Ο άγνωστος διακόπτης στο πάτωμα του αυτοκινήτου -Πού θα τον συναντήσεις

κουμπί εναλλαγής φωτών με το πόδι

Πλήρης άγνοια επικρατεί στη συντριπτική πλειονότητα των νέων οδηγών σχετικά με την ύπαρξη ενός κουμπιού στο αυτοκίνητο που ρυθμιζόταν με το πόδι.

Κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στους δρόμους είναι απαραίτητο να ενσωματώνει φώτα, τα οποία παρέχουν στον οδηγό ορατότητα του δρόμου σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.

Εδώ και δεκαετίες, η ρύθμιση των προβολέων γίνεται μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη δίπλα στο τιμόνι του αυτοκινήτου, ενώ πολλά σύγχρονα ΙΧ φέρουν λειτουργία αυτόματης εναλλαγής.

Μοχλός για τα φώτα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρ’ όλα αυτά, κατά τα πρώιμα χρόνια των τεσσάρων τροχών, υπήρξαν κάποια αυτοκίνητα που η εναλλαγή μεταξύ της μεσαίας σκάλας και της μεγάλης σκάλας δεν γινόταν με τα χέρια -μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη- αλλά με το πόδι… μέσω ενός κουμπιού που βρισκόταν στον χώρο των πεντάλ του γκαζιού, του συμπλέκτη και του φρένου.

Πρόκειται για μια λειτουργία στην οποία έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης πολλές διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με το σκεπτικό ότι βοηθούσε τον οδηγό να προβεί στις κατάλληλες ρυθμίσεις των προβολέων δίχως να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.

κουμπί στα πόδια για τα φώτα

Η συγκεκριμένη λύση υιοθετήθηκε σε μεγάλο βαθμό κυρίως από αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίς, ωστόσο, να απουσιάζει το ευρωπαϊκό «χρώμα», με χαρακτηριστικά παραδείγματα μοντέλα όπως τα VW Beetle, Porsche 356, Mercedes 190SL, BMW 700 και Fiat 500.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά τα μέσα, ωστόσο, του 20ου αιώνα, το… ποδο-μπουτόν εναλλαγής των φωτών άρχισε να εξαφανίζεται από τα αυτοκίνητα, με το τελειωτικό χτύπημα να τους δίνεται γύρω στο 1980 όταν οι κατασκευαστές άρχισαν να στρέφονται μαζικά προς τα προσθιοκίνητα οχήματα. 

κουμπί στα πόδια για τα φώτα

Κάτω από το καπό των τελευταίων φωλιάζει ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το διαφορικό, τα οποία άρχισαν να καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο χώρο, σηματοδοτώντας την απομάκρυνση του ποδο-μπουτόν.

Επιπροσθέτως, με δεδομένο ότι η ασφάλεια αποτελεί τη θεμελιώδη αρχή των αυτοκινητοβιομηχανιών, αυτές εκτίμησαν ότι το συγκεκριμένο κουμπί δεν μπορεί να υπηρετήσει τον σκοπό τους, μιας και η χρήση του απαιτούσε την απομάκρυνση του ποδιού από το πεντάλ γκαζιού ή φρένου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ