Αν και αποτελεί έναν από τους βασικούς κανόνες που οφείλει να ακολουθήσει κανείς ώστε να αποφύγει κάποιο ατύχημα, ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οδηγοί που τον έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους, προσαρμόζοντας αναλόγως την οδική συμπεριφορά τους.
Ανήκει στον δεκάλογο της ασφαλούς οδήγησης μιας και ακολουθώντας αυτόν τον πολύ απλό κανόνα μπορούμε να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες εμπλοκής μας σε ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα.
Ο λόγος για την υποχρέωση όλων των οδηγών να τηρούμε την περίφημη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, μια απόσταση η οποία θα πρέπει να προσαρμόζεται όχι μόνο στην ταχύτητα κίνησης αλλά και στις συνθήκες που επικρατούν στο οδόστρωμα.
BUY NOW
Φυσικά υπάρχουν πολλοί τρόποι ώστε να υπολογίσει κανείς ποια είναι εκείνη η απόσταση που οφείλει να διατηρεί από το όχημα το οποίο προπορεύεται ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης.
Σε γενικές γραμμές, η απόσταση ενός αυτοκινήτου -περίπου πέντε μέτρα- ίσως είναι αρκετή ώστε να εξασφαλίσει την έγκαιρη ακινητοποίηση του οχήματός μας σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα.
Αντιθέτως, η απόσταση που θα πρέπει να μας χωρίζει από το προπορευόμενο στην εθνική οδό είναι πολλαπλάσια, φτάνοντας ακόμα και τα 20 μέτρα.
Πέρα από την όποια επικινδυνότητα κρύβει η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας, η κακή συνήθεια των Ελλήνων οδηγών να… κολλούν στο όχημα το οποίο προπορεύεται μπορεί να τους στοιχίσει και ένα βαρύ πρόστιμο.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οδηγός έχει την υποχρέωση να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του.
Στην περίπτωση που θεωρηθεί ότι ο οδηγός ενός οχήματος παραβιάζει τη συγκεκριμένη διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τότε τιμωρείται με πρόστιμο το οποίο ανέρχεται στα 80 ευρώ, χωρίς ωστόσο να προβλέπεται κάποια άλλη διοικητική ποινή όπως η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας ή της άδειας οδήγησης.
Διαβάστε επίσης: