Αλλάζει ο τρόπος που περνούν οι πεζοί τους δρόμους -Αυτές είναι οι νέες διαβάσεις

διαγώνια διάβαση πεζών

Η θρυλική διάβαση πεζών στην Ιαπωνία δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τους Ευρωπαίους οι οποίοι την «εισάγουν» και στις χώρες τους.

Καθοριστικός είναι ο ρόλος που διαδραματίζουν οι διαβάσεις στην ασφάλεια των πεζών, δεδομένου ότι συνιστούν τον κατεξοχήν ενδεδειγμένο τρόπο προειμένου να διασχίσουν δίχως να κινδυνεύουν τον δρόμο.

Στην Ελλάδα, όπως και στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών, εφαρμόζεται το σύστημα των συμβατικών διαβάσεων, δηλαδή εκείνων που τοποθετούνται κάθετα σε μια οδό και επιτρέπουν στους πεζούς να περάσουν από τη μία άκρη του δρόμου στην απέναντι.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, σε όλο και περισσότερες διασταυρώσεις πολλών πόλεων ανά τον κόσμο υιοθετείται ένα επαναστατικό σύστημα, και δη αυτό των διαγώνιων διαβάσεων, το οποίο επιτρέπει στους πεζούς να διασχίσουν μια διασταύρωση, προς κάθε κατεύθυνση ταυτόχρονα. Όσο οι πεζοί περνούν τον δρόμο, διακόπτεται η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλες τις κατευθύνσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με ειδικούς, με δεδομένο ότι η κυκλοφορία «παγώνει» εκμηδενίζονται οι κίνδυνοι για τους πεζούς, κάτι το οποίο δεν ισχύει με τις συμβατικές διαβάσεις, στις οποίες ενδέχεται να επιτρέπεται ταυτόχρονα, μέσω της κατάλληλης φωτεινής σηματοδότησης, η τέλεση στροφής από τους οδηγούς και η διέλευση των πεζών από τη διάβαση.

Μία από τις πιο εμβληματικές διαγώνιες διαβάσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους βρίσκεται από τα τέλη του 2009 σε μια από τις πιο πολυσύχναστες διασταυρώσεις του Λονδίνου, την Όξφορντ Σέσκους, εκεί όπου η Όξφορτνυ Στριτ διασταυρώνεται με Ρίτζεντ Στριτ, στο κέντρο της βρετανικής πρωτεύουσας.

Αυτές οι διαβάσεις επιτρέπουν στους περάσουν από το ένα πεζοδρόμιο κατευθείαν σε αυτό που βρίσκεται διαγώνια απέναντι, έχοντας χρόνο 30 δευτερολέπτων.

Ως «φάρος» για την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάβασης στο Λονδίνο λειτούργησε η διάβαση “Shibuya” στο Τόκιο, η οποία λειτουργεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 και θεωρείται η πιο πολυσύχναστη παγκοσμίως, δεδομένου ότι ταυτόχρονα μπορεί να τη χρησιμοποιήσουν έως και 3.000 (!) άνθρωποι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διάβαση πεζών διάβαση
Shibuya, Τόκιο

Το σύστημα των διαγώνιων διαβάσεων δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τις Βρυξέλλες όπου εξετάζεται η πιλοτική λειτουργία του.

«Οι διαγώνιες διελεύσεις έχουν οφέλη», ανέφερε το περασμένο καλοκαίρι η Υπουργός Κινητικότητας του Βελγίου, Elke Van den Brandt, εξηγώντας ότι επιτρέπουν στους πεζούς να περάσουν στο απέναντι μέρος μιας διασταύρωσης με μόλις ένα βήμα.

Πρόσθεσε δε ότι για την εφαρμογή του συστήματος πρέπει να γίνουν μελέτες για τις διασταυρώσεις που μπορεί να το υποστηρίξουν, αλλά και κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ