούν στη Σαχάρα. Αν δείτε κάποιον με κοντομάνικο να μας... τηλεφωνήσετε.
Κυκλοφορώντας με μοτοσυκλέτα στην πόλη τις ημέρες του καύσωνα, η ένδυση μας δεν αλλάζει σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου, αναφορικά με την ασφάλεια μας. Ωστόσο φροντίζουμε ο ρουχισμός ασφάλειας να είναι προσαρμοσμένος στις συνθήκες οδήγησης όπου επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες, οπότε επιλέγουμε καλοκαιρινό εξοπλισμό ασφάλειας.
Τι επιλογές έχω σε εξοπλισμό
Οι επιλογές που έχουμε σε καλοκαιρινό εξοπλισμό ασφάλειας είναι δεκάδες αφού στο παιχνίδι έχουν μπει για τα καλά μεγάλοι και μικροί κατασκευαστές. Το «καλοκαιρινό» jacket, αυτό που φέρει μεγάλες διάτρητες επιφάνειες στο εμπρός, το πίσω μέρος του, αλλά και στα μανίκια, είναι η απόλυτη επιλογή και το πρώτο πράγμα που φοράμε όταν ανεβαίνουμε στο δίκυκλο μας.
Τα καλοκαιρινά γάντια είναι το δεύτερο, τα οποία διακρίνονται για την ελαφριά τους κατασκευή, ενώ πολλά από αυτά φέρουν και διάτρητες επιφάνειες στο πάνω μέρος τους.
To tube, ή φουλάρι-σωλήνας αν προτιμάτε, εκτός από στιλ, προσφέρει και πολύτιμη προστασία στο λαιμό μας από τον καυτό αέρα (και στο πρόσωπο μας, αν φοράμε ανοιχτό κράνος) αλλά και από τις ακτίνες του ήλιου. Το προσθέτουμε επίσης στην γκαρνταρόμπα μας ως απαραίτητο αξεσουάρ, το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ποικιλοτρόπως και όταν δεν οδηγούμε το δίκυκλο μας, για να προστατέψουμε και το κεφάλι μας. Το μόνο που πρέπει να προσέξετε είναι να αποκτήσετε ένα που να είναι για καλοκαιρινή χρήση, καθώς στην αγορά υπάρχουν και προτάσεις που έχουν φτιαχτεί για να αξιοποιούνται σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Αν έχουμε τη δυνατότητα, μέσα από το μπουφάν, επιλέγουμε αντί για βαμβακερό ρούχο, ένα αθλητικό συνθετικό κοντομάνικο, το οποίο επιτρέπει στο σώμα μας να «αναπνέει» ευκολότερα, ενώ αποβάλλει σαφώς πιο γρήγορα και τον ιδρώτα.
Τα καλοκαιρινά μποτάκια σε συνδυασμό με αθλητικές κάλτσες είναι επίσης μια must επιλογή που αφήνει το πόδι μας να «αναπνεύσει» και να αποβάλλει την περιττή υγρασία, προσφέροντας παράλληλα την απαραίτητη προστασία. Για την προστασία φροντίζουν οι ενισχύσεις που φέρει αλλά και τα ανθεκτικότερα υλικά από τα οποία έχει κατασκευαστεί σε σχέση με τα συμβατικά υποδήματα.
Το παντελόνι είναι επίσης απαραίτητο. Αν για κάποιο λόγο δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τεχνικό παντελόνι, η επιλογή ενός τζιν είναι μονόδρομος. Μπορείτε επίσης να φοράτε επιγονατίδες τύπου motocross εξωτερικά του παντελονιού σας που αφαιρούνται εύκολα όταν φτάσετε στον προορισμό σας.
Το κράνος το αφήσαμε τελευταίο καθώς πέρα από υποχρεωτικό, είναι και το πιο αυτονόητο μέρος του εξοπλισμού ασφάλειας ενός μοτοσικλετιστή. Δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να χρησιμοποιήσουμε κάποιο ανοιχτό κράνος τις ημέρες του καύσωνα, αν έχουμε στην κατοχή μας full face. Έχοντας τη ζελατίνα κατεβασμένη εντελώς ή σχεδον, το κράνος κλειστού τύπου προστατεύει το πρόσωπο μας από τη ζέστη, και μειώνει ακόμη περισσότερο τις απώλειες σε υγρά σε σχέση με ένα jet κράνος.
Θερμική εξάντληση. Απαραίτητη η συχνή κατανάλωση υγρών
Τα συμπτώματα της θερμικής εξάντλησης και της θερμοπληξίας (αίσθημα κόπωσης και αδυναμίας, ζαλάδες, πονοκέφαλος, κράμπες) συνήθως τα αντιλαμβανόμαστε επάνω στο δίκυκλο μας όταν είναι πλέον πολύ αργά.
Αυτός είναι και ο λόγος που φροντίζουμε για τη σωστή και συχνή ενυδάτωση μας, σε συνδυασμό με την παραπάνω κάλυψη του σώματος και του κεφαλιού μας από τον ήλιο. Φροντίζουμε λοιπόν να πίνουμε νερό ανά τακτά χρονικά διαστήματα, πριν νιώσουμε το αίσθημα της δίψας, ενώ ιδανικά θα πρέπει να πίνουμε και υγρά που περιέχουν ηλεκτρολύτες. Αν δεν θέλετε να αγοράσετε ηλεκτρολύτες από ένα φαρμακείο, τότε, στο μπουκαλάκι-θερμός που θα έχετε μαζί σας μπορείτε να βάλετε νερό, μέλι και να στύψετε και ένα λεμόνι. Ένας εξαιρετικός (και γευστικός) συνδυασμός που θα κρατήσει ψηλά τα ενεργειακά σας επίπεδα οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.
Οδηγώντας με σύνεση και λογική
Στις μετακινήσεις μας με δίκυκλο, ειδικά τις ημέρες καύσωνα, η λογική θα πρέπει να είναι σύμμαχος μας.
Αν μπορούμε να το αποφύγουμε, τότε επιλέγουμε να μετακινούμαστε τις ώρες που η θερμοκρασία δεν βρίσκεται στην κορύφωση της, κάτι που γίνεται συνήθως από το μεσημέρι έως και το απόγευμα.
Η οδήγηση μας πρέπει -όπως πάντα άλλωστε- να είναι στρωτή, ενώ όσο οδηγούμε πρέπει να είμαστε ήρεμοι και να μην σκεφτόμαστε τα όποια προβλήματα μπορεί να μας απασχολούν. Ζέστη και έννοιες είναι ένας συνδυασμός που επιφυλάσσει πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις (για εμάς και τους γύρω μας) με τα νεύρα να κάνουν την εμφάνιση τους ακόμη πιο συχνά από ότι συνήθως. Με λίγα λόγια σπεύδε βραδέως και ασφαλής.
Τέλος, αν οδηγούμε πολλές ώρες το καλοκαίρι ακόμη και αν οι θερμοκρασίες δεν είναι επιπέδου καύσωνα, τα συχνά διαλείμματα πρέπει να ενταχθούν πλήρως στο πρόγραμμα μας, ακόμη περισσότερο για τους επαγγελματίες (κούριερ) που κυκλοφορούν με δίκυκλο.