Επικίνδυνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πόλη -Γιατί εμπλέκονται σε διπλάσια ατυχήματα

diplasia epikindina ta ilektrika

Μπορεί τα ηλεκτρικά οχήματα να μην έχουν φτάσει ακόμα σε αριθμό τα εσωτερικής καύσης, αλλά αποτελούν μεγαλύτερη απειλή για τους πεζούς βάσει των στατιστικών στοιχείων.

Σύμφωνα με τετραετή έρευνα που διεξήχθη στη Μεγάλη Βρετανία, αποδείχτηκε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα ευθύνονται αναλογικά για 2πλασια ατυχήματα σε σχέση με τα θερμικά. Συγκεκριμένα στα 96.000 ατυχήματα, όπου πεζοί ενεπλάκησαν σε σύγκρουση με όχημα, τα τρίτα τέταρτα (75.000) έγιναν από αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα 1.700 (2%) από ηλεκτρικό ή υβριδικό μοντέλο. Μπορεί σαν καθαρά νούμερα να φαίνεται ότι τα «κλασσικά» αυτοκίνητα ευθύνονται για τα περισσότερα ατυχήματα, αλλά κάνοντας την ανάλυση των δεδομένων και συσχετίζοντας την απόσταση που διένυσε ο κάθε τύπος οχήματος, αποδεικνύεται ότι τα ηλεκτρικά είναι πιο επικίνδυνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αριθμοί έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα εμπλέκονται σε 5,16 ατυχήματα ανά 100 εκατομμύρια μίλια, τη στιγμή που τα θερμικά είναι στα 2,4, με τα περισσότερα από αυτά να συμβαίνουν εντός αστικού ιστού.

Υπεύθυνες για τα συγκεκριμένα αποτελέσματα είναι η υψηλή ιπποδύναμη και η ακραία επιτάχυνση που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση, καθώς και το γεγονός ότι συνήθως τα ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα επιλέγονται από νεότερους οδηγούς που είναι λιγότερο έμπειροι και πιο απρόσεχτοι. Βέβαια οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη έρευνα μπορεί να περιέχει ανακρίβειες, μιας και διεξάγει από το 2013 έως το 2017.

2plasia ta atyxhmata gia ta ilektrika 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως παρά τους όποιους ενδοιασμούς έχουν οι ερευνητές για το αποτέλεσμα της έρευνας, οι ειδικοί αναφέρουν ότι εκτός των παραπάνω και το μεγάλο βάρος αυτών των οχημάτων ευθύνεται για τα αναλογικά περισσότερα ατυχήματα. Λόγω της κατασκευής του, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι έως και 500 κιλά βαρύτερο από το αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όταν τα τελευταία είναι ήδη βαριά. Μάλιστα αρκετές έρευνες κι αναλύσεις από διάφορες χώρες έχουν επιβεβαιώσει ότι ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι, εν μέρει για αυτόν τον λόγο, αναλογικά υψηλότερος από αυτόν των συμβατικών αυτοκινήτων.

Επίσης σημαντικό ρόλο στα ατυχήματα παίζει και η έλλειψη θορύβου από τα ηλεκτρικά κι υβριδικά οχήματα. Οι πεζοί έχουν «εκπαιδευτεί» στο να ακούν τις εξατμίσεις των οχημάτων, κάτι που δεν συμβαίνει όταν στην εξίσωση μπαίνει το ρεύμα. Μπορεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τοποθετούν συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης και γεννήτριες ήχου ώστε να γίνονται πιο εύκολα αντιληπτά από τους πεζούς, αλλά και πάλι οι οδηγοί τους θα πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο περιβάλλοντα χώρο τους.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι αν δεν αλλάξουν οι συμπεριφορές των οδηγών ή δεν εκπαιδευτούν καλύτερα οι πεζοί, το πρόβλημα θα αυξηθεί γεωμετρικά όταν αρχίσουν να κυκλοφορούν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ