Αλλάζουν τα όρια στην Εθνική Οδό -Πού τελειώνουν τα 130 χλμ./ώρα

Κίνηση Εθνική

Την ώρα που η ΕΕ έχει σε περίοπτη θέση τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αρκετές χώρες δείχνουν αποφασισμένες να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας.

Ευλαβικά πρέπει να τηρούν οι οδηγοί ανά τον κόσμο τα όρια ταχύτητας, αφενός επειδή η κίνηση με το πόδι κολλημένο στο γκάζι ενέχει μεγάλους κίνδυνους για την ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου και αφετέρου διότι η παραβίαση των ορίων επισύρει υψηλά πρόστιμα.

Στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες χώρες, το ανώτατο όριο κίνησης στους δρόμους ανέρχεται σε 130 χλμ. και αφορά στους αυτοκινητόδρομους. Υπάρχουν, ωστόσο, αρκετές χώρες που έχουν αρχίσει να θεωρούν ότι τα 130 χλμ./ώρα είναι… λίγα, και ως εκ τούτου δείχνουν αποφασισμένες να τα αναθεωρήσουν προς τα πάνω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάμεσα σε αυτές και η Ιταλία, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να έχει εκφράσει την επιθυμία του να θεσπίσει νέο όριο ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων όπου θεωρούνται ασφαλή και με καλή ορατότητα.

150 χλμ./ώρα όριο ταχύτητας

Την ίδια κατεύθυνση έχει και η Τσεχία η οποία φαίνεται ότι θα επιτρέψει στους οδηγούς να κινούνται με έως και 150 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένα τμήματα των αυτοκινητόδρομων.

Η συζήτηση έχει ξεκινήσει και στην Ισπανία, όπου υπάρχουν αρκετοί που τίθενται υπέρ μιας αύξησης - χωρίς, βέβαια, να υπάρχουν και κάποιοι πολέμιοι.

Το σκεπτικό πίσω από την αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας προς τα πάνω, είναι ότι τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, την ίδια ώρα που κατασκευάζονται ολοένα και πιο ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι.

όριο ταχύτητας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αντίποδα, δεν είναι λίγοι που θεωρούν ότι η θέσπιση υψηλότερων ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους αντίκεται στο “Vision Zero”, το όραμα δηλαδή της ΕΕ για μηδενικά τροχαία ατυχήματα έως το 2050.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ευρώπη το υψηλότερο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους το έχει η Πολωνία με 140 χλμ./ώρα, ενώ το μοναδικό μέλος της ΕΕ που επιτρέπει στους οδηγούς να κινούνται με όποια ταχύτητα θέλουν είναι η Γερμανία, στις γνωστές Autobahnen.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ