Η Lexus αποκάλυψε τη δική της, πολυτελή εκδοχή του Toyota Land Crusier 300, το LX600 - που κυριαρχείται πλήρως από τη γιγαντιαία γρίλια του επιβλητικού του ρύγχους.
Αυτή είναι η τέταρτη γενιά του LX, και -όπως ήταν αναμενόμενο- βασίζεται ολοκληρωτικά στο ολοκαίνουριο μεγάλο SUV του ομίλου Toyota, στο πρώτο νέο Land Cruiser μετά από σχεδόν μιάμιση δεκαετία - που η ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού.
Η προηγούμενη γενιά του LΧ είχε ήδη εισάγει την πρώτη τεραστίων διαστάσεων γρίλια από το 2015, αλλά αυτή τώρα έχει φρεσκαριστεί μαζί με το σύνολο του αμαξώματος. Η τέταρτη γενιά δεν έχει ανασχεδιαστεί ριζικά, αλλά αντίθετα έχει εκσυγχρονιστεί.
BUY NOW
Πέραν της γρίλιας, που είναι αρκετά ευμεγέθης και στο Land Cruiser, η νέα γενιά του LΧ διαφοροποιείται περισσότερο στα πίσω φωτιστικά σώματα - τα οποία για πρώτη φορά ενώνονται μεταξύ τους με μια συνεχόμενη λωρίδα φωτός. Σε σχέση επίσης με το αδελφό SUV, έχει διαφορετικής σχεδίασης πίσω πόρτα και προφυλακτήρα.
Βασισμένη στο ίδιο δάπεδο GA-F, η μήκους 5 μέτρων ιαπωνική λιμουζίνα προσφέρει φυσικά άπλετο χώρο στο εσωτερικό της. Εδώ οι ομοιότητες με το Land Cruiser σταματούν. Έχει εξ ολοκλήρου δική της κονσόλα και ο σχεδιασμός έχει πιο στρογυλλεμένα σημεία.
Οι αεραγωγοί είναι κάθετοι (και όχι οριζόντιοι, όπως στο Toyota) και περιλαμβάνουν μια υψηλής ευκρίνειας οθόνη 7 ιντσών ανάμεσά τους - για τον έλεγχο του κλιματισμού. Πάνω από αυτή υπάρχει και μια δεύτερη μεγαλύτερη οθόνη, 12,3'', για το χειρισμό των πολυμέσων, της πλοήγησης και της συνδεσιμότητας.
Μια τρίτη ψηφιακή οθόνη βρίσκεται στον πίνακα οργάνων, αλλά αυτή περιλαμβάνεται μόνο στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού - στις κατώτερες τα όργανα είναι αναλογικά, και έχουν μια μικρή οθόνη πληροφοριών ανάμεσά τους. Ένα ακόμη gadget πολυτελείας είναι η αναγνώριση των δακτυλικών αποτυπωμάτων του ιδιοκτήτη στο κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα.
Η ονομασία LX600 δεν υποδεικνύει την ύπαρξη εξάλιτρου κινητήρα κάτω από το καπό. Ο V6 βενζινοκινητήρας -που επίσης προέρχεται από το νέο Land Cruiser 300- έχει χωρητικότητα 3.5 λίτρων και αποδίδει 415 ίππους και 650 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Η ονομασία έχει επιλεχθεί πιθανότατα για λόγους marketing, διότι θα ακουγόταν «λίγος» ο τίτλος LX350.
Κατά τα άλλα, το νέο Lexus LX600 καρπώνεται όλες τις νέες τεχνολογίες τετρακίνησης που ο όμιλος Toyota εξέλιξε -με βάση και την πολύτιμη τεχνογνωσία από την εργοστασιακή του συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ- και τοποθέτησε για πρώτη φορά στο Land Cruiser του 2021.
Καθεμία από τις καινούριες μηχανικές και ηλεκτρονικές τεχνολογίες τετρακίνησης έχουν τοποθετηθεί και εδώ, συμπεριλαμβανομένου του Multi-Terrain Select για την επιλογή του οδηγικού προφίλ αναλόγως της επιφάνειας. Και, επίσης, της κάμερας «Back Underfloor View» που απεικονίζει το έδαφος στην κεντρική οθόνη, για να βοηθά τον οδηγό στα δύσκολα περάσματα.
Επίσης, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του 2015, το νέο LX600 έχει κατά 200 κιλά μειωμένο βάρος και καλύτερη κατανομή. Και αυτά, σε συνδυασμό με την αυξημένη στιβαρότητα του νέου δαπέδου, έχουν ιδιαίτερα θετική επίδραση στη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.
Η νέα SUV «ναυαρχίδα» της Lexus διατίθεται, μεταξύ άλλων, και σε μία ειδική τετραθέσια έκδοση με την ονομασία Executive. Σε αυτήν τα πίσω καθίσματα είναι μεγαλύτερα, πιο βολικά και ρυθμιζόμενα, ενώ ανάμεσά τους υφίσταται μια ακόμη οθόνη πολυμέσων και συνδεσιμότητας με το διαδίκτυο. Τέλος, διατίθεται και μια περισσότερο Off-road έκδοση, με πλθηώρα ενισχύσεων και προστατευτικών για την κίνηση εκτός δρόμου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ