Ένας ιδιώτης αυτοκινητικός σχεδιαστής, ο Chris Lah, δημιούργησε το εντυπωσιακό ανεπίσημο πρωτότυπο Volvo XC - στο οποίο ακόμα και η ίδια η σουηδική εταιρεία πιθανότατα θα το έβρισκε δύσκολο να αντισταθεί.
Στην Αμερική έχει ανάψει για τα καλά ο «πόλεμος» των εντυπώσεων στα θηριώδη ηλεκτρικά SUV-Pickups, μια αναμέτρηση γιγάντων που ξεκίνησε με το διαστημικό Tesla Cybertruck και τελευταία -στην έκθεση SEMA του Λας Βέγκας- επεκτάθηκε με την παρουσίαση του Chevrolet Beast.
Ο αυτόνομος σχεδιαστής Chris Lah δείχνει, με το rendering του XC, πως έχει καταφέρει να υιοθετήσει κάθε πτυχή της σκανδιναβικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Volvo. Το σχέδιό του έχει καθαρές επιφάνειες, απλά γεωμετρικά σχήματα, καθώς και μια πολύ ιδιαίτερη ερμηνεία των φωτιστικών σωμάτων στο σχήμα του «σφυριού του Θορ».
BUY NOW
Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το ιδιαίτερα στιλπνό ρύγχος είναι καλυμμένο εξ ολοκλήρου. Το σχέδιο του προφυλακτήρα και όλου του ρύγχους είναι αρκετά τολμηρό, και ξεχωρίζει με την κυβική λογική των γραμμών του. Καταφέρνει, έτσι, να κάνει δώσει εξ αρχής την εικόνα ενός σύγχρονου, αλλά μαζί και στιβαρού, σχεδίου.
Πολύ ιδιαίτερη είναι και η σχεδιαστική φιλοσοφία όλου του άνω μέρους, με την περιμετρική γυάλινη επιφάνεια που ξεκινά από το σχεδόν κάθετο παρ-μπριζ και ρέει αρμονικά προς την ιδιαίτερα κεκλιμένη πίσω κολώνα. Αυτό δίνει την αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό, καθώς και δυναμισμού στην ουρά.
Ο σχεδιαστής δεν διευκρινίζει που βρίσκονται οι μπαταρίες και ο ηλεκτροκινητήρας, αλλά το μεγάλο ρύγχος ίσως αφήνει να φανεί ότι κάποια από τα μέρη του συστήματος της ηλεκτροκίνησης βρίσκονται στο εσωτερικό του. Ίσως για αυτό το λόγο τα εμπρός φωτιστικά σώματα να έχουν σχεδιαστεί ως αεραγωγοί - ώστε να βοηθούν στην ψύξη της μπαταρίας.
Παράλληλα, οι μεγάλου μεγέθους τροχοί και το ιδιαίτερα αυξημένο ύψος από το έδαφος παραπέμπουν σε ένα SUV με υψηλή εκτός δρόμου ικανότητα. Σε αυτή την περίπτωση, αν ποτέ υπάρξει η υπόνοια ότι μπορεί αυτό το ψηφιακό πρωτότυπο XC να μεταμορφωθεί σε κάτι περισσότερο από ένα σχέδιο, θα χρειαστεί τετρακίνηση. Και η ηλεκτρική τετρακίνηση θα χρειαστεί και δεύτερο (ή και τρίτο και τέταρτο) ηλεκτροκινητήρα.
Κύριο μέλημα του Chris Lah ήταν να εμφυσήσει το σχέδιό του με τη σκανδιναβική φιλοσοφία του ταξιδιού στη φύση. Αυτό είναι κάτι που μόνο οι Σκανδιναβοί, ίσως, μπορούν να κρίνουν αν το κατάφερε - όμως είναι απολύτως εμφανές ότι το σχέδιό του είναι εκλεπτυσμένα μινιμαλιστικό, και πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo.