Η Αττική Οδός ενώνεται με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης -Αυτό θα είναι το νέο μεγάλο τούνελ της Αθήνας

siragga-lioupoli

Προτεραιότητα αποτελεί για το ΥΠΟΜΕ η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Λεκανοπεδίου, στο οποίο μπορεί να συνδράμει μια επέκταση της Αττικής Οδού.

Με το κυκλοφοριακό χάος να συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους «πονοκεφάλους» για την πρωτεύουσα, οι πολυσυζητημένες επεκτάσεις της Αττικής Οδού εξακολουθούν να βρίσκονται στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σε πρόσφατη, μάλιστα, δημοσιογραφική ενημέρωση από το ΥΠΟΜΕ, προτεραιοποιήθηκαν δύο μεγάλες επεκτάσεις, μία εκ των οποίων αφορά στην ένωση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με τη Λ.Βουλιαγμένης, μέσω της Σήραγγας Ηλιουπόλεως.

Για το εν λόγω έργο έχει υποβληθεί ενιαία Πρότυπη Πρόταση από σχήμα τριών μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, να επισημαίνει ότι στόχος του υπουργειου είναι να προβεί στην εξέταση της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
σήραγγα ηλιούπολης

Με δεδομένο, βέβαια, ότι δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο χρηματοδότησης έργων από δημόσιους πόρους, το υπουργείο επιζητά την ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου.

Θυμίζουμε ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν ένα εργαλείο που ζητούσαν επί χρόνια κορυφαία στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου και το οποίο προβλέπει την υποβολή, από ιδιώτες, προς την πολιτεία ολοκληρωμένων και κοστολογημένων προτάσεων έργων με αποδεδειγμένη συμβολή στην οικονομία. Αν οι προτάσεις αυτές γίνουν δεκτές προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου.

Ο κ. Ταχιάος, μάλιστα, προανήγγειλε για ακόμη μία φορά αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων -μία εκ των οποίων θα είναι η μη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στην επιτροπή αξιολόγησης- ενώ ανέφερε ότι η δυνατότητα υποβολής των πρότυπων προτάσεων θα περιοριστεί μόνο σε έργα ΣΔΙΤ (Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και σε Παραχωρήσεις. Το τελευταίο σημαίνει ότι το έργο της Σήραγγας Ηλιούπολης δεν θα μπορέσει να δημοπρατηθεί με διαφορετικό τρόπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
σήραγγα ηλιούπολης

Η Σήραγγα Ηλιούπολης

Το έργο αφορά στη σύνδεση της Περιφερειακής Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω της σήραγγας Ηλιουπόλεως, η οποία θα έχει μήκος περίπου 3 χλμ. και θα αποτελείται από δύο δακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Θα έχει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ για την κατασκευή της προβλέπονται η επιστράτευση σύγχρονων τεχνικών.

Το τούνελ θα ξεκινάει περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.

Οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης μέσα σε μόλις 10 λεπτά (από 30 λεπτά σήμερα), ενώ θα σημάνει την «απελευθέρωση» της Βουλιαγμένης από τα φανάρια και τη μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο.

Πέρα από την αποσυμφόρηση της Λεωφ. Βουλιαγμένης, θα βελτιωθούν τα κυκλοφοριακά δεδομένα και στη Λεωφ. Καρέα, ενώ θα εξασφαλιστεί ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού όπου θα καθημερινά θα υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σήραγγα Ηλιούπολης, προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ, αποτελεί ένα σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό εκτιμάται ότι θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ