Στα «σχοινιά» βρίσκονται πολλοί κάτοικοι ευρωπαϊκής πόλης όπου η δημοτική αρχή αποφάσισε να επιβάλλει ελάχιστο αντίτιμο χρέωσης ύψους 50 ευρώ.
Σε πλήρη εφαρμογή βρίσκεται το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου Αθηναίων, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει θέσεις για τους επισκέπτες έναντι ενός αντίτιμου που ξεκινά από τα 0,50 ευρώ.
Πρόκειται για μια λύση που έχει ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών, χωρίς να απουσιάζουν, βέβαια, και κάποιοι πολέμιοι οι οποίοι εναντιώνονται στη χρέωση της στάθμευσης σε δημόσιο δρόμο.
BUY NOW
Ακόμα και οι πιο σκληροί επικριτές του εν λόγω μέτρου ίσως αναθεωρήσουν εφόσον ενημερωθούν σχετικά με τη χρέωση που επιβάλλεται σε μια ευρωπαϊκή πόλη και καθιστά το πάρκινγκ σε δημόσιο δρόμο εφιαλτικό για τις τσέπες των πολιτών.
Πρόκειται για την ολλανδική πόλη Χάγη η οποία χρεώνει τη στάθμευση στο κέντρο της πόλης 50 ευρώ, ανεξάρτητα από το πόσο αφήσει το όχημά του ο οδηγός (10 λεπτά ή μία ολόκληρη μέρα). Την ίδια οικονομική επιβάρυνση έχουν και όσοι σταθμεύσουν στους δρόμους του Scheveningen, μια εκ των συνολικά 8 συνοικιών της Χάγης και δημοφιλές παραθαλάσσιο θέρετρο.
Η χρέωση των 50 ευρώ θα έχει πιλοτική εφαρμογή για διάστημα ενός χρόνου και αποτελεί απότοκο των πιέσεων που άσκησαν οι κάτοικοι για την κατάληψη των θέσεων έξω από τα σπίτια τους από τουρίστες. Σημειώνεται ότι οι κάτοικοι δεν χρεώνονται, με την προϋπόθεση ότι σταθμεύουν έξω από τις οικίες τους.
Το Δημαρχείο της Χάγης πιστεύει ότι ένα τόσο υψηλό τέλος στάθμευσης θα ενθαρρύνει τους τουρίστες και τους κατοίκους άλλων περιοχών της Χάγης να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σε δημόσιους χώρους στάθμευσης όπου οι τιμές είναι χαμηλότερες. Συνήθως όμως οι συγκεκριμένοι χώροι είναι άδειοι μιας και οι οδηγοί προτιμούν να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στο κέντρο.
Οι περισσότεροι κάτοικοι επιδοκίμασαν το νέο σύστημα, χωρίς να απουσιάζουν και οι αντιδράσεις, με κύρους εκφραστές τους ιδιοκτήτες καταστημάτων στο κέντρο της πόλης που θεωρούν ότι οι ακριβές θέσεις στάθμευσης θα πλήξουν τις επιχειρήσεις τους. Σύμφωνα με τους καταστηματάρχες, αντί για την επιβολή αυτού του ακριβού τέλους στάθμευσης θα ήταν προτιμότερο να επιβληθεί περιορισμός στον χρόνο.