Στη δημιουργία νέων λωρίδων κυκλοφορίας, αποκλειστικά για τα οχήματα που θα μεταφέρουν περισσότερα από δύο επιβάτες, προσανατολίζονται αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να ενισχύσουν την πρακτική του συνεπιβατισμού.
Ένα επιπλέον κίνητρο σε όσους συνηθίζουν να κινούνται καθημερινά με το αυτοκίνητό τους, μεταφέροντας περισσότερους από δύο επιβάτες θέλουν να προσφέρουν αρκετά ευρωπαϊκά κράτη, δημιουργώντας γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό νέες λωρίδες κυκλοφορίας αποκλειστικής χρήσης.
Η σημαντικότερη προσπάθεια ανάδειξης των πλεονεκτημάτων του συνεπιβατισμού ή αν προτιμάτε του carpooling πραγματοποιείται στη Γαλλία, όπου οι οδηγοί-ιδιοκτήτες οι οποίοι επί της ουσίας μοιράζονται το όχημά τους με άλλους επιβάτες απολαμβάνουν ειδικών προνομίων, μεταξύ των οποίων και ένα χρηματικό μπόνους.
BUY NOW
Όπως όλα δείχνουν, βέβαια, η γαλλική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να ενισχύσει περαιτέρω το κίνημα του συνεπιβατισμού, δημιουργώντας λωρίδες κυκλοφορίες στις οποίες θα επιτρέπονται να κινούνται τις ώρες αιχμής μόνον οχήματα που θα μεταφέρουν περισσότερους από δύο επιβάτες.
Με αυτόν τον τρόπο τα συγκεκριμένα οχήματα θα μπορούν να φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους, απολαμβάνοντας το προνόμιο της κίνησης σε μια λωρίδα κυκλοφορίας αποκλειστικής χρήσης.
Η πρακτική αυτή ακολουθείται ήδη σε ορισμένες πολιτείες των Η.Π.Α. και μάλιστα εκτός του αστικού ιστού, όπου η μία λωρίδα κυκλοφορίας χρησιμοποιείται από οχήματα τα οποία μεταφέρουν τον ελάχιστο δυνατό αριθμό επιβατών που εξασφαλίζει πρόσβαση σε αυτή.
Καθώς μέσα στα όρια μιας μεγαλούπολης η δημιουργία νέων λωρίδων κυκλοφορίας είναι πρακτικά αδύνατη, η λύση που προωθείται είναι αυτή της χρήσης των λεωφορειοδρόμων από επιβατικά οχήματα, με τη μοναδική προϋπόθεση ότι θα μεταφέρουν τον απαιτούμενο αριθμών ατόμων.
Ο συνεπιβατισμός έχει πολλαπλά οφέλη στην καθημερινότητά μας, καθώς μπορεί να μειώσει και μάλιστα σημαντικά τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση στους δρόμους, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τους εκλυόμενους ρύπους και τις ανάγκες για ορυκτά καύσιμα.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ