Μετά από πολλά χρόνια διατήρησης των τιμών στα ίδια επίπεδα οι εταιρείες αποφάσισαν να σταματήσουν τις εκπτώσεις και τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Το κόστος τεχνικού ελέγχου των οχημάτων σήμερα διατηρείται στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα από ότι ίσχυε το 2009. Ωστόσο μετά από περίπου 15 χρόνια που λειτουργούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έχουν ανοίξει εκατοντάδες επιχειρήσεις στον κλάδο με τον ανταγωνισμό να έχει προκαλέσει μεγάλες εκπτώσεις σε βαθμό που σε κάποιες περιπτώσεις έχει γίνει πλέον αθέμιτος
Πολλοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr έχουν αποφασίσει να αυξήσουν τις τιμές ώστε να μπορούν να λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους, να μην κάνουν απολύσεις και βέβαια να σταματήσει αυτός ο ανελέητος αλλά αθέμιτος ανταγωνισμός μείωσης των τιμών μέσω εκπτώσεων.
BUY NOW
Επίσης ένας επιπλέον σημαντικός παράγοντας που οδηγεί στην αύξηση των τιμών αφορά στη μη διασταύρωση των στοιχείων ώστε να μπει ένα τέλος στην αποχή των ιδιοκτητών οχημάτων από τον Τεχνικό Έλεγχο που αυτή τη στιγμή υπολογίζονται σε πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Βήκας μιλώντας στο Carandmotor.gr επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Τα κόστη τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ στη χώρα μας παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα εδώ και τουλάχιστον 10-15 χρόνια και θεωρούνται από τα χαμηλότερα στην Ε.Ε., με αποτέλεσμα το κόστος τεχνικού ελέγχου ενός ΙΧΕ για παράδειγμα να κυμαίνεται σήμερα σε όλη τη χώρα περίπου στα 55 ευρώ όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη κυμαίνεται περίπου μεταξύ 75 – 95 ευρώ.
Οι επιχειρήσεις ΚΤΕΟ στην Ελλάδα αντιμετώπισαν τα τελευταία 15 χρόνια μεγάλες δυσκολίες στην επιβίωσή τους σε πλαίσιο άκρως δυσμενών οικονομικών συνθηκών λόγω της πολυετούς οικονομικής κρίσης από το 2009, εν συνεχεία της πανδημίας και πλέον και του ανοδικού διεθνώς πληθωρισμού λόγω ενεργειακής κρίσης, απορροφώντας παράλληλα όλα αυτά τα χρόνια απανωτές αυξήσεις ΦΠΑ, αυξήσεις φόρων, κόστη υγειονομικής προστασίας πλέον και αυξημένα κόστη ενέργειας, μισθοδοσίας, κόστους ακινήτων και κάλυψης πλήθους πρόσθετων λειτουργικών απαιτήσεων λόγω αλλαγών στη νομοθεσία για την λειτουργία των ΚΤΕΟ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ αποτελούν επιχειρήσεις αποκλειστικού σκοπού και βάσει νόμου δύναται να τιμολογούν ελεύθερα τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους προκειμένου να παραμένουν ανεξάρτητες και αντικειμενικές στην λειτουργία τους. Είναι λογικό λοιπόν κατά την άποψή μας ότι εφόσον αυξήθηκαν όλα τα κόστη λειτουργίας στα ΚΤΕΟ να υπάρξουν σχετικές αυξήσεις διορθωτικού χαρακτήρα και στα κόστη τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ για τους πολίτες. Ήδη από όσο πληροφορούμαστε αρκετές επιχειρήσεις υπό το βάρος διαρκών αυξήσεων σε βασικές δαπάνες λειτουργίας τους κατέληξαν σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση και αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν διακόπτοντας προγράμματα ειδικών προσφορών – εκπτώσεων που παρείχαν με τα οποία όμως κατέληγαν να πωλούν κάτω του κόστους, γεγονός που μεταξύ άλλων συνιστά περίπτωση αθέμιτου ανταγωνισμού, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν πλέον στις υποχρεώσεις τους.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι το κόστος τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ στη χώρα μας παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό, τουλάχιστον κατά 30% σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, ενώ κατά κανόνα απασχολεί τους ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε δύο χρόνια και είναι ένας πολύ χρήσιμος έλεγχος καθώς δύναται να τους γλιτώσει από πολλαπλάσια κόστη λόγω εκτεταμένων φθορών και κοστοβόρων επισκευών στα οχήματά τους, εφόσον φυσικά τα προσκομίσουν στα ΚΤΕΟ εμπρόθεσμα.»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ