Ένα νέο κεφάλαιο εγκαινιάζεται για το οδικό δίκτυο της Αττικής, το οποίο δείχνει έτοιμο να «καλωσορίσει» κάποιες νέες αστικές σήραγγες που θα σηματοδοτήσουν το τέλος κάποιων υφιστάμενων δρόμων.
Σε εξίσωση για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα. Παρά τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλονται από τις αρμόδιες αρχές, οι οδηγοί συνεχίζουν να ξοδεύουν δεκάδες ώρες μηνιαίως πίσω από το τιμόνι, και να αναγκάζονται να εξοπλίζονται με Ολύμπια υπομονή.
Στο πλαίσιο αυτό αναζητούνται συνεχώς νέες λύσεις που θα μπορέσουν να εξομαλύνουν έστω σε μικρό βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών, βελτιώνοντας παράλληλα την οδική ασφάλεια. Καθοριστική συμβολή αναμένεται να έχουν κάποια οδικά έργα που έχουν ξεκινήσει ήδη στο λεκανοπέδιο Αττικής ή βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.
BUY NOW
Με την υλοποίηση των έργων και την ένταξή τους στο οδικό δίκτυο πολλοί είναι οι δρόμοι που θα σβήσουν κυριολεκτικά ή μεταφορικά από τον χάρτη της Αττικής και το μυαλό των οδηγών αντίστοιχα.
Υπογειοποίηση Ποσειδώνος
Χωρίς αμφιβολία ένα από τα μεγάλα project που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη στο παραλιακό μέτωπο είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ένα έργο άρρηκτα συνδεδεμένο με το The Ellinikon, τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη.
Η υπόγεια διαδρομή θα έχει μήκος περίπου 1,3 χλμ., θα ξεκινά από την παραλία Αλίμου και θα φτάνει έως και τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά. Οι λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας θα είναι 3, με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 70 χλμ./ώρα και με την ολοκλήρωσή της υπογειοποίησης θα καταργηθεί ένα επίγειο τμήμα της λεωφόρου όπου υπάρχουν 6 φωτεινοί σηματοδότες μειώνοντας δραστικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται στη λεωφόρο επί καθημερινής βάσης.
Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση, κατά τη διάρκεια του Δ' τριμήνου του 2023 προχώρησαν οι εργασίες εκσφακής και πλέον έχουν ολοκληρωθεί κατά περίπου 75%.
Αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως
Επόμενο μεγάλο project που θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος του λεκανοπεδίου είναι η Υπόγεια Σήραγγα της Ηλιούπολης, για την οποία εκτελούνται μελέτες τόσο από τη Lamda Development για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ μέσω της Πρότυπης Πρότασης που έχει κατατεθεί.
Η σήραγγα θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, θα αποτελείται από δύο διακριτικούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Το μήκος της θα ανέρχεται σε 3 χλμ. με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας
Μόλις ολοκληρωθεί το έργο, οι οδηγοί θα μετακινούνται από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, όταν σήμερα κατά τις ώρες αιχμής απαιτούνται τουλάχιστον 30 λεπτά.
Με το έργο θα επιτευχθεί η ταχεία σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ θα εξασφαλιστεί και ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, το οποίο εκτιμάται ότι θα συγκεντρώνει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά.
Επέκταση Λεωφ. Κύμης
Σε πιο προχωρημένο στάδιο απ’ ότι η Αστική Σήραγγα Ηλιουπόλεως, χωρίς ωστόσο να έχουν ξεκινήσει και εδώ τα έργα, βρίσκεται η επέκταση της Λεωφ. Κύμης, ένα έργο προϋπολογισμού 245 εκατ. ευρώ έχει ως προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Εκκρεμεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει «παγώσει» μιας και απομένει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στην προσφυγή που κατέθεσε ο Δήμος Ηρακλείου.
Προβλέπεται η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), που αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.
Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται η κατασκευή σήραγγας 2,4 χλμ. που θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.
Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μία νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.
Υπογειοποίηση οδού «Μελίνας Μερκούρη»
Στη μείωση της ταλαιπωρίας που υφίστανται πεζοί και οδηγοί, αλλά και στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας για τους κατοίκους της περιοχής του Ηρακλείου Αττικής αναμένεται να συνδράμει αποφασιστικά η υπογειοποίηση της οδού «Μελίνας Μερκούρη».
Πρόκειται για ένα έργο που έχει προϋπολογισμό ύψους 12,5 εκατ. ευρώ, με τις αρχές να έχουν θέσει σαν στόχο να εισέλθει γρήγορα σε φάση δημοπράτησης.
Η συγκεκριμένη οδός, στο ύψος του Ηλεκτρικού Σταθμού εκτρέπεται μέσα από τις γειτονιές με αποτέλεσμα να διέρχονται καθημερινά σε αυτούς τους δρόμους περί τα 25.000 αυτοκίνητα -πλην της Λεωφόρου Ηρακλείου.
Με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να εξομαλυνθεί σημαντικά η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης με παράλληλη αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και τη δημιουργία, μεταξύ άλλων, πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμων, αλλά και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας.
Η παρέμβαση ξεκινάει από την οδό Μελίνας Μερκούρη στη διασταύρωσή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου όπου δημιουργούνται δύο κλάδοι μονής κατεύθυνσης. Ο ένας κλάδος συνεχίζει επίγεια και ενώνεται με την οδό Πρασίνου Λόφου.
Ο άλλος κλάδος υπογειοποιείται και αφού περάσει κάτω από την οδό Πρασίνου Λόφου και την πλατεία Κολοκοτρώνη συναρμόζεται με την οδό Κηφισίας στο πεζοδρομημένο τμήμα της. Η σήραγγα αναδύεται στη Μαρίνου Αντύπα όπου πλέον υπάρχει άνετη σύνδεση με Κύμης, Σπύρου Λούη, Λεωφόρο Κηφισίας.