Η Αττική Οδός μεγαλώνει: Παίρνει μπρος η νέα σήραγγα που θα προσφέρει γρηγορότερη πρόσβαση στην Εθνική Οδό

odiko tunnel.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη των έργων που αφορούν στην επέκταση της Λεωφ. Κύμης. Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο.

Ένα έργο πνοής που έχει μείνει στον «πάγο» εδώ και δεκαετίες είναι έτοιμο να αρχίσει να κατασκευάζεται στην Αθήνα, ως επέκταση της Αττικής Οδού.

Πρόκειται για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης , ένα έργο που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση των κατοίκων της Βόρειας Αττικής στην Εθνική Οδό, δίνοντας παράλληλα τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Οριστικός ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία TΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μέσα στο επόμενο διάστημα θα αρχίσει η κατασκευή της επέκτασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάρκεια των εργασιών είναι 48 μήνες. Εφόσον, λοιπόν, «πιάσουν» δουλειά εντός του 2023 τα εργοτάξια, τότε ο νέος οδικός άξονας θα τεθεί σε λειτουργία το αργότερο μέχρι το 2027.

επέκταση λεωφ. κύμης αττική οδός

Το έργo αφορά στην κατασκευή ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους 3,8 χλμ., (4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση) που θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας. Ένα τμήμα, μάλιστα, μήκους άνω των 2,0 χλμ. θα αφορά την κατασκευή αστικής σήραγγας, η οποία θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για 1,25 χλμ. και με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) για ακόμα 1,15 χλμ.

Η ακτινογραφία του έργου:

(α) Ολοκλήρωση των έργων στον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ.

(β) Έργο ανοικτής οδοποιίας από τον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ μέχρι την χ.θ. 0+360 περίπου (νότιο στόμιο σήραγγας)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(γ) Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης (ενδεικτικού μήκους 1,25 km περίπου).

(δ) Σήραγγα διά της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover) (ενδεικτικού μήκους 1,15 km περίπου.)

(ε) Έργο ανοικτής οδοποιίας μετά το πέρας του Cut & Cover μέχρι την Χ.Θ. 3+700 περίπου, όπου αρχίζει η περιοχή επιρροής του Α/Κ Καλυφτάκη.

(στ) Λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή, συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων - αποστράγγισης, έργα σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης με Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (Σ.Α.Ο.), περίφραξης των οδικών έργων, τεχνικά έργα (Άνω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, δικτύων άρδευσης πρασίνου, κλπ.) έργα περιβάλλοντος, κλπ.

(ζ) Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις υπογείων τμημάτων (πυρασφάλειας, πυρόσβεσης, εξαερισμού, ενδεχόμενων φρεατίων αερισμού, οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κτίρια εξυπηρέτησης σηράγγων κλπ.)

(η) Εργασίες πρασίνου.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Όσον αφορά τις άλλες δύο επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αυτή προς Ραφήνα προβλέπει την παράκαμψη της Λεωφόρου Μαραθώνος και τα φανάρια των τοπικών και η άλλη προς Λαύριο προβλέπει διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ