Ανατροπή για τους 70χρονους οδηγούς -Τι αποφάσισε η Ευρώπη

Old drivers 2

Το Ευρωκοινοβούλιο καταψήφισε την πρόταση της Κομισιόν για υποχρεωτική ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης για όλους τους ηλικιωμένους οδηγούς.

Σαν κεραυνός εν αιθρία είχε σκάσει τον Μάρτιο του 2023 η πρόταση της Κομισιόν για υποχρεωτική ανανέωση της άδειας οδήγησης ανά πενταετία για όλους τους οδηγούς με το που συμπληρώσουν το 70ο έτος της ηλικίας τους.

Ειδικότερα, στο κείμενο που είχε δημοσιεύσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφερόταν ότι όλα τα μέλη κράτη της ΕΕ θα έπρεπε να καταστήσουν υποχρεωτική την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης ανά 5ετία για όσους συμπληρώνουν το 70 έτος ηλικίας τους. Επίσης, αυτοί θα έπρεπε να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις ή σε άλλα τεστ, συμπεριλαμβανομένων κάποιων μαθημάτων οδήγησης προκειμένου να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ηλικιωμένοι οδηγοί

Πρόκειται, ωστόσο, για μια πρόταση που τελικά δεν πήρε το «πράσινο φως» στη σημερινή (28 Φεβρουαρίου) ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ώστε να «αποφευχθούν διακρίσεις και να διασφαλιστεί το δικαίωμά των ηλικιωμένων στην ελεύθερη κυκλοφορία και τη συμμετοχή στην οικονομική και κοινωνική ζωή», όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα ήδη εφαρμόζει την απορριφθείσα από το Ευρωκοινοβούλιο πρόταση της Κομισιόν, επιβάλλοντας, μάλιστα, από τους οδηγούς να υποβάλλονται σε ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο), ανά τριετία, μόλις συμπληρώσουν το 65ο έτος της ηλικίας τους. Ενώ με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται ανά διετία, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο & νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Στον αντίποδα, οι ηλικιωμένοι οδηγοί στη χώρα μας δεν επανεκπαιδεύονται, κάτι το οποίο εφόσον τίθετο σε ισχύ θα σηματοδοτούσε την επιστροφή δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων στα… θρανία των σχολών οδήγησης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο ταλαιπωρίας και κυρίως κόστους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ηλικιωμένος οδηγός

Υπάρχουν, ωστόσο, πολλές χώρες εντός της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας όπου η άδεια οδήγησης έχει δια βίου ισχύ, κάτι που σημαίνει ότι οι ηλικιωμένοι δεν χρειάζεται να ανανεώνουν ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα την άδεια οδήγησής τους.

Η Γερμανία, μάλιστα, ήταν από τους βασικούς πολέμιους της συγκεκριμένης πρότασης, με το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας της χώρας να υποστηρίζει ότι «η οδήγηση ενός αυτοκινήτου σημαίνει ανεξαρτησία και ευελιξία. Και ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους το ιδιωτικό αυτοκίνητο αποτελεί σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής τους».

Εναντίον του μέτρου είχε ταχθεί και ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ επισημαίνοντας ότι «η ιδέα ότι οι ηλικιωμένοι πολίτες μιας ορισμένης ηλικίας πρέπει να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις χωρίς κανέναν περαιτέρω λόγο δεν είναι καλή».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ