Η Ferrari παρουσίασε την εκθαμβωτική Vision Gran Turismo για το ομόνυμο videogame, αλλά η αποκάλυψή της συνοδεύθηκε και με ένα πραγματικό πρωτότυπο κανονικού μεγέθους, με υβριδικό κινητήρα V6 twin-turbo.
Η Vision Gran Turismo είναι η πρώτη Ferrari της ιστορίας που δημιουργήθηκε από την εταιρεία του Μαρανέλο για το δημοφιλές παιχνίδι Gran Turismo της Sony. Και αποκαλύφθηκε τώρα, στους παγκόσμιους τελικούς του παιχνιδιού στο Μονακό, με την ευκαιρία των 25ων γενεθλίων του Gran Turismo, αλλά και των 75ων του cavallino του Enzo Ferrari. Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά από τα πάνω από 400 αυτοκίνητα του νέου Gran Turismo 7.
Σχεδιασμένο από το Ferrari Centro Stile με επικεφαλής τον Flavio Manzoni, το ιταλικό μονοθέσιο είναι χαμηλό σχεδόν όσο μια Formula 1, και έχει τεράστιο πλάτος - ενδεχομένως μεγαλύτερο και από το πρωτότυπο 499Ρ του LeMans, που η Ferrari παρουσίασε πρόσφατα. Η Vision Gran Turismo έχει, άλλωστε, την πολυτέλεια του σχεδιασμού αποκλειστικά για ένα videogame, και όχι για την αληθινή ζωή.
BUY NOW
Μαζί με το ύψος, σε μια F1 παραπέμπουν τόσο οι τεράστιες εμπρός και πίσω πτέρυγες (η πίσω, μάλιστα, συνδέεται με την οροφή με ένα διαμήκες κάθετο πτερύγιο), όσο και το δάπεδο που ανυψώνεται για να διαμορφώσει κάθετα πτερύγια στις πλευρές του. Το ρύγχος και η ουρά διαθέτουν από μία πολύ λεπτή γραμμή LED φωτιστικών σωμάτων, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι σχεδόν μηδενική. Το δάπεδο καταλήγει σε ένα τεράστιο σε πλάτος και βάθος διαχύτη.
Το κόκπιτ είναι καλυμμένο από έναν μακρόστενο γυάλινο θόλο, και η θέση οδήγησης βρίσκεται στο κέντρο του σασί. Εντελώς απέριττο, το σχέδιο του εσωτερικού περιλαμβάνει μόνο τα βασικά της αγωνιστικής οδήγησης, όπως το τιμόνι που έχει επίσης το σχήμα εκείνου της Ferrari F1, ενσωματώνοντας στο κέντρο του μια ψηφιακή οθόνη πληροφοριών για την πίστα και την οδήγηση.
Η σχεδιαστική έμπνευση για τη δημιουργία της Vision Gran Turismo μπορεί να εντοπιστεί στις εμβληματικές Ferrari 330 P3 και 512 S, όμως η Scuderia υποστηρίζει ότι πρόκειται για ένα «φουτουριστικό σχεδιαστικό μανιφέστο για τις Ferrari παραγωγής αλλά και τις αγωνιστικές» του μέλλοντος, που «επαναπροσδιορίζει τη σχεδιαστική 'γλώσσα'» της εταιρείας.
Περνώντας στα μηχανικά μέρη, η Ferrari επέλεξε να κάνει το δικό της «ψηφιακό αγωνιστικό hypercar» υβριδικό - και όχι αμιγώς ηλεκτρικό, όπως η Porsche ή η Jaguar. Έχει τη μονάδα ισχύος της τοποθετημένη στο κέντρο, με πυρήνα τον θερμικό κινητήρα V6 με διπλό turbo. Ο τελευταίος προέρχεται από τη 296 GTB, αλλά εδώ είναι ρυθμισμένος να αποδίδει 1.030 ίππους και 900 Nm ροπής, απελευθερωμένος από κάθε είδους περιορισμό ρύπων για τον ψηφιακό κόσμο.
Στην τετραψήφια αυτή ισχύ, τρία ηλεκτρικά μοτέρ -από ένα στους εμπρός τροχούς και το τρίτο στον πίσω άξονα- προσθέτουν ακόμη 326 ίππους, ανεβάζοντας την τελική ροπή στη στρατόσφαιρα των 1.100 Nm. Η μπαταρία έχει αρκετή ενέργεια για να υποστηρίξει τη διαρκή διάθεση της επιπλέον ισχύος.
Τα ηλεκτρικά μοτέρ κάνουν φυσικά τη Vision Gran Turismo τετρακίνητη, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω σειριακού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Με όλα αυτά, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε κάτω από 2 δευτερόλεπτα, τα 0-200 km/h σε κάτω από 5'' και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350 km/h.
Για τον έλεγχο όλης αυτής της ισχύος, το σασί είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, και η κινηματική της ανάρτησης ενσωματώνει την τεχνογνωσία της F1. Με δεδομένο ότι το βάρος έχει κρατηθεί στα 1.250 κιλά, η Scuderia υπολογίζει ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα γύριζε την πίστα του Fiorano σε 1:10'', τη στιγμή που η SF90 Stradale το πετυχαίνει σε 1 λεπτό και 19''.
H πραγματική Ferrari Vision Gran Turismo υπάρχει μόνο ως έκθεμα στο Μουσείο της Ferrari στο Μαρανέλο μέχρι το Μάρτιο του 2023, και δεν πρόκειται να οδηγηθεί ποτέ στην αληθινή ζωή και σε καμία πίστα. Όμως, ο σχεδιαστικός δρόμος που άνοιξε δεν αποκλείεται να δανείσει ορισμένες από τις βασικές του αρχές στις μελλοντικές Ferrari παραγωγής, ή στο πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό της hypercar.