Πολύ πριν κυκλοφορήσει το δημοφιλές NSX, η Honda είχε ήδη στις τάξεις της ένα αρκετά σφηνοειδές όχημα, το οποίο ονομαζόταν HP-X. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1984, στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο.
Όπως διακρίνεται και από τις φωτογραφίες, το συγκεκριμένο μοντέλο ξεχώριζε για την αεροδυναμική του αμαξώματός του. Για την κατασκευή του είχαν χρησιμοποιηθεί υλικά όπως το Kevlar και τα ανθρακονήματα, ώστε το βάρος να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Εν τω μεταξύ, για πρώτη φορά, υπήρξε διαθέσιμο αερόφρενο για τον οδηγό.
Κάτω από το καπό του HP-X, βρισκόταν ένας 2λιτρος V6 κινητήρας, που προερχόταν από τα αγωνιστικά της Honda Formula 2. Όπως φαντάζεστε, το project δεν προχώρησε τελικά και δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή. Αν και ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακό ως σχήμα, για την εποχή του. Αντιθέτως, πέντε χρόνια αργότερα είδαμε την εμφάνιση του NSX. Και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
BUY NOW
Πάντως είναι ωραίο που η ιαπωνική εταιρεία ξαναθυμήθηκε το σπορ πρωτότυπό της 40 χρόνια μετά. Ο λόγος είναι πως θα διαγωνιστεί στο φετινό Pebble Beach Concours d’Elegance, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 18 Αυγούστου 2024. Αφού αποκαταστάθηκε πλήρως και ξαναέγινε πιστά όπως ήταν αρχικά, με τις διχρωμίες του λευκού και του μπλε χρώματος που συνδυάζονται και την κόκκινη λωρίδα, είναι έτοιμο να ξαναδεί το φως του ήλιου.
Να σημειώσουμε πως το HP-X Concept δεν διέθετε πόρτες, αλλά ένα μονοκόμματο ακρυλικό κουβούκλιο Perspex, με καταπακτή που ήταν εμπνευσμένη από μαχητικό αεροσκάφος. Το εσωτερικό ήταν επενδυμένο με κόκκινο και λευκό σουέτ και δύο καθίσματα. Ακριβώς έτσι παραμένει και σήμερα.