Η λατρεία των Αμερικανών για τα θηριώδη Pickup ημιφορτηγά και τους πολυκύλινδρους κινητήρες καλά κρατεί - και το αποδεικνύει η έκδοση Raptor R του Ford F-150 με τον κινητήρα της Mustang Shelby GT500.
Ακόμη ισχυρότερο από το F-150 με τον V6 κινητήρα (αλλά και από το βελτιωμένο Hennessey VelociRaptor), το Raptor R έχει τη υπερτροφοδοτούμενη V8 μονάδα Predator των 5.2 λίτρων που αποδίδει 700 ίππους. Εξίσου κολοσσιαίοι είναι και οι τροχοί των 37 ιντσών, και φυσικά η τιμή του - η οποία προσεγγίζει στις ΗΠΑ τα 110 χιλιάδες ευρώ.
Σε σχέση με την ισχυρότερη από όλες τις Mustang, τη Shelby GT500, ο V8 στο ημιφορτηγό της Ford είναι ρυθμισμένος να αποδίδει 60 ίππους λιγότερους (από 760 ίππους στο αμερικανικό muscle car), αλλά και πάλι είναι κατά 250 hp ισχυρότερος από την έκδοση V6 3.5 λίτρων του F-150. Η μείωση της ισχύος έχει να κάνει με τις ανάγκες ρύθμισης του F-150 Raptor R για την κίνηση εκτός δρόμου, σε σχέση με το κυνήγι του γυρολογίου στην πίστα της Shelby GT500.
BUY NOW
Φυσικά, το θηριώδες μοτέρ συνεργάζεται με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να μεταδόσει την ισχύ του και στους τέσσερις τροχούς. Όμως, και πάλι το σύστημα μετάδοσης έχει δεχθεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις για την off-road αποδοτικότητά του, μαζί με την προσθήκη νέου εμπρός άξονα και παχύτερων ημιαξονίων.
Παρά τη μείωση της ισχύος, οι μηχανολόγοι της Ford αύξησαν τη ροπή του V8 κατά 20 Nm, δηλαδή στα 870 Nm, και κατάφεραν να την αναδύσουν στις χαμηλές και μέσες στροφές - χάρη σε αλλαγές που έκαναν στην αναπνοή του κινητήρα και στην εξάτμιση. Οι τελευταίες έκαναν ακόμη πιο άγριο τον ήχο του κινητήρα, φέρνοντάς το στα ντεσιμπέλ του αντίστοιχου Dodge Ram TRX.
Πέραν του μοτέρ, το F-150 Raptor R είναι εφοδιασμένο με ελαστικά 37 ιντσών BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 -τα μεγαλύτερα της κατηγορίας- που συμβάλλουν και αυτά στην αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 33 εκατοστά. Όλα αυτά είναι κοινά με την έκδοση V6, με τη διαφορά ότι το Raptor R έχει ειδική ρύθμιση των αμορτισέρ και 5% πιο σκληρά ελατήρια εμπρός.
Η Ford επέλεξε να μην διαφοροποιήσει σχεδόν καθόλου αισθητικά την έκδοση Raptor R. Οι μόνες διαφορές από τη V6 είναι το ογκωδέστερο και ψηλότερο καπό, η προσθήκη του γράμματος «R» χρώματος Code Orange στα φτερά, στη γρίλια, στο καπό, στην πόρτα της καρότσας καθώς και στο γραφικό Raptor τις πλευρές της ουράς.
Τέλος, στο εσωτερικό οι διαφορές έχουν να κάνουν με την προσθήκη σπορ καθισμάτων της Recaro με επενδύσεις δέρματος και σουέντ, καθώς και με το σχεδιαστικό μοτίβο των ανθρακονημάτινων τμημάτων. Στο τιμόνι έχει επίσης προστεθεί το κουμπί «R», που επιτρέπει στον οδηγό να μετατρέψει τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου σε ένα προκαθορισμένο και παραμετροποιήσιμο προφίλ.
Η τιμή του Ford F-150 Raptor R ξεκινά στην Αμερική από τις 109 χιλιάδες ευρώ, που σημαίνει ότι είναι κατά 27 χιλιάδες ακριβότερο από την έκδοση V6. Το super-Pickup της Ford αναμένεται να μπει στην παραγωγή το Φθινόπωρο.