Το air condition του αυτοκινήτου είναι σε θέση να προσφέρει τις υπηρεσίες του όλο τον χρόνο ακόμη και τις πιο κρύες ημέρες του έτους.
Το air condition είναι κυριολεκτικά ένα σωτήριο μέρος του εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου, σε χώρες όπως είναι η Ελλάδα. Πλέον δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς να πωλείται ένα σύγχρονο μοντέλο χωρίς κλιματιστικό στον εξοπλισμό του, αν και πριν από τρεις 10ετίες ήταν ακόμη πολύ ακριβό και αποτελούσε μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.
Το air condition χρησιμοποιείται φυσικά το καλοκαίρι για να ρυθμίζει τη θερμοκρασία στα επιθυμητά επίπεδα στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου, ενώ μπορεί -και μερικές φορές πρέπει- να χρησιμοποιείται και τις κρύες ημέρες.
BUY NOW
Ως σύστημα που ψύχει αλλά και θερμαίνει το εσωτερικό το air condition είναι πιο αποδοτικό από το παραδοσιακό σύστημα θέρμανσης της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η αποτελεσματικότητά του γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή όταν προσπαθούμε να ξεθαμπώσουμε τα τζάμια του αυτοκινήτου ένα κρύο πρωινό, κάτι που γίνεται σε μικρότερο χρόνο από ότι με τη χρήση του καλοριφέρ.
Οι λόγοι για το παραπάνω εντοπίζονται στο ότι το air condition δεν «περιμένει» τον κινητήρα να φτάσει στα απαιτούμενα επίπεδα θερμοκρασίας για να λειτουργήσει σωστά. Παράλληλα ο αέρας που «φιλτράρει» το air condition είναι πιο ξηρός και έτσι απορροφά μεγαλύτερη ποσότητα υγρασίας που βρίσκεται στην καμπίνα -κυρίως από την αναπνοή μας- σε σχέση με τον ζεστό αέρα που έρχεται το καλοριφέρ.
Ακόμη και αν δεν χρειαζόμαστε το air condition για να ζεστάνουμε την καμπίνα του αυτοκινήτου μας, πρέπει να το χρησιμοποιούμε περιοδικά και τον χειμώνα ώστε να το «κρατάμε σε φόρμα», ειδικά τα παλιότερης τεχνολογίας συστήματα κλιματισμού.
Με την ενεργοποίηση έστω μία φορά κάθε 15 ημέρες απομακρύνουμε υγρασία που μπορεί να συγκεντρώνεται στις σωληνώσεις και τους αεραγωγούς του συστήματος και έτσι μειώνουμε την πιθανότητα εμφάνισης μούχλας. Η υγρασία μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε διάβρωση μεταλλικών εξαρτημάτων που ενδέχεται να είναι εκτεθειμένα εντός του κυκλώματος, ενώ η αχρησία μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ζωής του συμπιεστή.