Ελλάδα: Ανασφάλιστοι χιλιάδες οδηγοί στους δρόμους -Πότε και γιατί δεν ισχύουν οι καλύψεις
Πλήρη άγνοια για τα ψιλά γράμματα των ασφαλιστικών συμβολαίων έχουν πολλοί οδηγοί στη χώρα μας με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να βρεθούν ξεκρέμαστοι.
Το αυτοκίνητο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, δεδομένου ότι φροντίζει για τις μετακινήσεις μας στη δουλειά, τα ταξίδια μας, τις διάφορες δραστηριότητές μας κ.ο.κ. Η οδήγηση, ωστόσο, κρύβει παγίδες, διότι ακόμα και αν τηρούμε ευλαβικά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, είναι αδύνατο να διασφαλίσουμε ότι δεν θα εμπλακούμε σε τροχαίο ατυχήμα.
Αυτή ακριβώς η συνθήκη, καθιστά την ασφάλιση του αυτοκινήτου υποχρεωτική. Η αστική ευθύνη είναι η ελάχιστη ασφάλιση που πρέπει να έχουμε ώστε να κυκλοφορούμε νόμιμα στους δρόμους. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι αν διαπιστωθεί η κυκλοφορία ανασφάλιστου οχήματος, τότε επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ (για επιβατηγά).
BUY NOW
Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν ότι ακόμα και αν διαθέτουν σε ισχύ ένα συμβόλαιο, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις στις οποίες η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε δικαίωμα να αποποιηθεί των ευθυνών της και να μην παρέχει κάλυψη, αφήνοντας τον οδηγό… ανασφάλιστο. Είτε να αποζημιώσει τον ζημιωθέντα τρίτο και στη συνέχεια να απαιτήσει τα χρήματα από τον ασφαλισμένο, ο οποίος αγνόησε τα… ψιλά γράμματα του ασφαλιστικού συμβολαίου.
Πότε δεν σε καλύπτει η ασφάλεια αυτοκινήτου
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Ως γνωστόν η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών μειώνει σε δραματικό βαθμό τα αντανακλαστικά του οδηγού, αλλά και την ικανότητά του να εκτιμάει σωστά καταστάσεις όσο βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, δίνει κάθε δικαίωμα στην ασφαλιστική εταιρεία να αποποιηθεί των ευθυνών της, και η κάλυψη των ζημιών ενός ατυχήματος να βαρύνει τον ίδιο τον οδηγό του οχήματος.
Οδήγηση χωρίς το απαραίτητο δίπλωμα οδήγησης
Βάσει νόμου απαγορεύεται να οδηγούμε όχημα για το οποίο δεν διαθέτουμε την κατάλληλη άδεια οδήγησης. Μπλεγμένοι θα βρεθούμε και στην περίπτωση που εμπλακούμε σε τροχαίο ατύχημα, μιας και η ασφαλιστική εταιρεία θα αρνηθεί να καλύψει τη ζημιά. Το ίδιο ισχύει και εφόσον μας έχουν αφαιρέσει το δίπλωμα λόγω τροχαίας παράβασης.
Ηλικία οδηγού
Εφόσον το αυτοκίνητο οδηγείται από άτομο ηλικίας κάτω των 25 ετών ή που είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης για διάστημα μικρότερο των 24 ετών, πρέπει να υπάρξει σχετική ενημέρωση προς την ασφαλιστική εταιρεία και να καταβληθεί το επασφάλιστρο, δηλαδή η έξτρα χρέωση. Αν δεν γίνει κάτι τέτοιο, και προκύψει εμπλοκή σε τροχαίο ατύχημα, τότε ίσως βρούμε την ασφαλιστική εταιρεία απέναντί μας. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να επιβάλλουν επασφάλιστρο και για τους ηλικιωμένους οδηγούς, άνω των 70 ετών.
Κίνηση σε δρόμο όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία
Στην περίπτωση που ένα ατύχημα συμβεί σε δρόμο ή περιοχή -π.χ. σε πεζόδρομους- όπου απαγορεύεται η κίνηση του οχήματος τότε για τους προφανείς λόγους η ασφαλιστική εταιρεία δεν θα καλύψει το κόστος της ζημιάς.
Χρήση οχήματος για διαφορετικό σκοπό από τον προβλεπόμενο
Η χρήση κάθε οχήματος περιγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας και βάσει αυτής της περιγραφής καλύπτεται ασφαλιστικά από μια εταιρεία. Επί παραδείγματι, δεν θα καλυπτεί ένα δίκυκλο που κάνει διανομή κατ’ οίκον αν αυτό δεν έχει ασφαλιστεί για επαγγελματική χρήση.
Πρόκληση ατυχήματος εκ προθέσεως
Αν αποδειχθεί ότι το ατύχημα που προκαλέσαμε έγινε εκ προθέσεως, τότε η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε δικαίωμα να μεταφέρει την υποχρέωση καταβολής της αποζημίωσης των υλικών και των σωματικών βλαβών στον υπαίτιο του ατυχήματος.
Ζημιές από εξαρτήματα του οχήματος
Όταν η πρόκληση μιας ζημιάς οφείλεται σε κάποιο εξάρτημα το οποίο μεταφέρει το όχημα τότε η ασφαλιστική εταιρεία δεν υποχρεούται να καλύψει το κόστος που θα προκύψει από την αποκατάστασή της.
Συμμετοχή σε επιδείξεις ή αυτοσχέδιους αγώνες
Αν το ασφαλισμένο όχημα λαμβάνει μέρος στις λεγόμενες «κόντρες», σε επίδειξη ικανότητων κ.ο.κ., τότε η ασφαλιστική εταιρεία δεν θα παρέχει κάλυψη.