Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες -Η απόλυτη ευθεία που θα ένωνε τις δύο πόλεις

Εθνική Οδός

Ένα φιλόδοξο έργο το οποίο θα περιόριζε και μάλιστα σημαντικά τις αποστάσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη φέρνει στο φως τα πολλαπλά οφέλη που θα προέκυπταν από την επαναχάραξη των οδικών αξόνων της χώρας.

Έχετε αναρωτηθεί πότε πόσο χρόνο και χρήμα θα εξοικονομούσαμε αν τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας ενώνονταν με μια… ευθεία.

Το σενάριο μόνο υποθετικό δεν είναι καθώς στο παρελθόν είχαν εκπονηθεί μελέτες σχετικές με τη χάραξη νέων, απλοποιημένων διαδρομών, οι οποίες θα μείωναν τις αποστάσεις και θα έκαναν τις μετακινήσεις μας πολύ πιο εύκολες και αποδοτικές.

Όπως ήταν φυσικό, οι μελέτες στράφηκαν σε εκείνη τη διαδρομή που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, αναζητώντας μια νέα χάραξη για την Εθνική Οδό, η οποία θα μείωνε την απόσταση που χωρίζει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις τη χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εθνική Οδός

Η συγκεκριμένη μελέτη προέβλεπε το πέρασμα της Εθνικής Οδού από τη Βόρεια Εύβοια και το Ανατολικό Πήλιο, παρακάμπτοντας τα Τέμπη και το περίφημο Πέταλο του Μαλιακού και περιορίζοντας τη χιλιομετρική απόσταση ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με τη χάραξη -στο μέτρο του εφικτού- μια ευθεία γραμμή.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που θα μπορούσε κανείς να συνδέσει με μία ευθεία γραμμή την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, η απόσταση θα περιοριζόταν στα 304 χιλιόμετρα από τα σχεδόν 500 χιλιόμετρα που είναι σήμερα, μειώνοντας αντίστοιχα τον χρόνο του ταξιδιού σε περίπου 3 ώρες.

Τα οφέλη από τη χάραξη της ιδεατής διαδρομής είναι προφανή, καθώς ο χρόνος και το κόστος που απαιτούνται σήμερα για να φτάσει κανείς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα μειώνονταν σχεδόν στο μισό.

Εθνική Οδός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι η σημερινή χάραξη της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 και παρά το γεγονός ότι έκτοτε έχουν πραγματοποιηθεί διάφορες βελτιώσεις θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι δεν έχει καταφέρει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να αξιοποιήσει τις σύγχρονες κατασκευαστικές μεθόδους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ