
Η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα συνοδευτεί από θεαματική αύξηση της ζήτησης για εξειδικευμένους επαγγελματίες, σύμφωνα με μελέτη.
Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Ευρώπη και τα σχετικής τεχνολογίας μοντέλα να αυξάνουν χρόνο με το χρόνο το μερίδιό τους στην αγορά, κρίνεται επιτακτική η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης.
Ήδη οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν ενορχηστρώσει μεγαλεπήβολα σχέδια για την επέκταση του δίκτου φόρτισης, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί στη δημιουργία δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
BUY NOW

Σύμφωνα με έρευνα των P3 και ChargeUp Europe, η απασχόληση στον εν λόγω κλάδο αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί μεταξύ 2025 και 2030, από τις 80.000 στις 162.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση της τάξης του 102,5%, καθιστώντας τον τομέα των των υποδομών φόρτισης αφενός βασικό μοχλό μετάβασης στην «πράσινη ενέργεια» και αφετέρου καταλύτη για τη μείωση της ανεργίας.
Την έρευνα των P3 και ChargeUp Europe παραθέτει το EvBoosters.com, αναφέροντας ότι η ζήτηση για επαγγελματίες στον κλάδο των φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρολόγων) βρίσκεται σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα, υποστηρίζοντας πάνω από 3.500 ενεργές εταιρείες. Αυτές καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, από τη διαχείριση των σταθμών φόρτισης και την παροχή λογισμικού μέχρι την κατασκευή φορτιστών AC και DC και την εγκατάσταση, συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των υποδομών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η βιομηχανία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εκτιμάται ότι θα απασχολεί περίπου 80.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης σε όλη την Ευρώπη. Με την επιτάχυνση, μάλιστα, της ανάπτυξης σταθμών φόρτισης, του εξηλεκτρισμού των στόλων και της ενσωμάτωσης των «έξυπνων» δικτύων, η απασχόληση αναμένεται να φτάσει τους 162.000 εργαζόμενους έως το 2030.
Αυτό αντιστοιχεί σε ετήσια αύξηση περίπου 16.400 νέων θέσεων εργασίας και συνολική ανάπτυξη 102,5% του εργατικού δυναμικού στον τομέα της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ 2025 και 2030.
Η απασχόληση στον κλάδο είναι γεωγραφικά διαφοροποιημένη, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση εργαζομένων να παρατηρείται στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Φινλανδία, τη Σουηδία και την Ολλανδία. Παράλληλα, το Βέλγιο, η Δανία, η Ισπανία και η Ιταλία επεκτείνουν ραγδαία τις υποδομές φόρτισής τους, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο πέρα από τα εθνικά τους σύνορα.

Η έρευνα υποστηρίζει ότι απαιτείται η συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των επιχειρήσεων και των επενδυτών, για να διασφαλιστεί ότι το ευρωπαϊκό εργατικό δυναμικό είναι κατάλληλα προετοιμασένο για τη νέα φάση της ηλεκτροκίνησης. Μερικές από τις στρατηγικές που προτείνονται για τη γεφύρωση του χάσματος δεξιοτήτων και την προσέλκυση νεών ταλέντων είναι οι εξής:
- Προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων: Έμφαση στην ενίσχυση της εξειδίκευσης στην εγκατάσταση υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τη συντήρηση και την ενσωμάτωση έξυπνων δικτύων.
- Επενδύσεις στην έρευνα και την καινοτομία: Ανάπτυξη ταχύτερων, εξυπνότερων και πιο βιώσιμων λύσεων φόρτισης.
- Πολιτικά κίνητρα: Δράσεις για την δημιουργία θέσεων εργασίας και την επέκταση της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΑCEA), το 60% αυτών είναι συγκεντρωμένο σε μόλις 3 χώρες και επομένως απαιτείται περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών.