Ελαστικά χωρίς αέρα - Σε ποια καινούργια αυτοκίνητα θα τα δούμε

Λάστιχα χωρίς αέρα

Δύο κολοσσοί στον τομέα τους, η Tesla και η Michelin, βρίσκονται σε συζητήσεις για συνεργασία που θα θέσει νέα δεδομένα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και όχι μόνο.

Η Tesla φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Michelin για να εξοπλίσει τα οχήματά της με τα τελευταίας τεχνολογίας ελαστικά της δεύτερης, τα οποία είναι χωρίς αέρα. Τα Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), όπως ονομάζονται, έχουν εξελιχθεί και δοκιμαστεί εκτενώς από τη Michelin, έχοντας λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις, αλλά δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα παραγωγής, παρά μόνο σε μεμονωμένα οχήματα, όπως τα φορτηγάκια της DHL στη Σιγκαπούρη.

tesla michelin 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά που συνδυάζουν καουτσούκ, ρητίνη και γυαλί, κι εκτός από το προφανές πλεονέκτημα ότι δεν χάνουν αέρα, η Michelin υπόσχεται ότι η διάρκεια ζωής τους είναι τρεις φορές μεγαλύτερη σε σχέση με τα συμβατικά ελαστικά.

Επιπλέον, κατασκευάζονται από βιολογικά και ανανεώσιμα υλικά, μειώνοντας τη ρύπανση του περιβάλλοντος κατά την παρασκευή τους, ενώ είναι ταυτόχρονα ελαφρύτερα και πιο αποδοτικά.

tesla michelin 2

Ο ίδιος ο CEO της γαλλικής εταιρείας, Florent Menegaux, σε πρόσφατη συνέντευξή του, άφησε να εννοηθεί ότι οι δύο εταιρείες έχουν ξεκινήσει συνομιλίες για τη χρήση των Uptis στα μοντέλα της Tesla. Δεν είναι η πρώτη φορά που τα συγκεκριμένα ελαστικά θα τοποθετηθούν σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, καθώς έχουν ήδη δοκιμαστεί στο Chevy Bolt EV.

Με αυτή τη στρατηγική κίνηση, η Michelin παραμένει πιστή στις δηλώσεις που είχε κάνει το 2019, κατά την ανακοίνωση της τεχνολογίας των ελαστικών χωρίς αέρα, ότι ήλπιζε να τα εισαγάγει σε οχήματα παραγωγής έως το 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
tesla michelin 3

Σύμφωνα με ειδικούς, αυτή η τεχνολογία ίσως μετριάσει το μειονέκτημα του βάρους των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Με τα Uptis να προσφέρουν καλύτερη δομική ακεραιότητα και τη δυνατότητα κατασκευής τους σε 3D εκτυπωτή, μειώνεται η φθορά τους από την επιτάχυνση και το βάρος, καθώς και η ρύπανση κατά την παραγωγή τους, βελτιώνοντας έτσι τον ήδη θετικό αντίκτυπο των ηλεκτρικών οχημάτων στο περιβάλλον.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ