Η Aston Martin παρουσίασε το αντίπαλο δέος της «παρέας» της Lamborghini Urus, την κορυφαία έκδοση της σειράς DBX που αγγίζει τους 707 ίππους.
Στην DBX707 η εταιρεία του Gaydon συνδύασε τον τροποποιημένο twin-turbo V8 κινητήρα με αναβαθμίσεις του πλαισίου, νέο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη, αλλά και με αισθητικές προσθήκες που κάνουν το ισχυρότερο SUV αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια αγορά να δείχνει τα «δόντια» του.
Ο ηχηρός αυτός τίτλος, δεδομένου ότι αντιμετωπίζει αυτοκίνητα όπως η Urus, η Porsche Cayenne, η Bentley Bentayga Speed και η BMW X6 M Performance μεταξύ άλλων, προκύπτει από την ειδική ρύθμιση αύξησης της ισχύος που έκαναν οι μηχανολόγοι στην V8 μονάδα 4.0 λίτρων της AMG, η οποία την ανέβασαν στους 707 ίππους και στα 900 Nm ροπής. Είναι κατά 157 ισχυρότερη, έτσι, από την «απλή» DBX V8.
BUY NOW
Το νέο κιβώτιο υγρού συμπλέκτη συνδυάζεται με το επίσης καινούριο σύστημα τετρακίνησης και με αναβαθμισμένο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, προκειμένου να ελεγχεί τόση ισχύς και να βγει στην άσφαλτο. Ως αποτέλεσμα, η DBX707 χρειάζεται μόλις 3,2'' για το σπριντ 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα των 310 km/h είναι η μέχρι στιγμής ανώτερη της κατηγορίας.
Για την ενίσχυση της οδικής συμπεριφοράς και της πρόσφυσης, η κορυφαία έκδοση της DBX έχει ειδική ρύθμιση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης αεραανάρτησης τριών θαλάμων, σκληρότερα ελατήρια και αναβαθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στα ηλεκτρονικά. Το ίδιο ισχύει και στο σύστημα πέδησης, που αποτελείται από κεραμικά δισκόφρενα 420 mm με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και 390 mm στους πίσω τροχούς.
Όλος αυτός ο δυναμισμός των μηχανικών μερών βρίσκει την έκφρασή του στις σχεδιαστικές επεμβάσεις στο αμάξωμα. Το νέο kit αναβάθμισης, που περιλαμβάνει εξαρτήματα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα ή προαιρετικά από ανθρακονήματα, περιλαμβάνει μεγαλύτερη γρίλια και νέους αεραγωγούς στο ρύγχος, τροποποιήσεις στα φωτιστικά σώματα και μεγαλύτερο splitter (κάτω πτέρυγα), που πέραν της εμφάνισης βελτιώνουν και την αεροδυναμική.
Το ίδιο ισχύει και με τα μικρά πτερύγια στα φτερά, με την πίσω πτέρυγα της οροφής και φυσικά με το διαχύτη στην απόληξη του δαπέδου που εξέχει θυμίζοντας την Aston Martin AMR21 της Formula 1. Στην ουρά ο διαχύτης συνδυάζεται με μεγαλύτερες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, ενώ περιμετρικά οι ζάντες από λαξευμένο αλουμίνιο έχουν διάσταση 22 ιντσών ή προαιρετικά 23''.
Η τροποποίηση των ηλεκτρονικών έφερε, στην ανασχεδιασμένη βάση της κονσόλας, νέους διακόπτες για τον έλεγχο των οδηγικών προφίλ (drive modes), για τη ρύθμιση της ανάρτησης και τους ESP, για τη δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων και για το ενεργό σύστημα εξάτμισης. Στόχος της Aston Martin με αυτό ήταν οι γρήγορες αλλαγές ρυθμίσεων από τον οδηγό, χωρίς να καθυστερεί ψάχνοντάς τις στην οθόνη αφής.
Οι σπορ επεμβάσεις στο εσωτερικό συμπληρώνονται με τα στάνταρ Sport καθίσματα 16 ρυθμίσεων, και με περισσότερες επιφάνειες από Alcantara και γυαλιστερό μαύρο - αν και ο αγοραστής της DBX707 μπορεί να την φέρει, όπως και κάθε άλλη Aston Martin, στις εξατομικευμένες του προτιμήσεις εξοπλισμού και χρωμάτων του εσωτερικού.
Κάπως έτσι, η Aston Martin δημιούργησε το ισχυρότερο SUV αυτή τη στιγμή στον κόσμο - και, μάλιστα, με τιμή υψηλότερη από της Lamborghini Urus, που θα ξεπερνά τις 200 χιλιάδες Ευρώ όταν ξεκινήσει η διάθεσή της το προσεχές καλοκαίρι. Μέχρι την εμφάνιση των πρώτων υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών SUV επιδόσεων, η DBX707 θα μπορεί να απολαμβάνει αυτόν τον τίτλο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ