Τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου ξεκινά ο νέος Δακτύλιος κάτω από ένα αυστηρότερο πλαίσιο. Τελικά, ποια οχήματα θα μπαίνουν μέσα; Μήπως αφήνουμε, με βάση πάντα ό,τι έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, εντός του κέντρου παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα αδικώντας τα καινούργια καθαρά οχήματα;
Μόλις χθες δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ με την οποία καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας του νέου Δακτυλίου (δείτε εδώ αναλυτικά το κείμενο). Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου και ερωτήματα που δεχθήκαμε από αναγνώστες, εγείρονται τελικά πολλές αμφιβολίες ως προς τα οχήματα τα οποία θα επιτρέπεται να κινούνται ελεύθερα στο κέντρο της πόλης.
Ειδικότερα, όπως περιγράφεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, από τους περιορισμούς εξαιρούνται:
BUY NOW
α. Τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km.
β. όλα τα ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και υγραερίου εκ κατασκευής οχήματα.
Ωστόσο, αν δεν πρόκειται για λάθος διατύπωση, η δεύτερη περίπτωση αφήνει να κινούνται ελεύθερα ακόμα και οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας αν είναι υβριδικά, φυσικού αερίου ή υγραερίου-φυσικού αερίου, ανεξαρτήτως των ρύπων που εκπέμπουν!
Έτσι, για παράδειγμα ένα μοντέλο 10ετίας υβριδικής τεχνολογίας Euro 4 που εκπέμπει 192 γρ./χλμ. (Lexus RX400h), θα μπορεί να κινείται ελεύθερα μέσα στο δακτύλιο (αντίστοιχα και για τα εργοστασιακά φυσικού αερίου ή υγραερίου- VW Passat φυσικό αέριο του 2009 με 158 γρ./χλμ., Fiat Panda φυσικό αέριο του 2007 με 147 γρ./χλμ., Porsche Panamera Hybrid του 2011 με 168 γρ./χλμ). Επίσης, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως για αυτά τα παλαιότερα οχήματα δεν ίσχυε το αυστηρό πρωτόκολλο WLTP και έτσι, με τα σημερινά δεδομένα, οι εκπομπές τους θα ήταν σαφώς υψηλότερες.
Στο άλλο άκρο, ένα καινούργιο αυτοκίνητο συμβατικής τεχνολογίας Euro 6 με 121 γρ./χλμ. που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας θα χάσει το ελευθέρας και θα κινείται με το καθεστώς μονά-ζυγά.
Τέλος, να σημειώσουμε πως με βάση αυτή τη διατύπωση, εντός του δακτυλίου μπαίνουν όλα τα αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται στην άδεια τους ως εργοστασιακά υβριδικά (και τα λεγόμενα "ήπια" υβριδικά), φυσικού αερίου και υγραερίου ανεξαρτήτως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Πιστεύουμε πως το σημείο αυτό θα χρειαστεί περαιτέρω διευκρινήσεις από την πλευρά του υπουργείου, ώστε να μην αδικηθούν τα καινούργια οχήματα και να επιβραβεύονται παλαιότερα αυτοκίνητα υβριδικά, LPG και CNG.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ