Η εταιρεία της Γιοκοχάμα παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το Ariya Nismo, την «καυτή» εκδοχή του ηλεκτρικού της SUV που αγγίζει τους 430 ίππους.
Πρόκειται για την πρώτη ηλεκτρική δημιουργία της Nismo, του σπορ και αγωνιστικού βραχίονα της Nissan, και για το τέταρτο μοντέλο της μετά από το Nissan Z, το GT-R και το Skyline που διατίθεται μόνο στην Ιαπωνία. H παρουσίασή του έρχεται μετά από πολλούς μήνες εξέλιξης και φημολογίας.
Η σπορ εκδοχή του ηλεκτρικού οικογενειακού Ariya δεν περιορίζεται στις αισθητικές σπορ προσθήκες του αμαξώματος, αλλά επεκτείνεται και στην απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος. Έχει ακόμα και τεχνητό ήχο, που πρέρχεται από τα μονοθέσια της Nissan στη Formula E.
BUY NOW
Συγκεκριμένα, η τεχνολογία e-4ORCE διατίθεται στο Ariya Nismo σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: τη Nismo B6 που αποδίδει 362 ίππους και 560 Nm ροπής, και τη Nismo B9 που φτάνει τους 430 hp και τα 600 Nm.
Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, αλλά η πρώτη έχει μπαταρία χωρητικότητας 66 kWh και η δεύτερη 91 kWh. Το βάρος, αναπόφευκτα, ξεπερνά τους δύο τόνους: 2.080 κιλά στην πρώτη περίπτωση, 2.220 κιλά στη δεύτερη.
Η αύξηση του peak της ροπής είναι της τάξης του 10%, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το νέο οδηγικό προφίλ (driving mode) NISMO, το οποίο εξασφαλίζει τη βέλτιστη απόκριση στο γκάζι. Προς το παρόν η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει τις επιδόσεις του ηλεκτρικού της Sports-SUV.
Η τετρακίνηση e-4ORCE συνδυάζεται με εξειδικευμένα ελαστικά στους ελαφρείς και αεροδυναμικούς τροχούς των 20 ιντσών, που υπόσχονται βελτιωμένη συμπεριφορά στο δρόμο και καλύτερο έλεγχο του βάρους του αυτοκινήτου.
Στον τομέα της εμφάνισης, η Nismo έχει εμπλουτίσει το Ariya με μια σειρά νέων αεροδυναμικών εξαρτημάτων που όχι μόνο παράγουν άντωση στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και μειώνουν την αντίσταση του αυτοκινήτου στον αέρα - κάτι σημαντικό για το περιορισμό της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα αεροδυναμικά στοιχεία αυτά εντοπίζονται κυρίως στον εμπρός προφυλακτήρα, στο διαχύτη, στις δύο πίσω πτέρυγες και κάτω από το δάπεδο. Τα δύο πρώτα, μαζί με τα μαρσπιέ, έχουν και μια κόκκινη λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το Nismo από τα απλά Ariya.
Όσο για το εσωτερικό, εδώ οι τροποποιήσεις αφορούν κυρίως στην προσθήκη καθισμάτων σχεδιασμένων από τη Nismo, καθώς και του ίδιου μοτίβου της κόκκινης λεπτής γραμμής, που συνδυάζεται με το ίδιο χρώμα των ραφών των πολυτελών επενδύσεων και του τιμονιού.
Μετά την αποκάλυψή του στο Τόκιο, το νέο Nissan Ariya Nismo θα λανσαριστεί στην ιαπωνική αγορά την Άνοιξη, και έπειτα θα σταδιοδρομήσει και σε άλλες χώρες για να ανταγωνιστεί τα Kia EV6 GT, Hyundai Ioniq 5 N και Tesla Model Y Performance.