Αποκάλυψη του νέου Hyundai Kona N

Hyundai Kona N

Με 280 ίππους και δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά, το νέο Kona N είναι το πρώτο SUVυψηλών επιδόσεων της Hyundai.

Το Kona N έρχεται για να προστεθεί στη γκάμα των σπορ «N» μοντέλων της Hyundai και να πλαισιώσει τα υπάρχοντα i20 N και i30 N, δημιουργώντας έτσι μια άκρως ενδιαφέρουσα «οικογένεια» μοντέλων γρήγορων επιδόσεων. Φυσικά, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο 2λιτρος turbo 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης που έχουμε δει και στο i30 N, ο οποίος στην περίπτωση του Kona N αποδίδει 280 ίππους ισχύος και 392 Nm ροπής. To κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι ένα αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 8άρι με paddles πίσω από το τιμόνι, που έχει λάβει ειδικές ρυθμίσεις στις σχέσεις μετάδοσης και την μονάδα ελέγχου για γρηγορότερες αλλαγές.

Οι επιδόσεις είναι «καυτές», αφού με τη βοήθεια του Launch Control το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόνο 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα. Στο νέο Kona N συναντούμε και 3 κύρια προγράμματα προσαρμογής της απόδοσης του κιβωτίου, το N Grin Shift, το N Power Shift και το N Track Sense Shift. Το πρώτο εμπλέκεται κατά τις βίαιες επιταχύνσεις και προσφέρει άμεσα το 90% της μέγιστης ροπής για όσο το δυνατόν πιο γρήγορα ανεβάσματα ταχυτήτων. Παράλληλα, όταν συνδυαστεί με το Launch Control επιτρέπει και το 0-100 στα 5,5 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai Kona N

Το N Grin Shift επιλέγεται μέσω του σχετικού κουμπιού στο τιμόνι και για 20 δευτερόλεπτα εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του μοτέρ και παράλληλα, το κιβώτιο περνά στην ταχύτητα που πρέπει για όσο το δυνατόν πιο άμεση επιτάχυνση. Όταν τελειώσει ο χρόνος των 20 δευτερολέπτων, το boostτου N Grin Shift μπορεί να ενεργοποιηθεί ξανά τουλάχιστον μετά από 40 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση του N Track Sense Shift, εδώ υπάρχει και πάλι αυτόματη ενεργοποίηση όταν ο οδηγός βρίσκεται σε μια πίστα, με το πρόγραμμα να επιλέγει την κατάλληλη σχέση και το χρόνο των αλλαγών έχοντας ως γνώμονα τον όσο το δυνατόν καλύτερο χρόνο περασμάτων.

Hyundai Kona N
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός τώρα από τα παραπάνω, το νέο Kona N διαθέτει τα γνωστά προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport, N και Custom των υπολοίπων Hyundai N, που επεμβαίνουν στην απόδοση του κινητήρα, του κιβωτίου, του ESP, ενώ αλλάζουν και τον ήχο της εξάτμισης, καθώς και το βάρος του τιμονιού, ανάλογα με τα «θέλω» του οδηγού. Ειδικά για τον ήχο που φθάνει στο εσωτερικό, η Hyundai έχει προσθέσει και ένα ηλεκτρονικό ηχείο στη βάση του παρμπρίζ που μεγιστοποιεί την ηχητική απόδοση της εξάτμισης με τα ενεργά κλαπέτα και της εισαγωγής.

Πολλές αλλαγές έχουν γίνει και στο στήσιμο του αυτοκινήτου, ώστε να προσφέρεται όσο το δυνατόν πιο σπορ οδική συμπεριφορά. Έτσι, το Kona N έρχεται με νέα ενισχυμένη εμπρός ανάρτηση N PowerSense Axle, βελτιωμένη ακαμψία σε όλο το αμάξωμα-πλαίσιο, ειδικούς τροχούς με ελαστικά 235/40R19 Pirelli P-Zero και 19άρες σφυρήλατες ζάντες, ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, καθώς και ενισχυμένα φρένα υψηλής απόδοσης. Ενισχύσεις έχουμε και στο αμάξωμα σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση του KonaN που αποκτά μια σαφώς πιο επιθετική παρουσία από ό,τι όλα τα υπόλοιπα Kona, διαθέτοντας τονισμένους προφυλακτήρες, πολλά «φουσκώματα» και «ποδιές», πίσω αεροτομή που ενσωματώνει και το τριγωνικό, τρίτο φως των φρένων, αλλά και δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης.

Στο εσωτερικό, η σπορ εικόνα ενισχύεται από τα ειδικά για το μοντέλο N καθίσματα, το σπορ Ν τιμόνι, το δερμάτινο χειρόφρενο με τις ραφές και την πιο «παχιά» λαβή, τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και το νέο head-up display, αλλά και την προσθήκη χρονόμετρου για γυρολόγιο στην κεντρική 10ιντση οθόνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Kona N αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη της χρονιάς. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση για τις τιμές του, ωστόσο με βάση τα όσα γνωρίζουμε από το i20 N και ο i30 N, αυτές αναμένεται να είναι άκρως ανταγωνιστικές, καθιστώντας έτσι το αυτοκίνητο πολύ ενδιαφέρον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ