Το νέο Audi A5 δεν θα είναι ο διάδοχος μόνο του Α5 Sportback αλλά και του σημερινού θερμικού Α4, καθώς η νέα γενιά του τελευταίου θα μετασχηματιστεί σε αμιγώς ηλεκτρική.
Το πλάνο της εταιρείας του Wolfsburg, όπως γράψαμε πρόσφατα, περιλαμβάνει την μετανομομασία των μοντέλων της γκάμας της. Οι ονομασίες της με ζυγούς αριθμούς (όπως τα Α4 και Α6) θα αντιπροσωπεύουν πλέον τα αμιγώς ηλεκτρικά της αυτοκίνητα της οικογένειας e-tron, και εκείνες με μονους αριθμούς όσα θα εξακολουθούν να διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, μαζί με υβριδικά συστήματα.
Το πρώτο μοντέλο της αλλαγής αυτής και της μεγάλης αντεπίθεσης της Audi στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι το νέο A4, που θα έχει την ονομασία Α4 e-tron για τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική του γενιά, ενώ το θερμικό Α4 θα συγχωνευθεί με το A5 Sportback στη νέα γενιά του υβριδικού Α5. Το τελευταίο αναμένεται το καλοκαίρι του 2024, ενώ το νέο ηλεκτρικό Α4 e-tron προγραμματίζεται για το 2026.
BUY NOW
Έτσι λοιπόν, η 10η γενιά του θερμικού Α4, που πλέον θα ονομάζεται Α5, θα διατίθεται στην έκδοση sedan με fastback σιλουέτα, αλλά και στη station wagon Α5 Avant. Οι coupe και convertible εκδόσεις του Α5 δεν θα συνεχιστούν.
Η έκδοση sedan/fastback θα κάνει το νέο Α5 να μοιάζει με coupe, άλλωστε, όπως αποκαλύπτει μια ανεπίσημη ψηφιακή εικόνα που διέρρευσε στο διαδίκτυο. Το σχέδιο του νέου Α5 θα κάνει το Α4 πολύ πιο δυναμικό σε σχέση με το τρέχον θερμικό κλασσικό sedan: πέραν της coupe σιλουέτας, ο δυναμισμός θα προκύπτει από τους διπλούς αεραγωγούς στο ρύγχος, καθώς και από τα νέα LED φωτιστικά σώματα που θα εκτείνονται σε όλο το πλάτος της ουράς.
Το νέο Α5 θα βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της πλατφόρμας MLB, που θα είναι δεκτική πλέον και σε plug-in υβριδικές εκδόσεις (PHEV) μαζί με τις mild hybrid που θα συνοδεύουν τους κινητήρες βενζίνης και diesel. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι PHEV εκδόσεις θα προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χιλιομέτρων με κάθε πλήρη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων-λιθίου.