Οι δύο αμερικανικοί κολοσσοί Apple και Google, αναμένεται στο μέλλον να έχουν ακόμα πιο ενεργό ρόλο στις ψηφιακές λειτουργίες των οθονών των νέων μοντέλων, οι οποίες διαρκώς εξελίσσονται.
Η Apple ήταν η πρώτη εταιρεία που ξεκίνησε το 2014 να αναπαράγει την οθόνη του κινητού iPhone στο ταμπλό του αυτοκινήτου, επιτρέποντας στον χρήστη να χρησιμοποιήσει κάποιες εφαρμογές, όπως μουσική, πλοήγηση, κλήση με handsfree, μηνύματα ομιλίας κ.λ.π. Σήμερα εκατοντάδες μοντέλα της αγοράς είναι συμβατά με το CarPlay.
Μια αντίστοιχη υπηρεσία προσφέρει και το Android Auto, με δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων, συνδεσιμότητα με το WhatsApp, τοMessenger, τοWeChat, ακροάσεις podcast και άλλα.
BUY NOW
Τόσο λοιπόν το Apple Music όσο και το Youtube Music φαίνεται πως αναπτύσσονται περαιτέρω για να παίζουν με καλύτερη ποιότητα ήχου τα εκατομμύρια τραγούδια που είναι διαθέσιμα στις δύο εφαρμογές. Η πλοήγηση μέσα από τις ψηφιακές οθόνες των εργοστασιακών μοντέλων είναι κάτι άλλο που σχεδιάζεται να πάει ένα βήμα παρακάτω. Η Google με την πλατφόρμα Android Automotive, φαίνεται πως θα είναι ενσωματωμένη πλέον σε αρκετά από τα καινούρια αυτοκίνητα.
Το λογισμικό αυξάνεται περισσότερο πια και εταιρείες, όπως η Renault για παράδειγμα, υποστηρίζουν πως θα εφοδιάζονται με ένα λειτουργικό σύστημα που θα διασφαλίζει την παρακολούθηση του οχήματος. Θα συλλέγει πληροφορίες και μέσω τεχνητής νοημοσύνης, θα είναι σε θέση να διορθώνει βλάβες.
Έπειτα είναι το ψηφιακό κλειδί. Από ένα iPhone ή ένα Android smartphone (Samsung π.χ.) είναι δυνατό να ξεκλειδώσουμε και να ξεκινήσουμε πλέον το αυτοκίνητο. Ακόμα και να μείνει από μπαταρία το κινητό μας, το εικονικό κλειδί παραμένει λειτουργικό για αρκετές ώρες μέσω ασύρματης σύνδεσης NFC. Τα καλά νέα είναι ότι από εδώ και στο εξής, θα μπορούμε να ανταλλάξουμε ένα ψηφιακό κλειδί μεταξύ ενός iPhone και ενός Android smartphone.
Apple και Google ποντάρουν πολύ και στην αυτόνομη οδήγηση με τη δεύτερη θα διαθέτει ένα προβάδισμα στον τομέα αυτόν, έχοντας συνάψει συνεργασίες με εταιρείες ταξί, αλλά και για την εξέλιξη ενός αυτόνομου λεωφορείου. Από την άλλη, οι φήμες για την Apple μιλούν για έναν αυτόματο πιλότο που θα λειτουργούσε στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας τιμόνι και πεντάλ.