Η επικείμενη αλλαγή της ώρας αποτελεί έναν επιπλέον κίνδυνο για τους οδηγούς, αυξάνοντας σύμφωνα με τους ειδικούς τις πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος.
Η αντίστροφη μέτρηση για την αλλαγή της ώρας στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει αφού την ερχόμενη Κυριακή 29 Οκτωβρίου, στις 04.00 τα ξημερώματα, τα ρολόγια θα γυρίσουν μία ώρα πίσω.
Η αλλαγή σε χειμερινή ώρα δημιουργεί αναμενόμενα και κάποια προβλήματα το πρώτο διάστημα της εφαρμογής της αφού πλέον νυχτώνει πιο γρήγορα και απαιτεί από όλους μια περίοδο προσαρμογής.
BUY NOW
Το παραπάνω ισχύει ακόμη περισσότερο για τους οδηγούς αυτοκινήτων, τους πεζούς και τους ποδηλάτες -τους δικυκλιστές γενικότερα-, οι οποίοι έχουν συνηθίσει εκείνη την ώρα να κυκλοφορούν υπό το φως της ημέρας και «ξαφνικά» βρίσκονται στο δρόμο σχεδόν νύχτα.
Στις συνήθεις ώρες αιχμής λοιπόν ο φωτισμός στο περιβάλλον αλλάζει δραστικά (μειώνεται) και αυτό, σύμφωνα και με σχετική έρευνα, έχει συνέπειες και στη συμπεριφορά των χρηστών του δρόμου με σημαντική αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων, ειδικά στο αστικό περιβάλλον.
Σύμφωνα και με σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία, οι μισοί ετήσιοι θάνατοι πεζών σε τροχαίο ατύχημα λαμβάνουν μέρος τον Οκτώβριο και το τρίμηνο που ακολουθεί μετά την αλλαγή της ώρας, αφού η αλλαγή στην ώρα συμπίπτει και με τη διάρκεια της ημέρας που μειώνεται σταδιακά, με τον Δεκέμβρη να «φέρνει» και τη μικρότερη σε διάρκεια μέρα του έτους.
Παράλληλα, κατά 50% αυξάνονται τις πρώτες εβδομάδες μετά την αλλαγή της ώρας γενικά τα τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται πεζοί.
Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 2.039 κάτοικοι Γαλλίας, αναφέρει επίσης ότι το 82% των ερωτηθέντων ανησυχεί για την ασφάλειά του όταν οδηγεί με μειωμένη ορατότητα (οδήγηση τη νύχτα ή το σούρουπο, ομίχλη).
Παράλληλα το 75% αναφέρει ότι ανησυχεί για τη συμπεριφορά άλλων χρηστών του δρόμου, ενώ εννέα στους 10 γονείς ανησυχούν για την ασφάλεια των παιδιών τους που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Από τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, το 90% των ποδηλατών αναφέρει ότι ανησυχεί για την ασφάλεια του όταν κινείται με μειωμένη ορατότητα. Οι μοτοσικλετιστές ακολουθούν με ποσοστό 85% και τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και λοιπών ΕΠΗΟ να έπονται με 82%.
Η ανησυχία των οδηγών αυτοκινήτου της Γαλλίας συνοδεύεται ωστόσο και από αυξημένη... αυτοπεποίθηση αφού επτά στους 10 αναφέρουν ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων υιοθετούν τις σωστές πρακτικές ασφαλούς οδήγησης και συμπεριφοράς σε δημόσιους δρόμους όταν κινούνται με μειωμένη ορατότητα.
Ακολουθούν οι μοτοσικλετιστές που παρουσιάζονται ίσως πιο ειλικρινείς και αναφέρουν ότι ακολουθούν τις σωστές πρακτικές σε ποσοστό 62%, με τους χρήστες των ηλεκτρικών πατινιών να ακολουθούν με 57%...
Από τους πεζούς μόνο το 73% χρησιμοποιεί συστηματικά τα πεζοδρόμια όταν επικρατούν συνθήκες μειωμένης ορατότητας και μόνο το 29% χρησιμοποιεί ανοιχτόχρωμο ρουχισμό. Παράλληλα το 50% των ποδηλατών παραδέχτηκε ότι δεν χρησιμοποιεί συστηματικά ρουχισμό χωρίς ανακλαστικές επιφάνειες, ενώ το 38% των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών αναφέρει ότι δεν ανάβει πάντα τα φώτα τους...