Αποκάλυψη - Τι συζητούν στην Κομισιόν για τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Volvo C40

Μια πραγματικά καινοτόμα ιδέα έχει πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το θέμα της διάδοσης της ηλεκτροκίνησης αλλά του τρόπου ενίσχυσης των πωλήσεων έχει πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων μεταξύ των στελεχών της Κομισιόν και στελεχών από αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και άλλους κλάδους που απασχολούνται με την αγορά αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει μια πραγματικά πρωτοποριακή πρόταση ενίσχυσης όχι μόνο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και της δημιουργίας μιας δεύτερης αγοράς φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων η οποία αφορά στα μεταχειρισμένα οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα η Κομισιόν εξετάζει την επιδότηση αντικατάστασης μπαταριών με καινούριες στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αποκτούν τόσο τα Φυσικά όσο και τα Νομικά πρόσωπα ώστε να εξαληφθεί ο φόβος που διακατέχει τους καταναλωτές έναντι των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργηθεί μια τεράστια νέα αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε προσιτές τιμές και με περαιτέρω εγγύηση της μπαταρίας μετά την λήξη της εργοστασιακής εγγύησης.

Άλλωστε ο μεγάλος φόβος των καταναλωτών έναντι των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις κυμαίνεται σε πολλές χιλιάδες ευρώ οπότε μια επιδότηση στην αντικατάσταση της μπαταρίας σίγουρα θα κάνει πολύ δελεαστική την απόκτησή τους.

Εκτός όμως των καταναλωτών υπάρχουν και οι επαγγελματίες, όπως οι ιδιοκτήτες Ταξί, οι οποίοι αν διασφαλίσουν την επιδότηση αντικατατάστασης μπαταρίας θα μεταβούν πολύ εύκολα προς την ηλεκτροκίνηση καθώς το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών μοντέλων σε σχέση με των αντίστοιχων πετρελαιοκίνητων είναι πολύ πιο χαμηλό και αν δεν υπάρχει το άγχος του κόστους αντικατάστασης των μπαταριών τότε η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει μονόδρομο για τους ιδιοκτήτες Ταξί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ένας άλλος τομέας που θα τονώσει την αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφορά στα εταιρικά αυτοκίνητα καθώς αν υιοθετηθεί η υποχρεωτικότητα στους εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την επιδότηση αντικατάστασης μπαταρίας θα δημιουργηθεί πολύ γρήγορα ένας μεγάλος στόλος ηλεκτρικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώνοντας περαιτέρω τις τιμές διάθεσής τους.

Η Ελλάδα να υπενθυμίσουμε ότι αποτελεί μία από τα ελάχιστα κράτη μέλη της ΕΕ στην οποία ισχύει η υποχρεωτικότητα ύπαρξης 1 ηλεκτρικού οχήματος για κάθε 4 καινούρια εταιρικά οχήματα ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2026 το ένα στα τρία οχήματα ενοικιάσεων πρέπει να είναι ηλεκτρικό ενώ από την ίδια ημερομηνία θα απαγορεύεται η πώληση καινούριων αυτοκινήτων Ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ