Καταργήθηκε το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς απαλλαγής των οχημάτων με ιστορικές πινακίδες καθώς κυκλοφορούν κανονικά και πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τους περίπου 1.500 ιδιοκτήτες οχημάτων με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας οι οποίοι απέκτησαν τις νέες πινακίδες κυκλοφορίας αλλά και άδειες κυκλοφορίας, σε σύνολο 14.000 ιδιοκτητών, καθώς ξαφνικά βρέθηκαν αντιμέτωποι με τεκμήρια διαβίωσης, ενώ μέχρι πρότινος απαλλάσσονταν από αυτά.
Πιο συγκεκριμένα οι μόλις 1.500 ιδιοκτήτες οχημάτων οι οποίοι απέκτησαν τις νέες ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας είδαν στις φορολογικές δηλώσεις που κατέθεσαν το καλοκαίρι, στη λίστα των οχημάτων τους να περιλαμβάνονται και τα οχήματα με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να αυξάνεται κατά πολύ το τεκμήριο διαβίωσης που έπρεπε να καλύψουν.
BUY NOW
Να τονίσουμε πως οι ιδιοκτήτες οχημάτων με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας έχουν προθεσμία έως τα τέλη του 2024 να αποκτήσουν τις νέες πινακίδες κυκλοφορίας, αλλά και άδειες κυκλοφορίας για να μπορούν να κινούν τα οχήματά τους καταβάλλοντας παράλληλα και ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Μάλιστα όπως αναγράφει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στην ιστοσελίδα της και ειδικότερα στον «Φόρο Φυσικών Προσώπων» και στις «Απαλλαγές από τις ετήσιες αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης (τεκμήρια)»: «Τα τεκμήρια διαβίωσης, τα οποία ονομάζονται πλέον «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης», είναι ποσά τα οποία, αντιπροσωπεύουν τις ελάχιστες ετήσιες δαπάνες χρήσης και συντήρησης περιουσιακών στοιχείων, όπως κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη και πισίνες, αλλά και ποσά που, αντιπροσωπεύουν τα ελάχιστα ετήσια έξοδα του φορολογούμενου για την ατομική του συντήρηση.
Από αυτά εξαιρούνται:
-Ως δαπάνη διαβίωσης το Επιβατικό αυτοκίνητο Ιδιωτικής Χρήσης αναπήρου που απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας.
-Ως προς την αγορά τους επιβατικά αυτοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσης ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους πάνω από 67%. Δηλαδή, εκείνα που διασκευάστηκαν ύστερα από άδεια της αρμόδιας αρχής για να οδηγούνται από πρόσωπα που παρουσιάζουν κινητική αναπηρία με ποσοστό πάνω από 67% ή για να μεταφέρουν αυτά τα πρόσωπα μαζί με τα αντικείμενα που είναι απαραίτητα για τη μετακίνησή τους.»
Τα στελέχη της ΑΑΔΕ εκτιμούν πως από την στιγμή που κυκλοφορούν πλέον ελεύθερα στους δρόμους τα οχήματα με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας και οι κάτοχοί τους πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας δεν πρέπει να έχουν κάποια ιδιαίτερη φορολογική μεταχείριση.
Να υπενθυμίσουμε πως με σχετική νομοθεσία του 2022 οι ιδιοκτήτες των οχημάτων με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας για την δημόσια κυκλοφορία τους έχουν ειδική άδεια κυκλοφορίας και περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο.
Επίσης για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος καταβάλλονται, ετησίως, Τέλη Κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος υπέρ του Δημοσίου ως εξής:
α) Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως και 999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ,
β) για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό από 1000 κ.εκ. έως και 1999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 100 ευρώ,
γ) για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 2000 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 200 ευρώ,
δ) για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 25 ευρώ.
ε) για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ.
Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των 45 ετών καθώς και λεωφορεία ιστορικού ενδιαφέροντος απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας.
Ωστόσο η ΑΑΔΕ στο ενημερωτικό δελτίο για τις φορολογικές δηλώσεις ξεκαθαρίζει ότι από τα τεκμήρια εξαιρούνται τα Επιβατικά Αυτοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσης αναπήρων τα οποία απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας και τα επιβατικά αυτοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσης ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους πάνω από 67%. Δηλαδή, εκείνα που διασκευάστηκαν ύστερα από άδεια της αρμόδιας αρχής για να οδηγούνται από πρόσωπα που παρουσιάζουν κινητική αναπηρία με ποσοστό πάνω από 67% ή για να μεταφέρουν αυτά τα πρόσωπα μαζί με τα αντικείμενα που είναι απαραίτητα για τη μετακίνησή τους.
Για πρώτη φορά δεν υπήρχαν πουθενά τα οχήματα με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας οπότε και οι ιδιοκτήτες τους καλούνται να καλύψουν τα ετήσια τεκμήρια που υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα τους!
Βέβαια οι περισσότερες αντίκες κινούνται από κινητήρες με μεγάλο κυβισμό οπότε τα τεκμήρια διαβίωσής τους είναι αρκετά υψηλά και αθροιστικά με τα τεκμήρια τόσο άλλων αυτοκινήτων όσο και κατοικιών με αποτέλεσμα να δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες υπερφορολόγησης των ιδιοκτητών τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι ιδιοκτήτες οχημάτων με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης στις αντίκες αλλά μέχρι σήμερα η ΑΑΔΕ δεν κάνει πίσω καθώς τα στελέχη της επιμένουν ότι από την στιγμή που πληρώνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και κυκλοφορούν κανονικά οι ιδιοκτήτες τους πρέπει να καλύπτουν και τα ανάλογα τεκμήρια διαβίωσης τα οποία να υπενθυμίσουμε ότι είναι μειωμένα σε ποσοστό 50% λόγω της παλαιότητας των συγκεκριμένων οχημάτων.