
Στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης επαγγελματικών οχημάτων CV Show 2025 στο Birmingham, η Renault παρουσίασε το ηλεκτρικό της μέλλον στην εν λόγω κατηγορία. Το carandmotor.gr ταξίδεψε στην αγγλική πόλη και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις από τα νέα Estafette, Goelette και Trafic.
Οι τρεις νέες προτάσεις της Renault στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Flexis, μίας ανεξάρτητης εταιρείας που ιδρύθηκε από τον Όμιλο Renault, τον Όμιλο Volvo και τον Όμιλο CMA CGM.
Βασισμένα πάνω στη νέα πλατφόρμα τύπου «skateboard» και την αρχιτεκτονική SDV, αυτά τα compact, ευρύχωρα και εύκολα διαμορφώσιμα vans, έχουν στόχο να παρέχουν στον επαγγελματία την τεχνολογία που θα τον βοηθήσει στην μετάβασή του στην ηλεκτροκίνηση.
BUY NOW

Η νέα πλατφόρμα αποτελεί μια σημαντική πρόοδο στο σχεδιασμό έξυπνων οχημάτων, προσφέροντας ευελιξία, εργονομία και συνδεσιμότητα, με σχεδόν άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης και μειωμένο κόστος λειτουργίας, ενώ εγγυάται υψηλά επίπεδα ασφάλειας και επιδόσεων, σύμφωνα πάντα με τους υπευθύνους της γαλλικής φίρμας. Η παραγωγή θα γίνεται στη Γαλλία (Sandouville) και το εμπορικό τους λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται το 2026. Ας δούμε ορισμένα από τα κύρια στοιχεία τους.
Η τεχνολογία στα χέρια του επαγγελματία
Μέσα από μια σειρά εφαρμογών, οι άνθρωποι της Renault έχουν προσπαθήσει να προσαρμόσουν τα νέα τους ηλεκτρικά μοντέλα στην καθημερινότητα ενός επαγγελματία οδηγού και κατ’ επέκταση μια επιχείρησης. Η αρχή γίνεται με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας τάσης 800V, κάτι που επιτρέπει το 15-80% σε χρόνο κάτω από 20 λεπτά (με δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές – V2L, V2G).

Τα νέα ηλεκτρικά Trafic, Goelette και Estafette E-Tech θα είναι διαθέσιμα με δύο τύπους μπαταριών. Στην έκδοση standard η αυτονομία θα φτάνει κοντά στα 350 χιλιόμετρα (με πακέτο μπαταριών LFP) και στην long range το όχημα θα έχει αυτονομία 450 χλμ. με μια φόρτιση (μπαταρίες NMC). Σε όλες τις περιπτώσεις, για την κίνηση θα φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 204 ίππων και 345 Nm ροπής.
Στο εσωτερικό των μοντέλων βρίσκουμε έναν μοντέρνο διάκοσμο με το νέας γενιάς σύστημα multimedia OpenR να περιλαμβάνει μια ψηφιακή οθόνη 12 ιντσών και όλες τις σύγχρονες εφαρμογές συνδεσιμότητας. Μέσω αυτών δίνεται η δυνατότητα στις εταιρείες να κάνουν μέσω διαδικτύου όλες τις αναβαθμίσεις και να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο με τους οδηγούς των επαγγελματικών ηλεκτρικών οχημάτων του στόλου.
Renault Trafic E-Tech electric

Με αυτό το μοντέλο τέταρτης γενιάς, το Trafic ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο σε μία ιστορία που ξεκίνησε το 1980. Από τότε έχει παραχθεί σε πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες, το μοντέλο συνεχίζει την εξαιρετικά επιτυχημένη του εμπορική πορεία.
Το Trafic E-Tech electric διαθέτει σύγχρονες αναλογίες και τετράγωνο σχεδιασμό αμαξώματος. Διαθέτει κοντό μπροστινό πρόβολο και μεγάλο μεταξόνιο, με τροχούς ακροβολισμένους στις 4 γωνίες για μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου, διατηρώντας, παράλληλα, έναν κύκλο στροφής αντίστοιχο με εκείνον ενός Renault Clio. Έχει ύψος λιγότερο από 1,90 μέτρα, για εύκολη πρόσβαση σε υπόγειους χώρους στάθμευσης.

Στο μπροστινό μέρος, ξεχωρίζει χάρη σε μία σχεδιαστική λεπτομέρεια που αντανακλά την υψηλή τεχνολογία του μοντέλου, αναδεικνύοντας το πάνω τμήμα της μάσκας με τον κρυφό φωτισμό, με τα πλευρικά φώτα ημέρας να υπογραμμίζουν την καινοτομία στο χαρακτήρα του. Στο κέντρο αυτής της λωρίδας, το φωτιζόμενο σήμα της μάρκας, που τραβάει και αυτό τα βλέμματα, είναι μία ακόμη απόδειξη της προσοχής που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια.
To γαλλικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αμαξώματος: L1 με χώρο φόρτωσης 5,1 κυβικών μέτρων (μήκος 4,87 μέτρα και πλάτος 1,92 μέτρα) και L2 χωρητικότητα 5,8 κυβικών μέτρων και μήκος αμαξώματος στα 5,27 μέτρα.

Στο πίσω μέρος, η γραμμή του αμαξώματος είναι στο ίδιο επίπεδο με τα πλευρικά παράθυρα, ενώ οι εμφανώς ασύμμετρες πίσω πόρτες «σκεπάζονται» από την αεροτομή, για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Τα πίσω φώτα διαθέτουν μια μοναδική τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή, που προσθέτει μια ξεχωριστή και εκλεπτυσμένη πινελιά στο στυλ.
Η εικόνα στιβαρότητας ενισχύεται από την μαύρη προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, αλλά και τα προστατευτικά, χαμηλά στις πόρτες, που χαρίζουν μια heavy duty αίσθηση στην καθημερινή χρήση.
Renault Goelette E-Tech electric
Ένα ιστορικό LCV της Renault, το Goelette, κυκλοφορούσε για δέκα χρόνια από το 1956. Σκληροτράχηλο, στιβαρό και εύκολα προσαρμόσιμο, ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή vans για στόλους, ή για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σχεδιασμένο για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα αναγκών, το Goelette E-Tech electric διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: σασί με καμπίνα, κλειστό φορτηγό και ανατρεπόμενο, ανοίγοντας το δρόμο για ένα πλήθος επιλογών μετατροπών.

Εκμεταλλευόμενο πλήρως την ευέλικτη και έξυπνη αρχιτεκτονική της νέας γενιάς οχημάτων, το Goelette E-Tech electric διαθέτει εξαιρετική αναλογία διαστάσεων, από το μπροστινό μέρος μέχρι την μεσαία κολόνα, ακριβώς ίδια με εκείνη του Trafic E-Tech electric.
Το μέρος πίσω από την καμπίνα, χαρακτηρίζεται από την ευκολία προσαρμογής. Σχεδιάστηκε με στόχο να μπορεί να δεχθεί πληθώρα μετασκευών και προσαρμοσμένων χαρακτηριστικών, με δομικά μέρη ικανά να φιλοξενήσουν ένα κλειστό κουτί, ή άλλες διαμορφώσεις προσαρμοσμένες στις συγκεκριμένες απαιτήσεις κάθε χρήστη.

Διαθέσιμο με ή χωρίς πλευρικά σκαλοπάτια, το Goelette E-Tech electric είναι ένα λειτουργικό και σύγχρονο όχημα, ικανό να προσαρμόζεται σε όλες τις καταστάσεις. Η μεταφορική ικανότητα του φτάνει τους 1,4 τόνους και η Renault αναφέρει πως μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις ανάλογα με τον εκάστοτε πελάτη, όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση πλαισίου που δημιουργεί κλειστό χώρο φόρτωσης 10 κυβικών μέτρων (η καμπίνα μπορεί κατά περίπτωση να φιλοξενήσει έως και 6 άτομα).
Renault Estafette E-Tech electric
Το Estafette E-Tech electric είναι μια σύγχρονη αναβίωση του εμβληματικού van της Renault της δεκαετίας του 1960, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των σύγχρονων αστικών μεταφορών. Περισσότερα από μισό εκατομμύριο οχήματα έφεραν το όνομα Estafette, μεταξύ 1959 και 1980.

Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 5,27 μ. και πλάτος 1,92 μ., είναι ένα συμπαγές και εξαιρετικά ευέλικτο όχημα, για κυκλοφορία μέσα στην πόλη. Έχει ύψος 2,60 μέτρα, επιτρέποντας σε άτομα ύψους έως 1,90μ. να μετακινούνται εύκολα στο εσωτερικό, μεταξύ της καμπίνας και του χώρου φόρτωσης των 9,2 κυβικών μέτρων.
Όπως το Trafic E-Tech electric, έτσι και το Estafette είναι εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση, πράγμα που του δίνει τη δυνατότητα να κινείται με άνεση σε στενούς δρόμους και πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές. Με στοιχεία δανεισμένα από το design του Trafic E-Tech electric, το Estafette E-Tech electric διαθέτει ένα μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ τριών τμημάτων, για καλύτερη ορατότητα, ασφάλεια και οδηγική άνεση.

Το μοντέρνο μπροστινό μέρος διαθέτει χαρακτηριστική υπογραφή: μια φωτεινή λωρίδα με τέλεια ευθυγραμμισμένα φώτα ημέρας η οποία παραπέμπει στο χαρακτήρα ενός υψηλής τεχνολογίας οχήματος. Το σήμα της Renault προσθέτει μια κομψή πινελιά σε αυτό το αρμονικό σύνολο.
Το Estafette E-Tech electric ενσωματώνει συστήματα σχεδιασμένα για τους επαγγελματίες των αστικών διανομών, όπως η συρόμενη πλαϊνή πόρτα, με αόρατο «οδηγό», για ομαλό άνοιγμα. Τα πλαϊνά σκαλοπάτια και στις δύο πλευρές διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο από το όχημα, βελτιώνοντας έτσι την εργονομία κατά τη χρήση. Στο πίσω μέρος, μια μονοκόμματη πόρτα με ρολό, βελτιστοποιεί το χώρο φόρτωσης, και το πίσω σκαλοπάτι, υπογραμμίζει τον, στιβαρό και υψηλής τεχνολογίας, χαρακτήρα του οχήματος.