Αλλάζουν τα διπλώματα οδήγησης -Τι πρέπει να περιμένουν οι οδηγοί

palio diploma odigisis prostimo

Μεγάλης έκτασης αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης των πολιτών της ΕΕ προτείνει η Κομισιόν με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους και την προσαρμογή των οδηγών στα νέα τεχνολογικά δεδομένα.

Μια ολοκληρωμένη δέσμη προτάσεων με στόχο τον εκσυγχρονισμό των αδειών οδήγησης, αλλά και την αποτελεσματικότερη τιμωρία των παρανομούντων οδηγών σε διασυνοριακό επίπεδο, παρουσίασε σήμερα Τετάρτη 1 Μαρτίου η Κομισιόν.

Σημειώνεται ότι πολλές από τις προτάσεις της Κομισιόν ήδη εφαρμόζονται σε αρκετά κράτη-μέλη της ΕΕ, έχοντας συνδράμει στην ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους. Οι προτάσεις της Κομισιόν είναι οι εξής:

-Μια δοκιμαστική περιόδος διάρκειας δύο ετών για τους αρχάριους οδηγούς που πετυχαίνουν στις εξετάσεις οδήγησης και μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης, οι νεαρής ηλικίας οδηγοί αντιπροσωπεύουν μόλις το 8% του συνόλου των οδηγών, αλλά στις 2 από τις 5 θανατηφόρες συγκρούσεις εμπλέκεται οδηγός αυτοκινήτου ή δίκυκλου ηλικίας κάτω των 30 ετών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
δίπλωμα οδήγησης

-Δικαίωμα απόκτησης διπλώματος οδήγησης από άτομα ηλικίας 17 ετών, παρουσία συνοδού μέχρι τη συμπλήρωση της ηλικίας των 18 ετών. Το συγκεκριμένο μέτρο ήδη εφαρμόζεται στη χώρα μας. Ακόμα, οι 18χρονοι θα μπορούν να οδηγούν και ως επαγγελματίες οδηγοί (όπου είναι δυνατόν), ώστε να αντιμετωπιστεί το μεγάλο έλλειμμα που καταγράφεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

-Αναπροσαρμογή της διαδικασίας εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηψίων, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Ένα τέτοιο μέτρο εκτιμάται ότι θα βελτιώσει την ασφάλεια των πεζών, των ποδηλατών αλλά και των αναβατών ηλεκτρικών πατινιών και ηλεκτρικών ποδηλάτων που γνωρίζουν ολοένα και μεγαλύτερη δημοφιλία.

-Μια πιο στοχευμένη αξιολόγηση της φυσικής κατάστασης των οδηγών, με έμφαση στην πρόοδο που καταγράφει κάποια ιατρική θεραπεία για ασθένειες όπως ο διαβήτης. Οι οδηγοί, επίσης, θα ενθαρρυνθούν να «ενημερώσουν» τις οδηγικές τους δεξιότητες και γνώσεις ώστε να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις στον τεχνολογικό τομέα οι οποίες διεισδύουν και στα αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης

-Με στόχο την απλούστευση της διαδικασίας αναγνώρισης των διπλωμάτων οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, η Κομισιόν προτείνει την εισαγωγή ενός ψηφιακού διπλώματος οδήγησης, το οποίο θα μπορεί να αντικαθίσταται και να ανανεώνεται εύκολα μέσω διαδικτύου. 

αλλαγές κομισιόν

Αναβάθμιση του διπλώματος κατηγορίας Β

Με δεδομένο το επιπλέον βάρος που προσθέτουν οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά οχήματα, η Κομισιόν προτείνει την αναθεώρηση του μέγιστου μικτού βάρους (σ.σ. σήμερα είναι 3.500 κιλά) για τα αυτοκίνητα που οδηγούνται με δίπλωμα κατηγορίας Β’.

Επιπροσθέτως, προτείνεται οι σχολές οδηγών να εκπαιδεύουν τους μαθητές πάνω στα σύγχρονα συστήματα που ενσωματώνονται στα καινούργια αυτοκίνητα, όπως είναι οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Διεύρυνση της λίστας των «διασυνοριακών» παραβάσεων του ΚΟΚ

Με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας στα εδάφη της η ΕΕ διευκολύνει τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις καθιστώντας πιο εύκολη την επιβολή κυρώσεων, όταν οι εν λόγω παραβάσεις διαπράττονται με όχημα που έχει αριθμό κυκλοφορίας κράτους μέλους άλλου από το κράτος μέλος όπου διαπράχθηκε η παράβαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι παραβάσεις για τις οποίες επιτρέπεται η ανταλλαγή πληροφοριών περιορίζονται στις εξής: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνη ασφαλείας, παραβίαση κόκκινου φωτεινού σηματοδότη, οδήγηση σε κατάσταση μέθης, οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών, μη χρήση κράνους, χρήση απαγορευμένης λωρίδας, χρήση κινητού τηλεφώνου.

δίπλωμα οδήγησης

Η Κομισιόν θέλει να επεκτείνει την ανωτέρω λίστα, με τις ακόλουθες παραβάσεις:

  • μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα
  • επικίνδυνο προσπέρασμα
  • επικίνδυνη στάθμευση
  • διάσχιση μίας ή περισσότερων συνεχών γραμμών κυκλοφορίας
  • οδήγηση σε λάθος δρόμο
  • μη τήρηση των κανόνων για τη χρήση των Λωρίδων Έκτακτης Ανάγκης
  • τη χρήση υπερφορτωμένου οχήματος

Σημειώνεται ότι το σύνολο των προτάσεων της Κομισιόν θα εξεταστούν από το το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, σύμφωνα με τη σύνηθη νομοθετική διαδικασία.

Σαφής πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η θέσπιση ενιαίων κανόνων για όλα τα μέλη της ΕΕ που θα έχουν ως στόχο την υλοποίηση του φιλόδοξου οράματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μηδενικούς θανάτους από τροχαία ατυχήματα έως το 2050.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ