Περιορισμένη σε μόλις 40 αντίτυπα, με τιμή 2,275 εκατομμυρίων ευρώ το καθένα (προ φόρων), η Rimac Nevera R είναι η έκδοση πίστας του κροατικού ηλεκτρικού hypercar.
Η εκρηκτική επιτάχυνση της Nevera έγινε ακόμα πιο σοκαριστική εδώ, καθώς πλέον φτάνει από στάση τα 300 km/h σε 8,66 δευτερόλεπτα (από 9,22’’ προηγουμένως), και συνδυάζεται με μια σειρά από παρεμβάσεις στο σασί και την αεροδυναμική που βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τη συμπεριφορά της στις στροφές.
Τα περίπου 270 χιλιάδες επιπλέον ευρώ της Nevera R σε σχέση με την «απλή» έκδοση προσφέρουν, αρχικά, περισσότερη ισχύ στους 40 ανθρώπους που θα τα διαθέσουν. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες τώρα αποδίδουν 1.989 ίππους (από 1.889 hp στη βασική Nevera).
BUY NOW
Το μέγεθος της μπαταρίας έχει μειωθεί από τις 120 στις 108 kWh, με στόχο να περιοριστεί το βάρος κατά 35 κιλά (2.277 kg) για τη βελτίωση των επιδόσεων. Για τον ίδιο σκοπό οι τέσσερις τροχοί φορούν τώρα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, στη θέση των Pilot Sport 4S.
Το sprint 0-100 km/h εξακολουθεί να έρχεται σε 1,81 δευτερόλεπτα, όμως όσο ανεβαίνει η ταχύτητα η Nevera R ξεδιπλώνει τις ιδιαίτερες αρετές της: η επίτευξη των 200 km/h μειώνεται από 4,42 σε 4,38 δευτερόλεπτα και των 300 km/h από 9,22 σε 8,66 δευτερόλεπτα.
Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 350 km/h, αν και η Rimac θα μπορεί να ‘ξεκλειδώνει’ την δυνατότητα του αυτοκινήτου να φτάνει έως και τα 412 km/h σε ειδικές συνθήκες και εκδηλώσεις σε ελεγχόμενους χώρους.
Κι ενώ η αύξηση της ισχύος κόβει ορισμένα δέκατα και εκατοστά του δευτερολέπτου από ένα αυτοκίνητο που ήδη ήταν απίστευτα γρήγορο, η μεγαλύτερη διαφορά της Rimac Nevera R έρχεται στη συμπεριφορά της στην πίστα.
Οι πίσω τροχοί έχουν μεγαλώσει από τις 20 στις 21 ίντσες, ενώ η Rimac έχει αναβαθμίσει τα ανθρακονημάτινα φρένα με μια στρώση πυριτικού πλέγματος, έχει αλλάξει τη χαρτογράφηση της απόδοσης της ροπής και επίσης έχει τροποποιήσει τη γωνία κάμπερ των εμπρός τροχών για να περιορίσει την υποστροφή κατά 10 τοις εκατό.
Αεροδυναμικά, η Nevera R εμπλουτίζεται με σταθερή πίσω πτέρυγα και νέο διαχύτη, που συμβάλλουν ώστε η άντωση (κάθετη δύναμη) να βελτιωθεί κατά 15 τοις εκατό. Έτσι, στα 350 km/h το κροατικό hypercar παράγει 400 κιλά άντωσης.
Όλες αυτές οι τροποποιήσεις έκαναν τη Nevera R 3,8 δευτερόλεπτα ταχύτερο στο γύρο στην πίστα δοκιμών της Porsche στο Nardo της Νότιας Ιταλίας. Αυτή η πίστα έχει μήκος 6,22 χιλιομέτρων, συνεπώς αν η Rimac ταδιξέψει στο Nurburgring (των 20,8 χιλιομέτρων) με τη Nevera R πιθανώς θα καταρρίψει με μεγάλη διαφορά το χρόνο 7:05:298 της βασικής Nevera που καταγράφηκε πέρυσι.
Οι 40 μονάδες της Nevera R περιλαμβάνονται μέσα στις 150 συνολικά του κροατικού hypercar. Και αυτή η ωμότερη έκδοση πίστας αποτελεί μια κίνηση του Mate Rimac προκειμένου να πετύχει την πώληση και των 150 αυτών μονάδων, καθώς ο Κροάτης έχει παραδεχθεί ότι κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί ακόμα μιας και οι αγοραστές σε αυτό το επίπεδο τιμής επιθυμούν hypercars με κινητήρες εσωτερικής καύσης.