Καθοριστική είναι η συμβολή που έχουν τα αμφίβια οχήματα της ΕΜΑΚ στην επιχείρηση απεγκλωβισμού των πληγέντων στον θεσσαλικό κάμπο.
Σε μια απέραντη λιμνοθάλασσα έχει μετατραπεί ο κάμπος της Θεσσαλίας μετά το σφυροκόπημα της κακοκαιρίας «Daniel», με τον στρατό και την ΕΜΑΚ να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες προκειμένου να απεγκλωβίσουν τους πληγέντες.
Οι ειδικές δυνάμεις επιχειρούν με οχήματα, ελικόπτερα και λέμβους, ενώ στη μάχη έχει ριχθεί και ένα από τα κορυφαία οχήματα της ΕΜΑΚ, το οποίο έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά του, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στις επιχειρήσεις διάσωσης σε πλημμύρες, χιόνια κ.ο.κ. στην Ελλάδα.
BUY NOW
Πρόκειται για ένα αμφίβιο, αρθρωτό ερπυστριοφόρο το οποίο είναι σουηδικής κατασκευής και αποτελείται από δύο τμηματα. Το εμπρός από όπου γίνεται ο χειρισμός του οχήματος και το πίσω το οποίο είναι εναλλάξιμο, ανάλογα με τις συνθήκες που επιχειρεί. Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με την καρότσα που ενσωματώνει, μπορεί να μετατραπεί σε πυροσβεστικό, διασωστικό, όχημα μεταφοράς προσωπικού, υλικών κ.ο.κ.
Βασιζεται στο όχημα Bandvagn 206 που κατασκευάζεται από τη σουηδική εταιρεία Hägglunds η οποία αρχικά το σχεδίασε προκειμένου να «υπηρετήσει» τις στρατιωτικές δυνάμεις της χώρας.
Η εξέλιξή του ξεκίνησε το 1974, ενώ οι πρώτες μονάδες παραγωγής παραδόθηκαν στον σουηδικό στρατό το 1980, αφού πρώτα το όχημα υποβλήθηκε σε επίπονες δοκιμές. Μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί πάνω από 11.000 Hägglunds Bandvagn 206 τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες από 37 χώρες.
Το ωφέλιμο φορτίο του ανέρχεται σε 2.250 κιλά, ενώ μπορεί να ρυμουλκήσει στο πίσω μέρος του φορτίο μεικτού βάρους έως 2,5 τόνους.
Κινείται από έναν 6κύλινδρο turbodiesel μοτέρ της Mercedes, που πλαισιώνεται με αυτόματο κιβώτιο, με την τελική του ταχύτητα να ανέρχεται σε 65 χλμ./ώρα, ενώ όταν βρίσκεται σε νερό μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 5 χλμ./ώρα. Παράλληλα, αναφέρεται ότι είναι ιδιαίτερα εύκολο στον χειρισμό του, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματός του είναι κατασκευασμένο από πλαστικό.
Πρόκειται για ένα όχημα που δεν… υπολογίζει εμπόδια, δεδομένου ότι μπορεί να επιχειρεί σε κλίση 45 μοιρών και σε πλάγια κλίση 31 μοιρών.
Σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους της ΕΜΑΚ το 2021 στην κάμερα της ΕΡΤ, 1η ΕΜΑΚ διαθέτει τρία Hägglunds Bandvagn 206 τα οποία είναι μετασκευασμένα προκειμένου να ρίχνονται στη μάχη σε μέρη που κανένα άλλο όχημα δεν μπορεί να επιχειρήσει.