Τι έχει πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να θωρακιστεί η οδική ασφάλεια ανεξάρτητα από την ηλικία του οδηγού.
Ξεκάθαρος είναι ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σχολών Οδηγών κ. Νίκος Γρέντζελος σχετικά με το πως μπορεί να βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα και να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα αλλά και τροχαία ατυχήματα με πολύ σοβαρά τραυματίες.
Μάλιστα αποκάλυψε στο Carandmotor.gr ότι η Πανελλήνια Ομοσπονδία έχει προτείνει στην Πολιτεία τη σύνδεση του ΑΜΚΑ με τη βάση δεδομένων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε αν κάποιος έχει κάποιο θέμα υγείας να αναστέλλεται η άδεια οδήγησής του μέχρι να θεραπευτεί ή να σταματήσει την φαρμακευτική αγωγή με την οποία απαγορεύεται η οδήγηση, ανεξάρτητα από την ηλικία του! Επίσης έχουν προτείνει η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, σε επαρχιακό δρόμο αλλά και η οδήγηση τη νύχτα να αποτελούν υποχρεωτικά μαθήματα.
BUY NOW
Όπως επισημαίνει στο Carandmotor.gr o κ. Νίκος Γρέντζελος: «Πρέπει να γίνει εθνική προσπάθεια για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Είχαμε 635 νεκρούς το 2022 εκ των οποίων οι 100 αφορούσαν σε παρασύρσεις πεζών ενώ επίσης η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτωνκαταγράφηκε κυρίως εντός κατοικημένων περιοχών. Είναι κυριολεκτικά μια τραγωδία.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να εστιάσουμε στην αλλαγή νοοτροπίας όταν οδηγούμε και φυσικά όταν περπατάμε.
Στην Ελλάδα όταν οδηγούμε προτεραιότητα έχει ο οδηγός και όποτε θέλουμε τότε προτεραιότητα έχει ο πεζός.
Θα ξεκινήσουμε από την οικογένεια όπου οι γονείς είναι πρότυπο για τα παιδιά και γίνονται παράδειγμα προς μίμηση. Όταν το παιδί βλέπει τον μπαμπά ή τη μαμά να φοράει κράνος αντίστοιχα θα φορέσεις κι αυτός και αν βλέπει ότι μπαίνοντας στο αυτοκίνητο φοράνε οι γονείς ζώνη τότε α φορέσει και το παιδί. Αν πάλι το παιδί βλέπει τους γονείς να βρίζουν κατά την διάρκεια της οδήγησης τότε αργότερα θα βρίζει και αυτό.
Το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής θα πρέπει να μπει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και φυσικά με διαφορετικό τρόπο έτσι ώστε να αφομοιώνεται από το μαθητή. Με λίγα λόγια θα πρέπει διαφορετικά θα μιλήσουμε σε ένα παιδί του δημοτικού και διαφορετικά θα μιλήσουμε σε ένα παιδί του λυκείου.
Ένας άλλος παράγοντας που θα βοηθήσει στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι η αυστηρή αστυνόμευση θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες και όχι να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει. Βλέπουμε ειδικά το καλοκαίρι 7 στους 10 οδηγούς δίκυκλων να μη φοράνε κράνος και το κυριότερο υπάρχει μία μάστιγα που λέγεται κινητό το οποίο ευθύνεται για πάρα πολλά ατυχήματα! Άλλωστε η απόσπαση προσοχής ευθύνεται περίπου για το 60% των ατυχημάτων.
Στο κομμάτι των υποδομών οι δήμοι πρέπει να φροντίζουν να καθαρίζουν τα σήματα από τα αυτοκόλλητα να κόβουν τα δέντρα όπου κρύβουν σήματα και οι διαβάσεις πεζών να είναι ευδιάκριτες έτσι ώστε να επιβάλουν το σεβασμό από τον οδηγό.
Στο κομμάτι της εκπαίδευσης των οδηγών θα πρέπει να δοθεί βάση στην συμπεριφορά και στην αμυντική οδήγηση και στη σωστή ενημέρωση των υποψηφίων οδηγών. Θα πρέπει να ξεφύγουμε από την απαρχαιωμένη εξέταση που δίνει βάση στο παρκάρισμα και στη γωνία και θέλω να επισημάνω ότι ποτέ δεν έχει σκοτωθεί κάνεις σε παρκάρισμα ή κατά τη διαδικασία οπισθογωνίας!
Η εκπαίδευση είναι επένδυση για τον υποψήφιο οδηγό. Δεν θα πρέπει ο υποψήφιος οδηγός να περιορίζεται στα ελάχιστα υποχρεωτικά μαθήματα αλλά θα πρέπει να επιζητά και να κάνει περισσότερες ώρες με αποτέλεσμα να βγαίνει με ασφάλεια στο δρόμο. Επίσης καλό θα ήταν να πραγματοποιούνται μαθήματα σε αυτοκινητόδρομο, σε επαρχιακό δρόμο ενώ η οδήγηση τη νύχτα θα πρέπει να θεσπιστεί από την Πολιτεία ως έξτρα υποχρεωτικά μάθημα.
Για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων θα πρέπει ενδεχομένως οι γιατροί, καθώς έχουν το δικαίωμα να βάζουν κάποιους περιορισμούς στους αρκετά ηλικιωμένους οδηγούς όπως οδήγηση μόνο τη μέρα, ή ενδεχομένως απαγόρευση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και με μεγάλες ταχύτητες, ή ενδεχομένως περιορισμένης χρονικής διάρκειας ανανέωση ενώ όταν κρίνεται αναγκαίο να αφαιρούν την άδεια οδήγησης από τον ηλικιωμένο αιτούντα της ανανέωσης.
Βασικό για εμάς και το έχουμε πει πάρα πολλές φορές είναι η σύνδεση του ΑΜΚΑ με το υπουργείο Μεταφορών έτσι ώστε αν κάποιος κάποια στιγμή της ζωής του έχει κάποιο θέμα υγείας να του αφαιρείται προσωρινά ή μόνιμα άμεσα το δίπλωμα μέχρι να θεραπευθεί και με αυτό τον τρόπο θωρακίζεις την οδική ασφάλεια ανεξάρτητα από την ηλικία του οδηγού και σίγουρα σύμφωνα με την ιατροφαρμακευτική αγωγή που λαμβάνει ο ασθενής…»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ