Η επέκταση του δικτύου σταθερής τροχιάς και των οδικών αξόνων θα συμβάλουν καθοριστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, όπως ανέφερε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Στα έργα που θα ανακουφίσουν την Αττική, μετριάζοντας σε σημαντικό βαθμό την κυκλοφοριακή συμφόρηση που καταγράφεται καθημερινά στους δρόμους, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον Real FM.
Γραμμή 2 προς Ίλιον και Προαστικός Σιδηρόδρομος
Έως το τέλος του 2022 θα προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμή 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγ. Νικόλαος, ενώ τις επόμενες μέρες θα προκηρυχθεί και ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα, και αφορά στην αξιοποίηση τμήματος της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, που έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.
BUY NOW
Προβλέπεται η δημιουργία νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής 36 χλμ. προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Το κόστος υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα ενισχύσουν και οι επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο, με τους διαγωνισμούς να ήδη «τρέχουν», όπως πρόσθεσε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Γραμμή 4 Μετρό
«Ανάσα» στους δρόμους θα δώσει επίσης το μεγάλο έργο του Μετρό, ήτοι η νέα Γραμμή 4, με τις εργασίες να έχουν ξεκινήσει ήδη. Με ύψος 1,6 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας και σε πρώτο στάδιο αφορά την κατασκευή γραμμή μήκους 13 χλμ. με 15 νέους σταθμούς, οι οποίοι θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω
Σχετικά με την επέκταση του δικτύου των οδικών αξόνων στην Αττική, ο Γιώργος Καραγιάννης προανήγγειλε ότι «έως το τέλος του 2022 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω που με τους τρεις αναβαθμισμένους κόμβους σε Ναυπηγεία, Σκαραμαγκά και Σχιστό θα αποφορτίσει τη δυτική πλευρά της πόλης».
Επέκταση Λεωφ. Κύμης
Καθοριστική συμβουλή, επίσης, θα έχει η επέκταση της Λ. Κύμης προς την Εθνική Οδό, ένα έργο που θα ξεκινήσει έως το τέλος του 2023. Προβλέπεται η δημιουργία κλειστού αυτοκινητοδρόμου 3,8 χλμ., συμπεριλαμβανομένης σήραγγας άνω των 2 χλμ. Ο δρόμος θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας και αναμένεται να είναι έτοιμος το 2027.
Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «προχωράμε και στις μεγάλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο».
Από τη μία πλευρά θα έχουμε συνέχιση του αυτοκινητοδρόμου προς το λιμάνι της Ραφήνας με παράκαμψη της Λ. Μαραθώνος και των πολυάριθμων φαναριών, και από την άλλη θα γίνει η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου από το Μαρκόπουλο έως το λιμάνι του Λαυρίου.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Ανάσα τέλος θα δώσει και η σήραγγα Ηλιουπόλεως, η οποία αποτελεί μέρος της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό. Τις μελέτες έχει αναλάβει η Lamda Development και αναμένεται να ολοκληρωθούν να παραδοθούν το υπουργείο του 2023, ώστε να πάρει σειρά η υλοποίηση του έργου.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ