
Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε ένα εντυπωσιακό κεντρομήχανο πρωτότυπο του έτσι κι αλλιώς σκληροπυρηνικού GR Yaris, με την ονομασία M Concept - και σκέφτεται σοβαρά το φέρει στην παραγωγή.
Το Yaris αυτό, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μια σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού Renault Clio V6, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο τον Ιανουάριο, εξοπλισμένο με έναν υψηλών επιδόσεων κινητήρα 2.0 λίτρων που βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μεταδίδει την ισχύ του στους πίσω τροχούς.

Ο Hiroyuki Yamada, γενικός διευθυντής της Toyota GR (Gazoo Racing), αποκάλυψε ότι η εταιρεία ελπίζει να βγάλει ένα κεντρομήχανο GR Yaris στην παραγωγή. Το πλάνο είναι να προετοιμαστεί το αυτοκίνητο για αγωνιστική χρήση μέσα στο 2025, με σκοπό να αξιοποιηθεί η εμπειρία από τις δοκιμές στην εξέλιξη μιας πιθανής έκδοσης δρόμου.
BUY NOW

Παρόλο που η τετρακίνηση (AWD) που απαιτείται για ένα τέτοιο μοντέλο περιπλέκει την εξέλιξή του, άνθρωποι που έχουν οδηγήσει το Yaris M Concept αναφέρουν ότι είναι ακόμη πιο ευέλικτο από το ήδη εντυπωσιακό GR Yaris.

Ο Bart Eelen, ένας εκ των διοικητών της Toyota GR, ανέφερε ότι η Toyota έχει μελετήσει την Porsche Cayman ως παράδειγμα ενός επιτυχημένου σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα στο κέντρο.

Ανάλογα με την πρόοδο του προγράμματος, το Yaris M Concept θα μπορούσε να συμμετάσχει στο ιαπωνικό πρωτάθλημα αντοχής Super Taikyu φέτος. Η Toyota έχει ήδη δοκιμάσει νέες τεχνολογίες στους αγώνες αυτού του τύπου, όπως τη GR Corolla με κινητήρα υδρογόνου το 2023 και το GR86 με συνθετικά καύσιμα το 2022.

Δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα στοιχεία για την ισχύ ή τις επιδόσεις του μοντέλου, ούτε για πιθανή ημερομηνία παραγωγής. Ωστόσο, η Toyota υπαινίχθηκε ότι δεν θα είναι απλώς ένα συλλεκτικό μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, αλλά μια μαζικότερη έκδοση, επαναφέροντας τη φιλοσοφία των κεντρομήχανων hot-hatches και πάλι κοντά στο ευρύ κοινό.