Ασυνείδητοι οδηγοί παραβιάζουν τη Λ.Ε.Α. στον Κηφισό -Το κόλπο για να αποφύγουν το πρόστιμο
Παρά τις βαριές ποινές που προβλέπονται πλέον στον Ποινικό Κώδικα για όσους κινούνται στη Λ.Ε.Α., πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι έχουν το δικαίωμα να κάνουν κατάληψη της συγκεκριμένης λωρίδας.
Κυκλοφοριακή ασφυξία επικρατεί τις τελευταίες μέρες σε πολλούς δρόμους του λεκανοπεδίου Αττικής, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα.
Από το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας δεν θα μπορούσε να «απουσιάζει» ο Κηφισός, η κεντρική αρτηρία που λόγω της ιδιομορφίας της (διαβάστε περισσότερα εδώ) είναι ούτως ή άλλως ευάλωτη στο μποτιλιάρισμα.
BUY NOW
Το «ποτάμι»… βούλιαξε και κατά τις απογευματινές ώρες της Μεγάλης Τετάρτης (12/4). Η κυκλοφορία διεξαγόταν μετ’ εμποδίων και οι οδηγοί κλήθηκαν να εξοπλιστούν με «Ολύμπια» υπομονή. Στη συντριπτική τους πλειονότητα, όσοι βρίσκονταν πίσω από το τιμόνι σεβάστηκαν πλήρως τους άγραφους και μη κανόνες της ασφαλούς οδήγησης, και ως εκ τούτου συμβιβάστηκαν με τις όποιες καθυστερήσεις.
Υπήρξε, ωστόσο, και μια διόλου ευκαταφρόνητη μερίδα οδηγών, η οποία αποφάσισε να καταπατήσει κάθε έννοια οδηγικής ασφάλειας, καταφεύγοντας σε μια κατάπτυστη και ιδιαίτερα επικίνδυνη πρακτική.
Όπως μπορείτε να δείτε και στα βίντεο του carandmotor.gr, λίγο μετά το ΣΕΦ, στο ρεύμα προς Λαμία, πολλοί οδηγοί -που ενδεχομένως θεωρούν τους εαυτούς τους εξυπνότερα και ανώτερα όντα από τους υποβληθέντες σε ταλαιπωρία συμπολίτες τους- αποφάσισαν να αποφύγουν τις τεράστιες ουρές, κάνοντας χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).
Είτε από άγνοια για το σπουδαίο έργο που επιτελεί η Λ.Ε.Α., είτε λόγω πλήρους έλλειψης κοινωνικής ευαισθησίας, οι συγκεκριμένοι οδηγοί (ανάμεσά τους και ένας οδηγός ΤΑΞΙ) θεώρησαν λογικό να κάνουν κατάληψη της λωρίδας όπου κινούνται -μεταξύ άλλων- ασθενοφόρα για τη μετάβασή τους σε σημεία όπου έχουν σημειωθεί τροχαία ατυχήματα και κάποιοι συνάνθρωποί τους χρήζουν βοήθειας.
Όπως, μάλιστα, έχουμε διαπιστώσει, ιδίοις όμμασι, κάποιοι οδηγοί επιχειρούν να… νομιμοποιήσουν την κίνησή τους στη Λ.Ε.Α. επιστρατεύοντας ένα «φθηνό» κόλπο. Ανάβουν το αλάρμ, υποδυόμενοι ότι αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
Αυτό, ωστόσο, που δεν γνωρίζουν είναι ότι το συγκεκριμένο τέχνασμα δεν συγκεντρώνει καμία πιθανότητα επιτυχίας, με τους «φύλακες» (σ.σ. αστυνομικές αρχές) να έχουν γνώση.
Παντελή άγνοια, επίσης, έχουν και για το γεγονός ότι με τον νέο νόμο 5039/2023 που -μεταξύ άλλων- έφερε την τροποποίηση του Άρθρου 290 «Επικίνδυνη Οδήγηση» του Ποινικού Κώδικα, εφόσον κάποιος προκαλέσει φθορά σε ξένη ιδιοκτησία ενώ κινείται στη Λ.Ε.Α. κινδυνεύει με φυλάκιση. Ενώ αν προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, η φυλάκιση είναι… αναπόφευκτη.
Φυσικά, δεν χρειάζεται να σημειωθεί κάποιο δυσάρεστο οδικό συμβάν προκειμένου να τιμωρηθούν όσοι κινούνται στη Λ.Ε.Α., μιας και σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι παραβάτες χάνουν τις πινακίδες των οχημάτων τους, το δίπλωμα οδήγησης και την άδεια κυκλοφορίας για 60 ημέρες.
Υπενθυμίζεται ότι ο Σχεδιασμός του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας ενόψει Πάσχα, περιλαμβάνει ισχυρή αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας ώστε να τηρηθεί η ασφάλεια, και να αντιμετωπιστούν φαινόμενα που την υπονομεύουν, όπως είναι η παράνομηση κίνηση στη Λ.Ε.Α.