Όλο και περισσότερες περιοχές στον κόσμο νομιμοποιούν τη διήθηση των δικύκλων, με την Ελλάδα να την έχει ήδη συμπεριλάβει στον νέο Κ.Ο.Κ που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Η διήθηση είναι μια πρακτική των αναβατών για να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο, τόσο για τους ίδιους, όσο και για τους οδηγούς των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έρευνες, αν μόλις το 10% των οδηγών μοτοσυκλέτας κάνει διήθηση, ο χρόνος διαδρομής για τα άλλα οχήματα μειώνεται κατά 8 λεπτά, ενώ πτώση παρατηρείται και στην εκπομπή ρύπων.
BUY NOW
Αν και στην Ελλάδα αυτό είναι ακόμα παράνομο και φέρει πρόστιμο, πρόκειται να αλλάξει με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα επιτρέπει υπό όρους τη διήθηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Ήδη σε άλλες χώρες όπου έχουν εφαρμοστεί αντίστοιχα μέτρα, όπως η Αυστραλία και (πειραματικά) στη Γαλλία, έχουν δει βελτίωση όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια της διήθησης, αφού αναβάτες και οδηγοί ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες που πρωτίστως προάγουν την ασφάλεια.
Τώρα ακόμα μια περιοχή μπαίνει στη συγκεκριμένη λίστα, η πολιτεία του Κολοράντο στις Η.Π.Α. Οι αρμόδιοι φορείς επέτρεψαν στους μοτοσικλετιστές να κυκλοφορούν ανάμεσα στις λωρίδες, αλλά κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Συγκεκριμένα, η διήθηση επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση που ο αναβάτης επιθυμεί να προσπεράσει κάποιο σταματημένο όχημα στο δρόμο. Για να ξεκινήσει τη διαδικασία, θα πρέπει όλα τα άλλα οχήματα να είναι σταματημένα (π.χ. σε κόκκινο φανάρι ή κυκλοφοριακή συμφόρηση), οι λωρίδες να είναι αρκετά φαρδιές για να προσπεράσουν με ασφάλεια και η ταχύτητα κατά την διήθηση να μην ξεπερνά τα 24 χλμ/ώρα (15 μίλια/ώρα).
Επίσης, δεν μπορούν να προσπεράσουν από τη δεξιά πλευρά των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου του άκρου του δρόμου, ή σε λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση, ενώ αν τα άλλα οχήματα κινούνται, απαγορεύεται δια ροπάλου η προσπέραση με διήθηση.
Αν και η κυκλοφορία ανάμεσα στις λωρίδες επιτρέπεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες, η αστυνομία της πολιτείας είναι βέβαιη ότι ο νέος νόμος που θεσπίστηκε διασφαλίζει πρωτίστως την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών.
Αλλάζουν όλα στον Κ.Ο.Κ για τα μηχανάκιαΕκτός ότι θα μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, προστατεύει τους αναβάτες από τροχαία, μιας και δεν θα βρίσκονται εκτεθειμένοι στα οχήματα που ακολουθούν, με κίνδυνο να τους τρακάρουν από πίσω.