
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η πρόταση ενός νομοθέτη στο Kentucky, η οποία εφόσον ψηφιστεί από τη Γερουσία της πολιτείας, έφηβοι ηλικίας 15 ετών θα έχουν το δικαίωμα να κάθονται πίσω από το τιμόνι.
Το νομοσχέδιο προτάθηκε στις αρχές Ιανουαρίου και ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από την Επιτροπή Μεταφορών. Οι νομοθέτες της Γερουσίας πρόκειται να εξετάσουν και ενδεχομένως να ψηφίσουν το νομοσχέδιο την επόμενη εβδομάδα, και αν δώσουν το πράσινο φως, ο νόμος θα τεθεί σε άμεση ισχύ.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο στην πολιτεία του Kentucky, οι έφηβοι ηλικίας 16 ετών επιτρέπεται να οδηγούν, αρκεί να έχουν έναν ενήλικα ως συνοδηγό. Έπειτα από 180 ημέρες οδήγησης, έχουν τη δυνατότητα υπό προϋποθέσεις να κυκλοφορούν μόνοι τους στον δρόμο, ενώ σε ηλικία 17 ετών αποκτούν κανονική άδεια οδήγησης, δίχως περιορισμούς.
BUY NOW

Εφόσον εγκριθεί το νέο νομοσχέδιο, οι οδηγοί ηλικίας 15 ετών θα μπορούν να αποκτήσουν μία «βασική» άδεια οδήγησης, ενώ θα μπορούν να οδηγούν χωρίς περιορισμούς από την ηλικία των 16,5.
Ωστόσο για την περίπτωση που το νομοσχέδιο ψηφιστεί στην ολομέλεια, έχουν προβλεφθεί και ορισμένες δικλείδες ασφαλείας. Η πρώτη από αυτές είναι ότι οι έφηβοι θα μπορούν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης μόνο εφόσον συμπληρώσουν 60 ώρες οδήγησης, εκ των οποίων οι 10 θα πρέπει να είναι κατά τη διάρκεια νυχτερινών ωρών.

Η δεύτερη δικλείδα ασφαλείας είναι ότι δεν θα τους δίνεται η δυνατότητα να οδηγήσουν αν δεν έχουν ως συνοδηγό έναν ενήλικα ηλικίας τουλάχιστον 21 ετών.
Όσοι τάσσονται υπέρ του νομοσχεδίου υποστηρίζουν ότι επιτρέπει στους νέους οδηγούς να έχουν περισσότερο χρόνο στον δρόμο πριν αποκτήσουν την «κανονική» άδεια οδήγησης. Το σκεπτικό είναι ότι δίνοντάς τους περισσότερο χρόνο οδήγησης από νεαρότερη ηλικία, θα αποκτήσουν περισσότερη οδηγική πείρα, κάτι που μακροπρόθεσμα θα περιορίσει τα ατυχήματα.

Ωστόσο σύμφωνα με εκπρόσωπο της πολιτείας του Kentucky, υπάρχει και ένα σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα. «Πόσες θέσεις εργασίας σε καταστήματα fast food θα μπορούσαν να καλυφθούν από μαθητές που θέλουν να βρουν δουλειά, όμως δεν έχουν τη δυνατότητα να μεταβούν στον τόπο εργασίας τους;», αναρωτήθηκε ο εκπρόσωπος.
Στην αντίπερα όχθη υπάρχουν εκείνοι που αντιτίθενται στον καινούργιο νόμο, υποστηρίζοντας ότι οι 15χρονοι δεν είναι αρκετά υπεύθυνοι ώστε να οδηγούν, αυξάνοντας στην ουσία τον κίνδυνο ατυχημάτων.