Ferrari 296 GTB: Υβριδική αναγέννηση της Dino

Ferrari 296 GTB

Η πολυαναμενόμενη νέα μικρή Ferrari έφτασε, με την ονομασία 296 GTB, και είναι V6 και υβριδική με συνολική απόδοση 818 ίππων.

Μετά την αρχέγονη 246 GTS Dino, ο V6 επιστρέφει με την 296 GTB που έχει πάρει την ονομασία της από τον κυβισμό του κινητήρα (2.9 λίτρα, αν και στην πράξη είναι 2.992 κ.εκ.) και τον αριθμό των κυλίνδρων (6), ενώ το GTB σημαίνει Gran Turismo Berlinetta.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον V6 και το υβριδικό της σύστημα η 296 GTB τίθεται σε απευθείας αντιπαράθεση με τη McLaren Artura. Επίσης, αυτός ο ολοκαίνουριος κινητήρας που υιοθετεί από τη F1 την τεχνολογία της τοποθέτησης του Turbo μέσα στο V, πρόκεται το 2022 να εφοδιάσει και τη Ferrari Purosangue, το υψηλών επιδόσεων το SUV της εταιρείας.

Με εξαίρεση κάθε Ferrari της Formula 1 από το 2014, που χρησιμοποιεί V6 υβριδική μονάδα ισχύος, αυτή είναι η πρώτη εξακύλινδρη Ferrari που φέρει στο ρύγχος της το «καλπάζων αλογάκι», μιας και η Dino της περιόδου 1967-1974 είχε το λογότυπο της ξεχωριστής φίρμας Dino.

Ο συσχετισμός με τη F1 όμως δεν σταματάει εκεί, καθώς δημιουργώντας την ολοκαίνουρια V6 μονάδα ισχύος οι μηχανολόγοι της Modena (και δεν έχει κανέναν συσχετισμό με τον κινητήρα Nettuno της Maserati) τοποθέτησαν τον υπερσυμπιεστή μέσα στην περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών του V, για να πετύχουν καλύτερη χωροταξία και μείωση του κέντρου βάρους.

Με την ικανότητα του νέου υπερσυμπιεστή της IHI να αγγίζει τις 180.000 στροφές ανά λεπτό, η Ferrari υποστηρίζει ότι έσπασε το ρεκόρ ίππων ανά λίτρο για κινητήρα αυτοκινήτου παραγωγής, φτάνοντας με αυτό το μοτέρ τους 218 hp/lt. Η απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι, αγγίζει τους 654 ίππους, και μαζί με την ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικά το υβριδικό σύστημα παράγει 818 ίππους και 740 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, που είναι τοποθετημένος πίσω από τον V6 στην ουρά της 296 GTB, καθώς και του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και 8 σχέσεων, η νέα «μικρή» Ferrari αποδεικνύεται στην πράξη ταχύτερη της F8 Tributo. Φτάνει από στάση τα 100 km/h σε 2,9'', και τα 200 km/h σε 7,3'', ενώ η τελική ταχύτητά της αγγίζει τα 330 km/h.

Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, η 296 GTB μπορεί να γυρίσει την πίστα του Fiorano 1:21 λεπτό, χρόνος που είναι 1,5 δευτερόλεπτο ταχύτερος από της F8 Tributo παρά τα 35 επιπλέον κιλά που έχει η πρώτη με το υβριδικό της σύστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένου του μικρού μεγέθους της μπαταρίας (7.45 kWh) στο δάπεδό της 296 GTB, η οποία δεν προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία μεγαλύτερη των 25 χιλιομέτρων, η Ferrari έχει καταφέρει να κρατήσει το βάρος στα 1.470 κιλά στην ελαφρύτερη έκδοση Assetto Fiorano.

Πέραν της Dino, ο σχεδιασμός της νέας 296 GTB παραπέμπει και στην αγωνιστική Ferrari 250 Le Mans του 1963, με στοιχεία ακόμα και από τη LaFerrari (όπως η ενεργή πίσω πτέρυγα), ενώ το εσωτερικό προέρχεται από τη SF90 Stradale με πληθώρα ψηφιακών εφαρμογών και ενδείξεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα με την κλασσική κόκκινη 296 GTB, η νέα Ferrari V6 διατίθεται και με το προαιρετικό πακέτο Assetto Fiorano που με το γκρί-κίτρινο χρωματισμό του παραπέμπει στη 250 Le Mans, και διαθέτει περισσότερα τμήματα από ανθρακονήματα στο εσωτερικό και ελαστικά Michelin Sport Cup 2R.

Η διάθεση του μικρότερου σε κυβισμό μοντέλου της Ferrari στην ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους, με την τιμή του να ξεκινά από τα 269.000 ευρώ, δικαιολογώντας τον τίτλο της Ferrari του... φτωχού.

Διαβάστε επίσης

Όλες οι νέες Alfa Romeo μέχρι το 2025

Είναι τα pick up τα... SUV της ελίτ;

Το νέο Nissan Qashqai απέναντι στο προηγούμενο

Peugeot 208: Tα δυνατά σημεία του γαλλικού best seller

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ